پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كتاب‌فروشي‌هاي مشهد در حال تعطيل شدن هستند، ایسنا

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد گفت: به علت گراني اجاره‌بهاي مغازه‌ها، كتاب‌فروشي‌هاي خيابان دانشگاه در حال تعطيل شدن هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خراسان رضوي، محمدكاظم دبيري در نشست انجمن كتابخانه‌هاي عمومي مشهد كه امروز (سه‌شنبه، 27 دي) در محل فرمانداري مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب، اظهار كرد: در همين راستا قرار است با همكاري شهرداري، بازار گلستان به بازار كتاب تبديل شود.

او افزود: با توجه به اين‌كه در بيش‌تر كشورهاي دنيا كتاب‌فروشي‌هاي معتبر در كنار دانشگاه‌ها قرار دارند، بنا داريم تا زيرگذر پارك ملت را با همكاري شهرداري به بازار كتاب تبديل كنيم؛ به گونه‌اي كه نيمي از محيط اين زيرگذر صرفا به بحث فروش كتاب اختصاص يابد.

دبيري در ادامه ابراز كرد: هر سال نمايشگاه كتاب در مشهد برگزار مي‌شود؛ اما در نمايشگاه امسال 24 هزار مترمربع شامل 10 غرفه به اين امر اختصاص يافت كه 350 ناشر در آن شركت كردند و يك ميليارد و 600 ميليون ريال بن در نمايشگاه امسال توزيع شده است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد اظهار كرد: كار شاخصي كه در نمايشگاه امسال انجام شد، اين است كه امسال توانستيم در دو سالن مجزا دو كار متفاوت انجام دهيم؛ يكي سالن جنگ نرم بود و ديگري سالن فعاليت‌هاي كتاب‌خواني.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دبيري ادامه داد: فعاليت ديگر ما، ايجاد سالن سراي اهل قلم به عنوان محل ملاقات مؤلفان با مردم است كه در اين بخش از مؤلفان رزومه گرفته شده و حدود 8000 نفر اطلاعات وارد سيستم ما شده است.

او افزود: خوشبختانه امسال كارهاي بزرگي انجام داديم؛ به صورتي‌كه در زمينه كتاب‌خواني 33 نشست و كارگاه در اين زمينه در نمايشگاه برگزار شد كه ثمرات مثبت زيادي داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016