شنبه 22 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: اظهاراتم درباره "لاله" نظر شخصی بود

علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیرو گفتگویی که با خبرگزاری مهر انجام داده بود ضمن ارائه توضیحاتی خود را نماینده کمسیون فرهنگی مجلس ندانست و عنوان کرد آنچه در این گفتگو مطرح شده نظرات شخصی وی بوده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی گفتگوی منتشر شده علی مطهری با خبرگزاری درباه پروژه سینمایی "لاله" با تیتر "کمیسیون فرهنگی با ساخت "لاله" کنار آمد" این عضو کمیسیون فرهنگی توضیحاتی درباره گفتگوی خود ارائه کرد.

در متن توضیحات علی مطهری آمده‌است: "در مصاحبه‌ای که خبرنگار فرهنگی آن خبرگزاری محترم درباره فیلم "لاله" از اینجانب گرفت و در روز جمعه 21/7/91 منتشر شد، علی‌رغم آنکه تاکید کرده بودم که من سیر این مسئله را عرض می‌کنم و از طرف کمیسیون فرهنگی صحبت نمی‌کنم و نظر کمیسیون را باید از سخنگوی کمیسیون جویا شوید، خبرنگار مذکور جمله‌ای خودساخته را از قول من به‌عنوان نظر کمیسیون فرهنگی در ابتدای مصاحبه اضافه کرد که این کار با اخلاق حرفه‌ای یک خبرنگار در تضاد است.

لذا تاکید می‌کنم، آنچه که اینجانب در خبر مذکور گفته‌ام صرفا سیر ماجرا و نظر شخصی من بوده است و کمیسیون فرهنگی مجلس رسما نظری درباره فیلم لاله ابراز نکرده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درباره توضیحات جناب‌ آقای مطهری ذکر نکاتی لازم است:

* متن گفت‌‌وگوی مورد اشاره با هماهنگی کامل روی خروجی خبرگزاری مهر منتشر شده‌است و در این زمینه علاوه‌بر فایل صوتی گفت‌وگو، ایمیل تأیید متن از طرف ایشان نیز موجود است. شاید به همین دلیل متن گفت‌وگو تکذیب نشده و تنها نسبت به لید و تیتر انتخابی معترض شده‌اند.

* تیتر "کمیسیون فرهنگی با ساخت "لاله" کنار آمد" با استناد بر متن گفت‌وگو قطعاً نقل قولی مستقیم از جناب آقای مطهری نیست کمااینکه در روتیتر نیز نامی از ایشان مطرح نشده و فرم تنظیم تیتر مبین این واقعیت است. فرمی که در ادبیات رسانه‌ای "تیتر استنباطی" خوانده می‌شود و نه "جمله‌ای خودساخته".

* درباره بازنشر این گفت‌وگو در رسانه‌های دیگر و قرار دادن تیتر استنباطی خبرگزاری مهر به‌عنوان نقل قولی مستقیم از جناب آقای مطهری طبیعتاً ایرادی متوجه خبرگزاری مهر نیست.

* نکته پایانی اینکه هر چند ارتباط مستمر با رسانه‌ها و در دسترس بودن جناب آقای مطهری به نسبت سایر همکارانشان جای قدردانی دارد، اما تأکید بر طرح نظرات شخصی و عدم اعلام مواضع کمیسیون فرهنگی مجلس در این مورد، با مرور اخبار و پیگیری‌های پیشین رسانه‌‌ها درباره سرانجام پروژه "لاله" جای تأمل دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016