دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"لاله"؛ فيلم ۵ ميلياردی سينمای ايران هفته آينده پروانه ساخت می‌گيرد

خبرگزاری مهر ـ عليرضا سجادپور مديرکل اداره نظارت ارزشيابی سازمان سينمايی از صدور مجوز توليد فيلم سينمايی "لاله" به کارگردانی اسدالله نيک‌نژاد و تهيه‌کنندگی مرکز گسترش مستند سينمای تجربی در هفته آينده خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عليرضا سجادپور مديرکل اداره نظارت ارزشيابی ارشاد با اعلام اين خبر در توضيح کيفيت صدور پروانه ساخت اين فيلم سينمايی به خبرنگار مهر، گفت: بازنويسی فيلمنامه فيلم سينمايی "لاله" به پايان رسيده و به اداره نظارت ارزشيابی ارشاد تحويل شده‌است. اما به دليل آغاز ماه مبارک رمضان نخستين جلسه شورای صدور پروانه ساخت که قرار بود امروز(دوشنبه) جلسه داشته باشد لغو شده و بررسی اين فيلمنامه به هفته آينده موکول شده‌است.

وی در پاسخ به اين سئوال که با توجه به حرف و حديث‌های بسياری که برای ساخت اين پروژه وجود داشته است آيا تغيير و يا افزودن کارشناسان مرتبط با فيلمنامه در ترکيب اعضای شورای صدور پروانه ساخت اتفاق خواهد افتاد، گفت: طبق قانون اجازه تغيير در ترکيب اعضای شورای پروانه ساخت را نداريم چراکه هر يک از اعضا با حکم رئيس سازمان سينمايی نصب و عزل می‌شوند بنابراين تغيير در ترکيب اين شورا وجود ندارد.

مديرکل اداره نظارت ارزشيابی ارشاد در ادامه توضيحات خود به وجود تعدادی مشاور در بررسی هر فيلمنامه اشاره کرد و گفت: برای بررسی فيلمنامه‌های مختلف با توجه به موضوع و حساسيت‌های احتمالی که وجود دارد مشاورانی به‌عنوان دبيران شورای صدور پروانه ساخت بدون حق رای حضور دارند از همين‌رو ممکن است بنابر نظر نهادهای حامی فيلم‌های سينمايی، مشاورانی در اين شورا حضور داشته باشند.

سجادپور در ادامه افزود: از همين‌رو ممکن است مرکز گسترش سينمای مستند و تجربی برای بررسی دقيق اين فيلمنامه بنابر صلاح ديد خود مشاورانی را به جلسه شورای پروانه ساخت اين فيلم دعوت کنند. با اين اوصاف صدور پروانه ساخت اين فيلم در دستور کار قرار گرفته‌است و درصورت رای موافق اعضای شورای پروانه ساخت، مجوز ساخت اين فيلم هفته آينده صادر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016