پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
9 مهر» نامه‌ حبيب‌الله صادقی درباره‌ کارتون هادی حيدری
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از ۱۴ روز، يادداشت هادی حيدری

ايلنا ـ باز هم تاکيد می‌کنم که به هيچ‌رو از کشيدن کارتون «چشم‌بندان» قصد جسارت به رزمندگان پاکباخته دوران جنگ را نداشتم. ای کاش روزی فرا رسد تا کمی در قضاوت‌هايمان، اصل «ترديد» را وارد کنيم.


ايلنا: هادی حيدری (کاريکاتوريست روزنامه شرق) ۱۴ روز پس از انتشار کاريکاتورش در روزنامه شرق و تعطيلی اين روزنامه؛ يادداشتی نوشت و نسخه‌ای از آن را در اختيار خبرگزاری ايلنا قرار داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا؛ در اين يادداشت آمده است:

از اولين ساعات چهارشنبه پنجم مهرماه نود و يک که هجمه رسانه‌ای عليه «روزنامه شرق» و اينجانب به بهانه انتشار کارتون «چشم‌بندان» آغاز شد تا به امروز، ساعت‌ها و روزهای پرفشار و پرالتهابی گذشت.
از همان لحظه‌های اول بسياری از افراد و گروه‌ها با نگاهی به دور از هيجانات تلاش کردند تا مسير اين جريان را به سوی تعادل و آرامش هدايت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لازم می‌دانم که امروز و پس از گذشت دوهفته که شايد کمی از التهاب آن روزها فروکاسته، از گروه‌های مختلف ياد کنم:

اول- از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان دوران جنگ که پس از ديدن کارتون مورد بحث به سوء‌برداشت از آن پی برده و صادقانه از اينجانب حمايت کردند،صميمانه تشکر می‌کنم. آنان سرمايه‌های ارزشمند اين کشورند و همواره خود را مديون محبت‌هايشان می‌دانم.

دوم- از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، کارتونيست‌ها و کاريکاتوريست‌ها، طنزپردازان، نويسندگان و شعرا، اساتيد محترم دانشگاه‌ها، حقوقدانان و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی که در اين روزها با حمايت‌های بی‌دريغشان تلاش کردند تا افکار عمومی را با تدبير و درايت روشنگری کنند صميمانه سپاسگزارم.

سوم- از تمامی منتقدين منصف که جانب حقيقت را حفظ کرده و مرا با نقدهايشان نسبت به کارهايم آگاه کردند تشکر می کنم.
برای آن گروه از افراد و گروه‌هايی که پا را از دايره انصاف فرا گذاشته و هرچه توانستند، اتهامات و ناسزاها را درقالب خبرسازی‌ها و نوشته‌ها و گفت‌و‌گوها به سوی اينجانب و روزنامه شرق و گردانندگانش روا داشتند، کمی تقوا، سعه صدر و جرعه‌ای آزادگی، آرزو می‌کنم.

چهارم- در طول ساليان فعاليتم در مطبوعات، هرگز باعث تعطيلی روزنامه و يا مجله‌ای نبودم. تمام تلاشم را به کار بردم تا در مسير تعادل گام بردارم. حال که تقدير اين‌گونه رقم خورد تا «روزنامه شرق» به دليل انتشار کارتونی از اينجانب به تعطيلی کشيده شود با تمام وجودم در برابر گردانندگان، اعضای تحريريه و کارکنان زحمت‌کش روزنامه شرق احساس مسئوليت می‌کنم و از همه آن‌ها حلاليت می‌طلبم. هرچند در تمام اين‌ روزها آنان با تمام وجود و با کمال محبت و دوستی از اينجانب حمايت کردند. مديون محبت‌هايشان هستم و آرزو می‌کنم که در فضايی بهتر افتخار همکاری دوباره با آنان را پيدا کنم.

پنجم- باز هم تاکيد می‌کنم که به هيچ‌رو از کشيدن کارتون «چشم‌بندان» قصد جسارت به رزمندگان پاکباخته دوران جنگ را نداشتم. ای کاش روزی فرا رسد تا کمی در قضاوت‌هايمان، اصل «ترديد» را وارد کنيم و درصد ناچيزی از فرصت را به متهم بدهيم تا از هجوم اتهامات وارده دفاع کند. چشم‌هايمان را به روی حقيقت باز کنيم و گوش‌هايمان، تنها آن‌چه را نشنود که دل‌هايمان طلب می‌کند.
با همه‌ی اين توضيحات باز هم اگر گروهی از ايثارگران و خانواده‌های شهدا و رزمندگان جنگ همچنان از اينجانب کدورتی به دل دارند، از همه آن بزرگواران پوزش و حلاليت می‌طلبم.

ششم- از توقيف هر نشريه‌ای حتی اگر با آن مرزبندی‌های فکری داشته باشم، مخالفم. معتقدم که توقيف يک رسانه، معادل صدور حکم اعدام برای کسی است و محدود کننده آزادی‌ و دموکراسی است.

در پايان از خداوند می‌خواهم که قلمم همواره بر مدار حقيقت و آزادگی حرکت کند.

هادی حيدری
نوزده مهرماه نود و يک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016