دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرودگاه مهرآباد تعطيل می شود، خبرآنلاين

محيط زيست - تهران، منابع آلوده کننده بسياری دارد که گويا يکی از آنها هم سر هوای ورودی به شهر نشسته است؛ فرودگاه مهرآباد. اما قائم مقام سازمان محيط زيست خبر از تعطيل شدن اين فرودگاه می دهد.


اميد کريمی: علی محمد شاعری درابن باره گفته است: "بر اساس طرح جديد جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پايان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمينی(ره) منتقل کند و فرودگاه مهرآباد صرفا برای عمليات اورژانسی و شرايط اضطرار به کار می‌رود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرانلاين اکنون فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی، پروازهای ديپلماتيک، اروژانسی، پرواز حجاج و مواردی از اين دست استفاده می شود و عمده پروازهای بين المللی به فرودگاه امام خمينی (ره) منتقل شده است.

انتقال تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در حالی مطرح می شود که بسيار گفته شده فرودگاه امام فعلا ظرفيت پروازهای بيشتر را ندارد. چه اينکه در روايت پرواز حماسه ساز بوئينگ ايران اير که چندی پيش در صدر رسانه ها عنوان شد، هواپيما برای فرود اضطراری به فرودگاه مهرآباد برگشت؛ چون امکانات اين فرودگاه بيش از فرودگاه امام است و البته فرودگاه امام تنها يک باند فرود و پرواز دارد.

غير از اينها دسترسی به فرودگاه امام هنوز هم سخت است؛ متروی اين فرودگاه همچنان در مرحله بودجه گيری است و فعاليت عمرانی قابل توجهی نداشته است.

اين نشان می دهد فرودگاه امام هنوز قابليت پذيرفتن پروازهای داخلی را ندارد. هرچند که مديران اين فرودگاه می گويند پروژه های عمرانی آن به سرعت پيش می رود.

برنامه های آتی برای مبارزه با آلودگی هوای تهران

اما علی محمد شاعری، معاون محيط زيست انسانی سازمان محيط زيست همچنين با اشاره به جزئيات طرح جامع کاهش آلودگی هوا به ايسنا گفت: اين طرح يک طرح مديريتی است و چندان اعتباری نيست اما تمام دستگاه‌ها را موظف می‌کند تا اقداماتی را جهت کاهش آلايندگی هوا به کار بندند.

به گفته او طبق اين طرح ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور موظف شده تا خودروهای با عمر بيش از ۲۰ سال و موتورسيکلت‌های با عمر بيشتر از هفت سال را ظرف سه سال آينده از رده خارج و با خودروهای نو جايگزين کند: تعداد مراکز معاينه فنی به سه برابر تعداد فعلی می‌رسد و حمل و نقل عمومی هم از حدود ۲۵ درصد فعلی به ۷۵ درصد افزايش می‌يابد.

شاعری همچنين با اشاره به وظايف وزارت صنايع گفت: اين وزارتخانه موظف شده توليد خودرو و موتورسيکلت را مطابق استاندارد يورو۴ و يورو۳ انجام دهد و وزارت نفت هم بر اساس طرح وظيفه دارد سوخت توليدی داخل را با استاندارد يورو۴ عرضه کند.شهرداری‌ها هم وظيفه دارند سرانه فضای سبز را با به سرانه استاندارد پيش‌بينی شده ارتقاء دهند.

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ سوالی مبنی بر ضمانت اجرايی اين طرح گفت: اين طرح پس از تصويب در هيات دولت، لازم‌الاجراست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016