یکشنبه 1 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد معاون سازمان ترافيک: ممنوعيت تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ معاون اجرايی سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران با اعلام اين که طبق مطالعات انجام شده تهران در شرايط فعلی حدود ۵۰۰ هزار جای پارک کم دارد، گفت: در حال حاضر تهران حدود ۴۵۰ کيلومتر شبکه بزرگراهی دارد و امسال با تکميل بزرگراه‌های در دست ساخت از جمله بزرگراه آزداگان، شبکه بزرگراهی پايتخت به نتيجه می‌رسد.

به گزارش سرويس«شهری» ايسنا، وحيد نوروزی اظهار کرد: طبق طرح جامع شهر تهران ديگر جايی برای ساخت بزرگراه نخواهيم داشت و با توجه به توليد، شماره‌گذاری و ورود روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دستگاه خودروی جديد، جای حرکت در تهران باقی نمی‌ماند و اين کلان شهر ديگر نمی‌تواند يک شهر خودرو محور باقی بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اين که اگر قرار باشد برای هر خودرو در کنار خيابان فضايی ۴ متری در نظر بگيريم، در نتيجه برای خودروهای جديد روزانه بايد ۵ تا ۵/۵ کيلومتر خيابان جديد ساخت، اظهار کرد: زمانی که شماره‌گذاری خودروها با پلاک فعلی آغاز شد، قرار بود اين پلاک‌ها ۲۰ سال تداوم داشته باشد اما الآن بعد از گذشت ۷ سال به شماره‌های آخر آن نزديک شده‌ايم.

نوروزی با بيان اين که با توجه به شرايط جغرافيايی و توپوگرافيکی تهران، بيش از اين نمی‌توان بزرگراه ساخت و طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر تهران اين شبکه بزرگراهی کافی و کامل است، تصريح کرد: هيچ کجای دنيا مانند تهران اين همه خودروی قديمی تردد نمی‌کند و در هيچ کجا برای خروج يک ميليون خودروی فرسوده بعد از ۲۰ سال جشن نمی‌گيرند!

وی با اعلام اين که در مناطق شمالی تهران سرانه خودرو به ۱/۸ دستگاه به ازای هر نفر رسيده، اضافه کرد: فرهنگ استفاده از خودوری شخصی در تهران با شهرهای اروپايی کاملا متفاوت است و به عنوان نمونه در تهران مغازه‌داران فکر می کنند فضای مقابل مغازه‌شان متعلق به آن‌هاست و هيچ شهروندی جز آن‌ها حق استفاده از اين فضا را ندارد که ناشی از همان فرهنگ است.

نوروزی با تأکيد بر اين که با وجود پيشرفتی که در زمينه حمل و نقل عمومی به ويژه مترو و اتوبوس‌های تندرو (BRT) داشته‌ايم باز هم در مقايسه با شهرهای پيشرفته دنيا عقب هستيم، گفت: شرايط ايده‌آل زمانی محقق می‌شود که سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری به ۷۵ درصد برسد.

وی با اشاره به اين که اگر روند ورود خودروهای نو به همين نحو ادامه پيدا کند و اتفاقی در زمينه خروج خودروهای فرسوده روی ندهد، جايگاه شبکه بزرگراهی تقليل پيدا کرده و بزرگراه‌های تهران به خيابان‌های پر ترافيک تبديل خواهند شد، افزود: در حال حاضر نيز برخی از بزرگراه‌ها در ساعات اوج ترافيک به چنين سرنوشتی دچار شده‌اند.

نوروزی با بيان اين که در زمينه تأمين پارکينگ و رفع مشکل فضای پارک پيشنهادمان اين است که مالک هر خودرو در تهران برای دريافت پلاک هر خودرو بايد حتما سند مالکيت يک پارکينگ داشته باشد، تأکيد کرد: در حال حاضر بيشتر خيابان‌ها و کوچه‌های شهر در بسياری از ساعات شبانه‌روز تبديل به پارکينگ می‌شوند و خودروها، معابری شهری را اِشغال می‌کنند.

معاون اجرايی سازمان حمل و نقل و ترافيک در پايان خاطرنشان کرد: اگر از الآن به فکر تأمين پارکينگ برای خودروهای موجود و خودروهای جديد نباشيم و مانع تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران نشويم، تا دو سه سال ديگر نه تنها بزرگراه‌ها بلکه تمام پايتخت تبديل به يک پارکينگ بزرگ خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016