شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس: امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می رسد

ایرنا: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امید به زندگی در ایران تا سال 1400 به مرز 80 سال خواهد رسید.

دكتر 'امیرحسین قاضی زاده' روز پنجشنبه در 'همایش بزرگ هفته سلامت' در مشهد افزود: هم اكنون امید به زندگی در كشورمان 73 می باشد كه افزایش این رقم به میزان هفت سال با ارتقا كیفیت زندگی و مراقبتهای بهداشتی و درمانی در دهه آینده پیش بینی شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: سالمندی دوره ای از زندگی است كه آغاز این دوره مطابق با استانداردهای جهانی از سنین بالای 65 سال در ایران تعیین شده است.

وی تاكید كرد: سالمندی دوره ای از زندگی است كه مساوی با بیماری، از كارافتادگی و بازنشستگی نیست بلكه سالمندان می توانند این دوره را با سلامتی و پویایی طی كنند.

او در ادامه تلاش برای راه اندازی 'طب سالمندی' در كشور را مورد تاكید قرار داد و گفت: با مجموعه ای از اقدامات و مراقبتهای بهداشتی و درمانی منسجم می توان از كار افتادگی جسمی، روحی، روانی و اجتماعی دوران سالمندی را كاهش داد.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اكنون عدالت در سلامت بزرگترین چالش سلامت در دنیا به شمار می رود.

قاضی زاده گفت: اجرای 'طرح پزشك خانواده' یكی از اصلی ترین موضوعات عرصه عدالت در سلامت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اینكه عدالت در سلامت دارای دو جنبه عمودی و افقی است افزود: 'عدالت افقی' ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و 'عدالت عمودی' كیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با محور توجه داشتن به چهار بعد سلامتی اعم از جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی با بیان اینكه سلامت یك امر حاكمیتی است گفت: تامین و ارتقا سلامت به عهده حاكمیت است و باید دولتها ساز و كاری را نهادینه كنند كه همه آحاد مردم از لوازم و خدماتی كه منجر به ارتقا سلامتی می شود به صورت یكسان برخوردار شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016