یکشنبه 27 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست كمك و حمايت موسسه رويان از مبتلايان به اختلال جنسي، ایسنا

دبيرانجمن مبتلايان به اختلال هويت جنسي از موسسه رويان درخواست كرد تا به عنوان تنها نهادي كه قادر به كمك به ترنسكسوال‌هاي ايراني است، به نيازهاي آنها پاسخ گويد.

ترانه آرام در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ با بيان اينكه بزرگترين مشكل ترنسكسوال‌ها در كشور مشكل اطلاع‌رساني به جامعه است، اظهار كرد: اگر فرهنگ جامعه حل شود ديگر به چشم هم جنس‌گرايا دو جنسي به مبتلايان به اختلال هويت جنسي نگاه نمي‌شود و حضور اين افراد در جامعه پذيرفته مي‌شود.

وي افزود: اگر خانواده‌ها فرزندان مبتلا به اختلال هويت جنسي خود را بپذيرند 60 درصد مشكل اين افراد حل مي‌شود و مابقي هم برعهده دولت است تا با تصويب بودجه، ايجاد سازماني مجزا براي رسيدگي به وضعيت اين افراد،‌ساخت پانسيون و تقويت نهادهاي حمايتي به كمك اين افراد بشتابد.

دبير انجمن مبتلايان به اختلال هويت جنسي در ادامه گفت: اغلب ترنس‌ها به اميد كمك‌هاي بهزيستي براي درمان از كل كشور به تهران مي‌آيند و اين در حالي است كه بهزيستي گاه از دادن 5 ميليون تومان كمك بلاعوض به ترنسكسوال‌ها خودداري مي‌كند و در اين ميان ترنس‌ها آزار مي‌بينند.

آرام در ادامه تاكيد كرد: ضروري است كه براي ترنسكسوال‌ها مانند مبتلايان به بيماري‌هاي خاص بنياد مجزا ايجاد شود تا مشكلات اين افراد را پيگيري كند و از شخص وزير بهداشت درخواست حمايت‌هاي ويژه در اين زمينه را داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در پايان با بيان اينكه مبتلايان به اختلال هويت جنسي متدين و متشرع هستند، گفت: در حال حاضر مبتلايان به اخلال هويت جنسي از روي ناچاري به تهران مهاجرت مي‌كنند؛ اين افراد نياز به پانسيون، سرپناه و حمايت‌هاي مالي دارند اما از آن برخوردار نمي‌شوند و به همين خاطر دچار سرخوردگي مي‌شوند و برخي از آنان به اعتياد و تن فروشي روي مي‌آوردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016