چهارشنبه 12 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش و پرورش: ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مقطع اول دبيرستان مردود مي‌شوند، ایسنا

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 20 درصد از دانش‌آموزان در مقطع اول دبيرستان مردود مي‌شوند، گفت: اشكالي در اين زمينه متوجه معلم و دانش‌آموزان نيست، بلكه كتاب‌ها و برنامه‌ريزي‌ها داراي اشكال هستند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حاجي بابايي در مراسم نواختن "گلبانگ انقلاب"، با بيان اينكه تمام كتب درسي تغيير كرده و به سمت تفكر، خلاقيت و نوآوري مي‌روند، اظهار كرد: در سال‌هاي آينده، كتاب‌هاي مقطع دوم ابتدايي تغيير و مقطع ششم ابتدايي تدوين مي‌شود و اين كتاب‌ها رنگ و بوي فلسفي مي‌گيرند و اين به اين معني است كه كتاب‌هاي درسي مفاهيم را در قالب داستان تعريف مي‌كنند تا به ذهن دانش‌آموزان شكل دهند.

وي در ادامه به شش ساله شدن مقطع ابتدايي اشاره كرد و گفت: به اين ترتيب دانش‌آموز 12 ساله‌اي كه از اين مقطع خارج مي‌شود، فونداسيونش محكم شده و بعيد است مواضع فكري‌اش در مقاطع بالاتر حتي مقطع دانشگاه، تغيير كند.

حاجي‌بابايي با اشاره به دانش‌آموزان دبستان رفاه نيز گفت: دانش‌آموزاني كه در مقطع چهارم دبستان چادر به سر دارند در راهنمايي، دبيرستان و حتي دانشگاه تغيير نمي‌كنند و اگر هم تغيير كنند، اين تغييرات ناچيز است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برخي مشكلات موجود در آموزش و پرورش تصريح كرد: اگر همه كارهاي فرهنگي رها شوند و تنها به آموزش و پرورش پرداخته شود، مشكلات و مسايل فرهنگي كشور حل مي‌شود، چرا كه در حال حاضر آموزش و پرورش در اين زمينه به علت فقدان سرمايه‌گذاري كافي مشكلاتي دارد و ديگر متوليان امور فرهنگي تلاش مي‌كنند تا كارهايي كه در آموزش و پرورش انجام شده است را به انجام برسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حاجي‌بابايي افزود: 70 درصد مشكلات موجود مديريتي هستند و مردم مشكلي ندارند و تحول در آموزش و پرورش به اين معناست كه برخي جاهايش به طور كامل عوض مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر 53 هزار و 700 مدرسه در كشور وجود دارد، با اعلام هوشمند شدن 20 هزار مدرسه تا پايان خرداد سال آينده، گفت: هوشمندسازي مدارس نه از سر ذوق و خوشحالي و اختيار، بلكه از روي اضطرار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016