جمعه 1 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته پانزدهم ليگ برتر: فولاد خوزستان چهارمين شکست فصل استقلال تهران را رقم زد، ايسنا

هفته‌ی پانزدهم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران روز جمعه درحالی پيگيری شد که فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی توانست از سد استقلال تهران عبور کرده و چهارمين شکست اين تيم را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين ديدار که از ساعت ۱۵ آغاز شد، دو تيم با حضور بيش از ۳۰ هزار تماشاگر که ۱۰۰ نفر از آنها برای تشويق تيم ميهمان به ورزشگاه آمده بودند برابر يکديگر به ميدان رفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نيمه نخست

در همان دقيقه نخست، تيم فولاد طی حمله‌ای که روی دروازه استقلال داشت توانست تير دروازه طالب لو را به لرزه درآورد. در همين حال، تنها ۳ دقيقه بعد، سجاد فيض اللهی ۲۱ ساله موفق شد روی يک ضربه سر دروازه آبی پوشان را بازکرده و اين تيم را دچار شوک کند.

در ادامه دقايق نيمه نخست، استقلالی ها برای به ثمر رساندن گل تساوی روی دروازه حريف فشار وارد می کردند. در اين بين، عملکرد جهانبازی داور مسابقه نيز با اعتراض های فراوان از سوی کادر فنی استقلال و به ويژه امير قلعه نويی سرمربی اين تيم همراه بود.

آبی‌پوشان پايتخت بيشتر سعی در حمله از جناحين داشتند و در اين راستا، خسرو حيدری از سمت راست و ميثم منيعی از سمت چپ به ارسال توپ می پرداختند. در دقيقه ۳۵ فرهاد مجيدی يک موقعيت بسيار خوب را از دست داد تا دروازه آلبرتو هم‌چنان بسته باقی بماند.

بازيکنان فولاد در دقايق پايانی نيمه نخست روی ضد حمله ها خطرناک نشان داده و در دقيقه ۴۰ بازی يک فرصت مناسب را برای به ثمر رساندن گل دوم از دست دادند. پس از درنظر گرفته شدن سه دقيقه وقت تلف شده و سپری شدن اين وقت، نيمه نخست با همان نتيجه يک بر صفر خاتمه يافت.

نيمه دوم

نيمه دوم بازی با حمله های متداوم استقلال و ضد حمله های هوشمندانه فولاد دنبال شد. پس از گذشت ۱۳ دقيقه و در دقيقه ۵۳ بازی، استقلالی ها توسط تقی پور به گل دست يافتند که اين گل از سوی کمک داور بازی به دليل خطای آفسايد مردود اعلام شد. بازيکنان استقلال اعتراض شديدی به تصميم جهانبازی داشته و گل خود را صحيح می دانستند.

در دقيقه ۵۸، سياوش اکبرپور با يک ضربه تماشايی از پشت محوطه جريمه تير دروازه فولاد را به لرزه در آورد اما آنها همچنان در حسرت گل تساوی بودند.

در ادامه، استقلالی ها همچنان به هجوم های خود روی دروازه حريف ادامه دادند اما، بازهم نتوانستند به گل تساوی دست پيدا کنند. در بين دقايق ۶۰ تا ۷۵ تيم فولاد عملکرد خوبی روی ضدحمله ها داشت و چيزی نمانده بود که آنها در دقيقه ۷۴ به گل دوم خود دست پيدا کنند اما طالب لو موقعيت ۱۰۰ درصد گل را از تيم ميهمان گرفت.

تعويض های امير قلعه نويی در نيمه دوم نتوانست مانع از شکست تيمش شود و در نهايت، استقلال تهران چهارمين شکست فصل خود را متحمل شده و از رسيدن به صدر جدول رقابت های ليگ برتر بازماند. نيمه دوم اين بازی هم ۵ دقيقه وقت تلف شده به همراه داشت.

***

حاشيه‌نگاری ديدار استقلال تهران - فولادخوزستان
اعتراض «قلعه‌نويی»، شعار تماشاگران عليه داور و اخراج مرفاوی

امير قلعه‌نويی و هواداران تيم فوتبال استقلال تهران پس شکست يک‌ بر صفر برابر فولاد خوزستان به شدت به قضاوت داور اين ديدار اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، قلعه نويی پس از پايان نيمه‌ی نخست به ميانه ميدان رفت و به شدت به نحوه قضاوت "يدالله جهانبازی" داور مسابقه و همچنين کمک داوران اين ديدار اعتراض کرد.

پس از قلعه‌نويی ساير اعضای کادرفنی استقلال نيز به اين اعتراض‌ها ادامه دادند که در اين بين يکی از اعضای کادرفنی فولاد خوزستان نيز با صمد مرفاوی مربی استقلال درگيری لفظی پيدا کرد.

در دقيقه ۱۵ بازی نيز پس از اعلام يک آفسايد به ضرر استقلال، قلعه نويی به شدت به داور چهارم و داور مسابقه اعتراض کرد ضمن آنکه در طول بازی نيز اعتراض های قلعه نويی چندين بار تکرار شد.

نزديک به ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارشتند. همچنين نزديک به ۱۰۰ نفر از هواداران فولاد خوزستان نيز به ورزشگاه آمده بودند. اميررضا واعظی آشتيانی مدير عامل باشگاه استقلال تهران، پيروز قربانی مدافع ملی پوش استقلال و مهدی پاشازاده بازيکن اسبق اين تيم نيز در جايگاه ويژه، اين بازی را از نزديک تماشا کردند.

صمد مرفاوی نيز در اواخر نيمه دوم به دليل اعتراض‌های فراوان از نيمکت استقلال اخراج شد.

هواداران تيم فوتبال استقلال نيز پيش از پايان اين ديدار به شدت عليه مسعود عنايت و داور مسابقه شعار دادند. اين اعتراضات و شعارها در برخی موارد عليه بازيکنان تيم حريف نيز سر داده شد.





















Copyright: gooya.com 2016