شنبه 10 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیشگیری اجتماعی با رویکردهای قضایی و انتظامی قابل انجام نیست

ما در برهه ای معتادان را اعدام کردیم اما آیا سن اعتیاد کاهش یافت و یا آمار معتادان ما کمتر شد؟ ممکن است اقدامات شدید قضایی و انتظامی ضرورت داشته باشد اما تقویت رویکرد اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاری و ثبات بیشتر خواهد داشت.

ایلنا: رییس انجمن مددکاران اجتماعی گفت: برخوردهای قضایی و انتظامی صرف، در ایجاد ثبات برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به گونه ای که تکرار نشود، امکان پذیر و تاثیر گذار نیست و تنها به عنوان یک مٌسکن عمل می کند.

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: پیشگیری های نیروی انتظامی، پیشگیری وضعی است اما در بحث اجتماعی عمدتا دستگاههای اجتماعی باید فعال باشند و در واقع دستگاههایی مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت تعاون، بهزیستی ، شهرداری ها و وزارت ارشاد باید نقش ویژه و موثر ایفا کنند.

وی تاکید کرد: پیشگیری اجتماعی با رویکردهای قضایی و انتظامی قابل انجام نیست و بیشتر دستگاههای اجتماعی و فرهنگی باید متولی این مسئله باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: ناجا یک وظیفه ای دارد و در راستای انجام وظایف خود که ایجاد آرامش و امنیت در جامعه است خوب عمل می کند و رفع فساد و جرم از وظایف ناجا است و ناجا با مصادیقی از فساد و جرم برخورد می کند که نهادهای فرهنگی و اجتماعی در آن ضعف دارند.

به گفته موسوی چلک برخوردهای قضایی و انتظامی صرف، در ایجاد ثبات برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به گونه ای که تکرار نشود امکان پذیر و تاثیر گذار نیست و تنها به عنوان یک مٌسکن عمل می کند.

وی افزود: جنس حوزه اجتماعی و فرهنگی اینگونه است که به مقولات اجتماعی و فرهنگی باید با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نگاه شود.

رییس انجمن مددکاران ایران اضافه کرد: ما در برهه ای معتادان را اعدام کردیم اما آیا سن اعتیاد کاهش یافت و یا آمار معتادان ما کمتر شد؟ ممکن است اقدامات شدید قضایی و انتظامی ضرورت داشته باشد اما تقویت رویکرد اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاری و ثبات بیشتر به دنبال خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016