شنبه 1 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه سازندگان فيلم "پری ناز": فضای شکل گرفته عليه فيلم پری ناز غيرموثق است، ايلنا


تهيه کننده و کارگردان فيلم سينمايی «پری ناز» ابراز اميدواری کردند با نظر مثبت مسوولان سينمايی مشکلات اين فيلم شريف و اجتماعی برای حضور در جشنواره سی ام فيلم فجر حل شود.


ايلنا: تهيه کننده و کارگردان فيلم سينمايی «پری ناز» با صدور اطلاعيه ای، ضمن ابراز تاسف از پيش داوری های صورت گرفته درخصوص اين فيلم، ابراز اميدواری کردند با نظر مثبت مسوولان سينمايی مشکلات اين فيلم شريف و اجتماعی برای حضور در جشنواره سی ام فيلم فجر حل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در نامه مشترک «عبدالحرمد نجيبی» تهيه‌کننده و «بهرام بهراميان» کارگردان فيلم سينمايی «پری ناز» به رسانه ها آمده است: « جشنواره فيلم فجر رويدادی مهم و تاثيرگذار است که تمامی دست اندرکاران سينمای ايران ساخته های خود را در آن شرکت می دهند تا اثر هنری اشان در معرض داوری و قضاوت عمومی و تخصصی قرار گيرد. «پری ناز» فيلمی شريف است که با نگاهی متعهدانه و بيانی هنرمندانه به نقد مسئله «خرافه پرستی» می پردازد. اين موضوعی است که در يک سال اخير بارها مورد تاکيد مسوولان بلند پايه کشور قرار گرفته و سازندگان اين فيلم نيز بنا بر وظيفه و مسووليت خود به آن پرداخته اند. بديهی است ساخت اين فيلم در چهارچوب قوانين و مقررات جاری فيلم سازی کشور و بر اساس فيلم نامه ای تصويبی صورت گرفته و در طول ساخت نيز تمامی ضوابط فيلم سازی مورد نظر قرار گرفته است».

در ادامه اين بيانيه مشترک آمده است: « متاسفانه فضای شکل گرفته عليه اين فيلم مبتنی بر شنيده های غير موثق بوده و برخی اشتباه های رسانه ای نيز به اين مسئله دامن زده که آخرين نمونه آن انتشار عکسی از تست گريم سرکار خانم «فاطمه معتمد آريا» در رسانه ها بوده است، حال آنکه اين عکس مربوط به تست های اوليه است و خانم معتمد آريا هيچ گاه با اين گريم مقابل دوربين نرفته اند. بديهی است عکس صحنه و پلان اين فيلم ـ که يک نمونه از آن نيز به پيوست ارائه می شود ـ اين واقعيت را تاييد می کند».

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: « قطعا اين درايت و هوشمندی در مسوولان سينمايی وجود دارد که فارغ از اين جو سازی های صورت گرفته درخصوص فيلم، در مورد آن قضاوت کنند. از طرفی دست اندرکاران فيلم نيز تاکنون انعطاف لازم در مقابل اصلاحيه های پيشنهادی را داشته اند و به دغدغه برگزار کنندگان جشنواره احترام می گذارند. برگزار کنندگانی که قصد برگزاری رويدادی سالم و کم حاشيه را داشته و تمايلی ندارند بهانه به دست دشمنان سينمای ايران و افراد مغرض داده شود اما در نظر گرفتن اين دغدغه قاعدتا نبايد به تبديل فيلم به اثری الکن و بی خاصيت منجر شود».

در پايان اين بيانيه ضمن تاکيد بر حق اين فيلم جهت شرکت در سی امين جشنواره فيلم فجر، ابراز اميدواری شده با نظر مثبت مسوولان سينمايی، شرايطی فراهم شود تا هم زحمات سازندگان اين اثر اجتماعی در جشنواره ديده شود و هم اين اثر مورد قضاوت و نقد عمومی نيز قرار گيرد.

گفتنی است فيلم پری ناز با حضور فاطمه معتمدآريا، حميد فرخ نژاد، شبنم قلی خانی، مصطفی زمانی، طناز طباطبايی، فرهاد آييش، مائده طهماسبی و مژگان بيات ساخته شده و قصه ای اجتماعی را روايت می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016