جمعه 21 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بررسی "لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان" در کمیسیون قضایی مجلس

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی مجلس در حال پیگیری است، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس تنها می‌تواند نظر کارشناسی خود را درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را اعلام کند.

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تدوین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در قوه قضاییه و تصویب آن در شورای عالی قضایی در سال 87، اظهار کرد: این لایحه در 29 آبان 90 از سوی دولت به مجلس ارسال و از سوی کمیسیون قضایی و کمیسیون‌های مربوطه دیگر اعلام وصول شد.

وی افزود: با پایان عمر مجلس پیشین، دولت مجددا لوایحی را که مورد بررسی قرار نگرفته بودند از جمله لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مجلس فعلی ارسال کرد.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: ماهیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اجتماعی است و انتظار می‌رود مجلس نهم با تصویب سریع این لایحه آن را به عنوان‌ هدیه‌ای به کودکان کشور تقدیم کند.

بنابر اظهارات موسوی چلک، با تصویب این لایحه، ایران در زمره پیش‌رو‌ترین کشورها در حمایت از کودکان و نوجوان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر ماهیت پیشگیرانه این لایحه، گفت: در این لایحه مداخلات اورژانس پیش‌بینی شده، همکاری‌ و مسوولیت‌های سازمان‌ها منظور گردیده و زمینه فعالیت NGOها ایجاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: مرکز پژوهش‌ها تنها می‌تواند نظرات خود را اعلام کند و لایحه متوقف نشده، بلکه در کمیسیون‌های مربوطه در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری اعلام کرده بود که نیازی به تصویب لایحه جدید برای حمایت از کودکان و نوجوانان نیست و قوانین قبلی کافی است.

این اظهارات مرکز پژوهش‌ها در حالی است که کارشناسان مدافع حقوق کودکان همواره بر لزوم تصویب این لایحه تاکید می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016