یکشنبه 3 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فتح‌الله‌زاده: برکناری‌ام از استقلال، فوتبالی و اخلاقی نبود، ايسنا

- پايان فصل بايد عملکرد "آشتيانی" را ارزيابی کرد

مديرعامل پيشين باشگاه استقلال تهران گفت: اميد بسياری دارم که تيم استقلال در اين فصل قهرمان ليگ برتر شود.

علی فتح‌الله‌زاده با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: زمانی که کار خود را در باشگاه استقلال شروع کردم، از ابتدا هدف اصلی ما قهرمانی در ليگ برتر بود و تيم را در اين فصل برای قهرمانی ليگ برتر بستيم. هم‌چنين انتخاب کادرفنی و بازيکنان تنها برای رسيدن به قهرمانی صورت گرفت و شايد به همين دليل است که اکنون حتی نيمکت استقلال نيز از بازيکنان ثابت برخی تيم‌ها قوی‌تر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: زمانی که من از استقلال جدا شدم، تقريبا همزمان با زمان آغاز پيروزی‌های اين تيم بود و طبيعی بود که انتظار تحول يک روزه يا مقطعی در استقلال بسيار دور از انتظار بود. در هر صورت همان طور که انتظار می‌رفت، استقلال به مرور شرايط خوبی را پيدا کرد و اميدوارم دوست عزيزم "واعظی آشتيانی" نيز همين تيم را حفظ کند و راهی را که ما آغاز کرده بوديم ادامه دهد تا به قهرمانی استقلال ختم شود.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ی برکناری‌اش از مديرعاملی استقلال نيز گفت: بی‌ترديد اين تغيير فنی و فوتبالی نبوده است؛ چرا که تيم‌هايی که همان زمان مانند استقلال شرايط چندان خوبی نداشتند اکنون با حفظ روندشان در رده‌های بالای جدول هستند. نمی‌توان عملکرد يک تيم را با چهار بازی در ابتدای فصل سنجيد. ضمن آنکه در ابتدای فصل جباری و کاظمی دو بازيکن اصلی ما در اختيار تيم ملی بودند، هم‌چنين جان‌واريو نيز مصدوم بود. در بازی مقابل فولاد خوزستان شاهد بوديم که نبودن يک بازيکن چه تاثيری در استقلال داشت. با اين حال ما در ابتدای فصل با اين مشکلات روبرو بوديم اما، دليل تغيير من عدم توانايی نبود بلکه خواست گروه خاصی بود که من نباشم.

وی افزود: در هر صورت دل کندن از استقلال برايم دشوار است و اکنون نيز از استقلال جدا نيستم. چرا که به عنوان يک هوادار در کنار اين تيم قرار دارم و حتی اگر لازم باشد به روی سکوها می‌روم و مانند يک هوادار استقلال را تشويق می‌کنم. با اين حال تاکيد دارم که تغيير من فنی و فوتبالی نبوده است.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: در هر صورت انجام اين چنين اقداماتی چندان روش پسنديده‌ای نبود و با اخلاقيات فاصله داشت.

وی هم‌چنين درباره‌ی اختلافش با "واعظی آشتيانی" نيز به ايسنا گفت: من هيچ مشکلی با واعظی آشتيانی ندارم. همان طور که يک روز برای ما حکم مديريت استقلال را زدند، به آشتيانی نيز حکم مديرعاملی دادند و من اميدوارم وی در استقلال موفق باشد و بتواند تيم استقلال را به قهرمانی برساند. من نيز هر کمکی که از دستم بربيايد برای کمک به واعظی آشتيانی انجام می‌دهم.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ی مديريت واعظی آشتيانی در طول ماه‌های گذشته نيز گفت: استقلال هنوز به شرايط دشوار نرسيده است که بتوانيم در اين زمينه قضاوت کنيم اما، از روزی که واعظی آشتيانی مديريت استقلال را برعهده گرفته است، عملکرد خوبی داشته است. در هر صورت نمی‌توان با چهار، پنج بازی درباره‌ی کار کسی قضاوت کرد و بايد يک فصل بگذرد تا بتوانيم کار يک مدير را مورد تحليل قرار بدهيم.

وی ادامه داد: واعظی آشتيانی بايد در تعامل با ديگران نيز با سعه‌ی صدر و تعامل بيشتری برخورد کند و چندان به اظهارنظرهای افراد پيرامونش توجه نکند. چرا که خود او نيز می‌داند که شرايط فوتبال متفاوت از جاهای ديگر است. شايد نزديکترين دوستان او نيز درباره‌ی مسايل مختلف با وی صحبت کنند و هر چند اين صحبت‌ها دوستانه است اما، شايد چندان کارشناسی نباشد. به همين دليل اميدوارم آشتيانی خودش به صورت مستقيم درباره‌ی افراد تحقيق کند.

وی ادامه داد: من رابطه‌ی دوستانه‌ای با آشتيانی دارم و تاکنون چندين بار با يکديگر تماس تلفنی داشته‌ايم، ضمن آنکه يک بار همديگر را حضوری ملاقات کرده‌ايم.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ی تصميم مديريت باشگاه استقلال برای انتشار روزنامه و همچنين برخی بحث‌ها پيرامون مشکلات باشگاه استقلال با روزنامه‌ی استقلال جوان نيز گفت: روزنامه استقلال جوان با هيچ فردی همسو نيست بلکه همسو با طرفداران است. زمانی که من نيز مديرعامل باشگاه استقلال بودم در روزنامه‌ی استقلال جوان از من انتقاد می‌شد. اين موضوع که باشگاه استقلال به دنبال انتشار روزنامه است، کار بسيار خوبی است. ضمن آنکه روزنامه‌ی استقلال جوان يک روزنامه‌ی تخصصی است اما، به دليل آنکه مطالب اين روزنامه توسط هواداران و با احساسات هواداری نوشته می‌شود طبيعی است که شايد باشگاه احساس کند از سياست‌های آنها فاصله دارد. در هر صورت انتشار روزنامه کار بدی نيست و اميدوارم باشگاه استقلال به سرعت اين کار را انجام دهد.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ی برخی دلخوری‌های پيش آمده ميان وی و مديريت جديد باشگاه استقلال نيز گفت: من دلخوری از آشتيانی ندارم و درمورد نظر آشتيانی نيز بايد از خود او سوال کنيد.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ی امير قلعه‌نويی و همچنين برخی شايعات پيرامون کنار رفتن وی از هدايت تيم استقلال نيز گفت: در هر صورت عده‌ای می‌خواهند که استقلال نتيجه نگيرد و متاسفانه برای من بسيار عجيب است چرا که قلعه‌نويی يک مربی بسيار موفق است و عده‌ای می‌خواهند او را به حاشيه ببرند. از نظر من اين افراد دو دسته هستند. افرادی که علاقه ندارند قلعه‌نويی در فوتبال کار کند و همچنين عده‌ای که به دنبال آن هستند تا استقلال نتايج ضعيفی بگيرد و با اين دستاويز بتوانند قلعه‌نويی را از استقلال کنار بگذارند. از نظر من قلعه‌نويی مربی است که بسياری از تيم‌ها آرزوی داشتن او را دارند و يک مربی با هوش و با جسارت است که اميدوارم بتواند کار خود را به بهترين نحو ارايه دهد و استقلال را به قهرمانی برساند.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ی جدايی افشين قطبی از باشگاه پرسپوليس نيز به ايسنا گفت: در هر صورت معتقدم کار افشين قطبی حرفه‌ای نبود. چرا که شرايط تيم‌هايی چون پرسپوليس و استقلال به گونه‌ای است که هر کسی بايد افتخار کند در اين تيم‌ها کار کند. در زمانی که بهترين مربيان دنيا حاضر هستند با عشق در دو باشگاه پرسپوليس و استقلال کار کنند، ما از يک هموطن انتظار چنين کاری را نداشتيم.

وی درباره‌ی فعاليت‌هايش در فدراسيون فوتبال نيز گفت: در حال حاضر دارم بر روی خصوصی سازی باشگاه‌ها کار می‌کنم و در همين زمينه با تمامی مراکز ذيربط و برخی از دست اندرکاران اصل ۴۴ قانون اساسی، نمايندگان مجلس و همچنين برخی اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام به ديدار و رايزنی می‌پردازم.

وی افزود: در هر صورت بحث خصوصی شدن باشگاه‌ها و در درجه‌ی اول استقلال و پرسپوليس از جمله بحث‌هايی است که با جديت پيگيری می‌شود و ما به دنبال آن هستيم تا اين کار را به نتيجه برسانيم.

وی افزود: در فدراسيون فوتبال نيز در کنار ساير دوستان تلاشی را آغاز کرده‌ايم تا همسويی و يکسانی را با ساير فدراسيون‌های آسيا ايجاد کنيم و در کنار يکديگر بتوانيم کارهای زيربنايی و مفيدی را برای رشد فوتبال در آسيا انجام دهيم.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: انجام کارهای تحقيقاتی و پژوهشی نيز از جمله امور ديگری است که اکنون به آن مشغولم که نوشتن يک مجموعه‌ی سه جلدی مطبوعاتی و فرهنگی نيز از آن جمله است.

فتح‌الله‌زاده در پايان پيرامون احساسش به باشگاه استقلال تهران و همچنين احتمال بازگشتش به اين باشگاه نيز گفت: استقلال بدون فتح‌الله‌زاده نمی‌تواند باشد و فتح‌الله‌زاده هم بدون استقلال نمی‌تواند زندگی کند.





















Copyright: gooya.com 2016