چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۹۵ درصد خودكشی ها علت روانی دارد، ایرنا

عضو گروه تخصصی انجمن روانپزشكی ایران، گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته 95 درصد خودكشی ها علت روانی دارد.

به گزارش ایرنا،' احمد علی نوربالا' روز چهارشنبه در همایش سراسری خودكشی و رفتارهای مرتبط در زنجان، افزود: میزان بروز خودكشی در بیماران افسرده 80 درصد و افراد معتاد به هروئین 20 برابر بیش از سایر بیماران است.

وی، اظهار كرد: بر اساس آمارهای جهانی در هر 40 ثانیه یك نفر بر اثر خودكشی جان خود را از دست می دهد كه این موضوع نشان دهنده اهمیت و توجه به مقوله خودكشی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، با اشاره به اینكه خودكشی در برخی كشورهای جهان سومین عامل مرگ و میر محسوب می شود، افزود: بر اساس آمارهای جهانی میزان خودكشی در كشورهای اسكاندیناوی بیشتر و در برخی كشورها مانند كویت زیر یك درصد است.

وی، 14 تا 45 سال را از سنین مستعد بروز خودكشی در افراد عنوان كرد و گفت: خودكشی در بسیاری از مذاهب مذموم و زشت شناخته شده است.

نوربالا، با بیان اینكه فقر ،طلاق و آسیب های مختلف اجتماعی در وقوع خود كشی تاثیر گذار است، افزود: بحران های روحی و روانی، ناكامی و شكست های متعدد در زندگی از دیگر علل احتمالی در وقوع خودكشی افراد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی، با اشاره به اینكه در زمان حاضر آمار دقیقی از ثبت و تعداد اقدام به خودكشی و مرگ و میرهای آن در جامعه وجود ندارد، خاطر نشان كرد: ایجاد بانك اطلاعاتی دقیق می تواند به برنامه ریزی بهتر و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص منتهی شود.

عضو گروه تخصصی انجمن روانپزشكی ایران، اظهار كرد: ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف و اقشار مختلف می تواند در پیشگیری از وقوع خودكشی در جامعه بسیار تاثیر گذار باشد.

وی، همچنین حساسیت و توجه مسوولان كشور را نسبت به موضوع خودكشی و پیامدهای آن خواستار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016