دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجموعه‌ سيدعلی ‌صالحی ظرف دو هفته به چاپ دوم رسيد، ايلنا

«زيارت‌نامه‌ی مرغ سحر و...» که چندی پيش توسط نشر چشمه منتشر شد، درحال حاضر ناياب شده است. به تاييد مسوولان چشمه؛ چاپ دوم اين مجموعه‌ی ۷۰ صفحه‌ای تا اواخر آذرماه به بازار می‌آيد.


ايلنا: مجموعه شعر «زيارت‌نامه‌ی مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه» که ۱۳ شعر سيدعلی صالحی را از ميان سروده‌های ۳ سال اخيرش شامل می‌شود، بعداز گذشت دو هفته از زمان توزيع توسط نشر چشمه‏، به چاپ دوم رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزراش خبرنگار ايلنا، «زيارت‌نامه‌ی مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه» که پس از ۱۷ ماه چشم‌انتظاری برای دريافت مجوز چاپ، در نيمه‌ی دوم آبان‌ماه توسط نشر چشمه منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شد و استقبال غيرقابل پيش‌بينی مخاطبان، طرف دو هفته ناشر را به صرافت انتشار چاپ دوم آن انداخت.

اين مجموعه شعر که با مقدمه‌ای تحت عنوان «دويدن در باغ رنگين‌کمان» و با محوريت تصويری در سال ۱۳۳۸ در قريه‌ی مرغاب خوزستان توسط شاعر آغاز شده است، در هفتاد صفحه و در تيراژ ۲ هزار شمارگان تقريبا در دهه‌ی آخر آبان ماه به صورت سراسری توزيع شد و به سرعت مراحل ناياب شدن را پشت سر گذاشت.

سال ۹۰ برای صالحی سال خوش‌آيندی بوده، چراکه با انتشار «ما نبايد بميريم، روياها بی‌مادر می‌شوند»، اخذ مجوز برای مجموعه‌ی «ردپای برف تا بلوغ کامل گل سرخ» بعداز حدود ۵ سال و انتشار «زيارت‌نامه‌ی مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه» همراه بوده‌است. البته همچنان جلد سوم از مجموعه آثار اين شاعر در هزار و صد صفحه، در دايره‌ی کتاب وزارت ارشاد منتظر مجوز است.

استقبال از مجموعه‌ شعر‌های صالحی؛ در زمانه‌ای که برخی روزگار نامساعدی را برای شعر ايران (از لحاظ مخاطب) تصوير می‌کنند، يادآور اين مطلب است که شعر امروز ايران هرگز دچار بحران نبوده و نخواهند شد.

لازم به ذکر است که به تاييد مسوولان نشر چشمه، چاپ دوم از «زيارت‌نامه‌ی مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه» تا آخر آذرماه در دسترس علاقه‌مندان به آثار صالحی قرار می‌گيرد.

صالحی به جز مجموعه‌هايی که در دست انتشار دارد، چيزی حدود هزار صفحه شعر تازه دارد که همچنان پيرامون نشر آن‌ها با ناشری مذاکره نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016