سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيکبخت واحدی: از ملت ايران عذرخواهی می‌کنم، اشتباه سهوی بود؛ از تيم ملی فرار نمی‌کنم، ايسنا

- هيچ مشکلی با دايی ندارم

نشست کميته‌ی انضباطی در خصوص رسيدگی به تخلف عليرضا واحدی‌نيکبخت در محل اين کميته برگزار شد و اين بازيکن در برابر اتهامات وارده به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای اين نشست، مجتبی شريفی رييس کميته‌ی انضباطی فدراسيون فوتبال با اشاره به گزارش سرپرست تيم ملی فوتبال درباره حضور عليرضا واحدی‌نيکبخت همراه با تيم ملی در فرودگاه بين‌المللی امام خمينی و همچنين بازگشت ناگهانی او به بهانه آوردن پاسپورت به هتل المپيک و سپس عدم برقراری ارتباط مجدد با مسئولان تيم ملی و همچنين اتهام تمرد از حضور در تيم ملی فوتبال توضيحاتی را به نيکبخت واحدی ارائه کرد و خواهان دفاع اين بازيکن از خود شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دفاعيات واحدی نيکبخت

در ادامه عليرضا ‌نيکبخت واحدی ماجرا را بدين شرح بيان کرد: ساعت ۲۰:۳۰ دقيقه جمعه "ابراهيمی" سرپرست تيم ملی با من تماس گرفت و از من خواست ساعاتی بعد - در ساعت ۱:۳۰ بامداد شنبه- با گذرنامه خود در هتل المپيک حاضر شوم، من نيز همين کار را انجام دادم، اما زمانی که قصد داشتم گذرنامه خود را به مسئولان تيم ملی تحويل دهم متوجه شدم که گذرنامه‌ی همراهم مربوط به اقامت من در کشور امارات است و به واسطه‌ی ويزای سه ساله امارات، آن را در اختيار دارم، در واقع اين پاسپورت را به جای پاسپورت اصلی خود به اشتباه همراه آورده بودم که به همين دليل از مسئولان تيم ملی اجازه خواستم تا برای گرفتن پاسپورت اصلی خود اقدام کنم.

وی افزود: زمانی که به هتل المپيک رسيدم تنها ابراهيمی و مازيار زارع را ديدم و به سرعت سوار اتوبوس تيم ملی شدم. در آن زمان حتی من، علی دايی سرمربی تيم ملی را که در جلوی اتوبوس نشسته بود نديدم، پيش از آنکه برای برداشتن پاسپورت از اتوبوس پياده شوم، ساک وسايل خود را به مازيار زارع دادم و با اطلاع به ابراهيمی بلافاصله با در اختيار گرفتن خودرويی برای گرفتن پاسپورتم که در اختيار باشگاه پرسپوليس بود، هتل المپيک را ترک کردم و حتی قرار شد اگر پليس اين ماشين را متوقف کرد من خود تمامی جريمه‌های آن را تقبل کنم.

واحدی نيکبخت در پاسخ به سوال رييس کميته انضباطی پيرامون دليل پاسخ ندادن به تماس‌های سرپرست تيم ملی به دليل دايورت کردن گوشی و همچنين خاموش کردن تلفن همراه خود نيز گفت: گوشی من دارای سيستمی است که پس از ۱۰ ثانيه اگر به آن جواب ندهم پيغام دايورت شدن را می‌دهد و در آن زمان به دليل آنکه گوشی در جيب من بود و صدای آن را نيز قطع کرده بودم متوجه تماس‌ها نشدم و دايورت شدن گوشی من نيز خودکار صورت می‌گرفت.

به گزارش ايسنا، نيکبخت واحدی با در اختيار گرفتن گوشی يکی از خبرنگاران و تماس با گوشی خود به صورت عملی نحوه دايورت شدن گوشی‌اش را نشان داد.

مهاجم پرسپوليس افزود: پس از مدتی شارژ گوشی من تمام شد و دليل خاموش شدن گوشی من نيز همين موضوع بود، متاسفانه در آن زمان هيچ وسيله‌ای برای تماس با سرپرست تيم ملی نداشتم تا اين موضوع را که پاسپورتم در باشگاه پرسپوليس است را به او اطلاع دهم.

واحدی نيکبخت تاکيد کرد: قبول دارم که اشتباه رخ داده است؛ اما تمامی اين اشتباهات سهوی بوده و من بازيکنی نيستم که بخواهم از تيم ملی فرار کنم.

وی درباره علت نياوردن گذرنامه خود به همراه‌اش و در اختيار نگرفتن آن از باشگاه پرسپوليس نيز گفت: زمانی که من برای آوردن گذرنامه‌ام باز گشتم ساعت چهار صبح بود و گذرنامه نيز داخل باشگاه پرسپوليس بود من حتی با خوردبين سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس تماس گرفتم که او به من گفت چگونه ساعت چهار صبح من گذرنامه را از باشگاه به تو برسانم.

واحدی نيکبخت تصريح کرد: گذرنامه تمامی بازيکنان همواره در اختيار باشگاه است و گذرنامه من نيز در باشگاه پرسپوليس بود که در اين زمينه مصطفوی مديرعامل باشگاه و محمود خوردبين سرپرست تيم حاضر هستند اين موضوع را تاييد کنند.

شريفی رييس کميته انضباطی نيز در اين زمان تاکيد کرد که درباره اين گفته‌های نيکبخت واحدی از باشگاه پرسپوليس استعلام خواهد کرد.

واحدی نيکبخت در ادامه دفاعيات خود گفت: هيچ‌گاه به دنبال فرار کردن از تيم ملی نبودم و همواره به پيراهن تيم ملی عشق ورزيده و به بازی کردن برای تيم فوتبال کشورم افتخار می‌کنم. بی‌ترديد حضور در تيم ملی آرزوی هزاران بازيکن است و بازيکنان بسياری بودند که دوست داشتند به جای نيکبخت واحدی در تيم ملی باشند، بنابراين چرا بايد فرصت به اين خوبی را از دست بدهم و تيم ملی را همراهی نکنم.

وی افزود: خدا می‌داند که تمامی اشتباهات رخ داده سهوی بوده است و من نيز به دليل اين اشتباهات بسيار ناراحت هستم، البته تصور نمی‌کردم اين موضوع تا اين اندازه بزرگ شود چرا که محمد محمدی دروازه‌بان تيم ملی نيز به دليل آنکه گذرنامه‌اش در آلمان بود نتوانست تيم ملی را همراهی کند اما نمی‌دانم چرا در مورد من اين صحبت‌ها به وجود آمد.

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس تهران درباره شائبه‌ی اختلاف نظرش با فرد خاصی در تيم ملی نيز گفت: به هيچ عنوان در تيم ملی با کسی مشکلی ندارم. علی دايی به من لطف کرده است و من را به تيم ملی دعوت کرده و به همين دليل از او سپاسگزارم؛ بی‌ترديد کوچک‌ترين فکر و تصميمی برای فرار از بازی برای تيم ملی و يا ساختن داستانی برای اين کار نداشتم و بی‌ترديد برای من باعث افتخار خواهد بود که با پيراهن تيم ملی به ميدان بروم. من از سال ۷۶ که به تيم ملی دعوت شدم همواره با تمام توان در خدمت تيم ايران بودم و سابقه‌ی ۷۰ بازی ملی و ۳۰ گل ملی را نيز در پرونده دارم، بی‌ترديد اين کارنامه من را از اتهام تمرض از حضور در تيم ملی مبرا می‌کند. من همواره برای تيم ملی کوشش کردم و حتی در مقطعی پس از بازی مقابل امارات زمانی که به دليل مسائل شخصی نمی‌توانستم در تيم ملی بازی کنم اين موضوع را به سرمربی تيم اطلاع دادم و از او اجازه گرفتم.

به گزارش ايسنا، واحدی نيکبخت ادامه داد:‌ بی‌ترديد اين بار نيز اگر مشکلی برای حضور در تيم ملی فوتبال داشتم اين موضوع را به سرمربی تيم اطلاع می‌دادم و ديگر برای همراهی تيم به هتل المپيک نمی‌رفتم من حتی تا پای پرواز و در فرودگاه نيز رفتم و همين موضوع نشان می‌دهد که من قصد داشتم تيم ملی را همراهی کنم و بی‌ترديد اگر مشکلی در اين زمينه وجود داشت بار ديگر آن را به سرمربی تيم ملی اطلاع می‌دادم.

وی تصريح کرد: از نظر آمادگی جسمانی در بهترين شرايط قرار داشتم و دليل اين موضوع نيز به ثمر رساندن ۹ گل در ليگ برتر است و هيچ موضوع خاصی نبود که بخواهم برای ‌آن بهانه بتراشم و تيم ملی را همراهی نکنم.

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس تهران ادامه داد: حتی در زمان حضور امير قلعه‌نويی در تيم ملی نيز با وجود مسائلی که از زمان باشگاه استقلال به وجود آمده بود، در خدمت تيم ملی بودم. البته در استقلال نيز رابطه من و قلعه‌نويی رابطه‌ی پدر و فرزندی بود اما در هر صورت مشکلاتی به وجود آمد، با اين حال زمانی که قلعه‌نويی من را به تيم ملی دعوت کرد با جان و دل به تيم ملی آمدم و تمام توان خود را برای تيم ايران گذاشتم.

وی افزود: من هيچ مشکلی با سرمربی تيم ملی ندارم و علی دايی را همواره فردی دلسوز و يکی از سرمايه‌های فوتبال کشور می‌دانم.

واحدی نيکبخت در ادامه تاکيد کرد: به دليل اين اشتباه خود از تمامی ملت ايران عذرخواهی کرده همچنين از علی‌آبادی رييس سازمان تربيت بدنی که مانند پدر من بوده و متولی باشگاه پرسپوليس نيز هست و همچنين تاج رييس کميته‌ی تيم‌های ملی نيز عذرخواهی می‌کنم که بی‌ترديد اگر در اين جلسه بود و حرف‌های من را می‌شنيد او نيز به من حق می‌داد. همچنين از علی دايی سرمربی تيم ملی ايران نيز عذرخواهی می‌کنم، اگر علی دايی بار ديگر من را به تيم ملی دعوت کند با تمام توان در خدمت تيم ايران خواهم بود و در غير اين صورت نيز برای تيم ملی آرزوی موفقيت می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال کميته انضباطی پيرامون در اختيار داشتن گذرنامه از سوی ساير بازيکنان باشگاه پرسپوليس نيز گفت: کريم باقری به دليل سفر خانوادگی به دوبی که يک ماه پيش صورت گرفته گذرنامه‌اش در اختيارش بود و درباره مازيار زارع نيز اطلاعی ندارم.

واحدی نيکبخت درباره واکنش رسانه‌ها به اين موضوع نيز گفت: در هر صورت کمی بيش از اندازه اين موضوع بزرگ شد و برخی از مسائلی که مطرح شد واقعيت نداشت، با اين حال از خبرنگاران نيز تشکر می‌کنم چرا که خبرنگاران ما همواره بسيار زحمت‌کش هستند و در اين باره نيز آن‌ها به خوبی به موشکافی موضوع پرداختند.

وی در پايان گفت: باز هم تاکيد می‌کنم که به هيچ عنوان قصد فرار از بازی برای تيم ملی را نداشته و همواره با جان و دل در خدمت تيم ايران هستم و بی‌ترديد تعصب ملی من از هر کسی بيشتر است و به دليل اشتباهی که رخ داده از تمامی مردم ايران، مسئولان ورزش، فدراسيون و تيم ملی فوتبال عذرخواهی می‌کنم اما باور کنيد اين اشتباه سهوی بوده است.

به گزارش ايسنا، در پايان اين نشست رييس کميته‌ی انضباطی اعلام کرد با توجه به دفاعيات نيکبخت واحدی و همچنين پس از گرفتن استعلام‌هايی در همين رابطه رای نهايی خود را پيرامون وضعيت اين بازيکن ملی‌پوش و باشگاه پرسپوليس تهران اعلام خواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016