شنبه 15 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واگن های متوقف مانده مترو در معرض تبدیل به کالای متروکه، فارس

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه واگن های متر هنوز در گمرک متوقف مانده اند،گفت: وقتی چندین ماه کالایی در گمرک متوقف می‌ماند به عنوان کالای متروکه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تشکری هاشمی با بیان اینکه واگن های متر هنوز در گمرک متوقف مانده اند،گفت: وقتی چندین ماه کالایی در گمرک متوقف می ماند به عنوان کالای متروکه محسوب می شوند،که این خطر برای واگن های مترو نیز به وجود آمده، به همین دلیل امیدواریم دولت هرچه سریعتر اعتبارات مصوب مترو را پرداخت کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه واگن‌های مترو ماه‌هاست که به دلیل عدم تحقق اعتبارات مورد نیاز در گمرک متوقف مانده و با مشکلات جدیدی مانند محسوب شدن واگن ها جزو کالاهای متروکه در گمرک ، هزینه های بسیار زیاد انبارداری و... مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در تلاشیم که با منابع شهرداری تهران و کمک دولت ترخیص واگن ها را هرچه سریع تر محقق کنیم . اما اگر دولت اعتبارات مصوب مترو را نپردازد چاره ای نداریم جز آن که از منابع دیگر شهرداری که باید صرف بخش های دیگر در شهر شود برای ترخیص واگن ها استفاده کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تهران مشکلات عدیده وجود دارد گفت : هنگامی که یارانه های بلیت علی رغم مطرح شدن ده ها باره ، پرداخت نمی شود ، ما مجبوریم بودجه عمرانی مترو مانند بودجه خرید واگن های جدید را صرف پرداخت حقوق کارکنان ، پرداخت پول برق و هزنیه های جاری و... کنیم تا قطارهای موجود متوقف نشود و مترو بتواند به کار خود ادامه دهد . در چنین شرایطی وقتی واگن های جدید به گمرک می رسند ماه ها باید درخواست پرداخت اعتبارات مصوب مترو را داشته باشیم تا واگن ها به جای خاک خوردن در گمرک در اختیار شهروندان قرار گیرد.

تشکری هاشمی گفت: دولت امسال در بحث بودجه های نقدی 150 میلیارد تومان دیگر باید بپردازد و در بخش یارانه ها نیز حدود 62 میلیارد تومان برای مترو و 80 میلیارد تومان برای اتوبوسرانی باید پرداخت کند.

وی افزود: در بخش فاینانس ها نیز حدود 2 هزار میلیارد تومان باید به مترو پرداخت شود که متاسفانه در این بخش نیز علی رغم پیگیری های مداوم تا این لحظه نتیجه قطعی نگرفته ایم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد که دولت برای خدمت به مردم و رفاه حال شهروندان ضمن حمایت همه جانبه از توسعه مترو ، نسبت به پرداخت اعتبارات مصوب مترو اقدام کند تا واگن های جدید مترو بتوانند هرچه سریعتر وارد خطوط شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016