جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيم فصل نخست ليگ برتر فوتبال از نگاه آمار؛ استقـلال بهتـریـن خط حملـه و دفـاع، ايسنا

* مشهدی‌ها رکوردداران شکست!

نيم فصل نخست ليگ برتر فوتبال ايران در شرايطی با قهرمانی تيم ذوب آهن به پايان رسيد که علاوه بر اين تيم، تيم استقلال تهران آمار بسيار جالبی را بدست آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم فوتبال استقلال تهران با ۳۷ گل زده عنوان بهترين خط حمله ليگ برتر را به خود اختصاص داد و پس از اين تيم، تيم‌های پيکان قزوين با ۳۳ و ذوب آهن اصفهان و پرسپوليس تهران با ۳۱ گل بيشترين آمار گل زده را در نيم فصل نخست به خود اختصاص دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بهترين خط دفاع نيز به تيم استقلال تهران اختصاص دارد. اين تيم با ۱۸ گل خورده بهترين خط دفاعی ليگ برتر را بدست آورده، البته مقاومت شهيد سپاسی شيراز نيز در نيم فصل نخست تنها ۱۸ گل دريافت کرده است. پس از اين دو تيم سپاهان اصفهان با ۱۹ گل خورده و صبای قم و برق شيراز نيز با ۲۰ گل خورده تيم هايی هستند که کمترين گل خورده را در نيم فصل نخست داشتند.

بدين ترتيب تيم استقلال تهران با تفاضل گل ۱۹+ بهترين عملکرد را در خط حمله ودفاع در نيم فصل نخست داشته است و نزديکترين تيم از نظر تفاضل گل به استقلال، تيم پيکان قزوين با تفاضل گل ۱۰+ است.

تيم‌های ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران با کسب ۹ پيروزی بيشترين برد را در نيم فصل نخست بدست آورده‌اند و پس از اين تيم، تيم‌های پيکان و پرسپوليس با هشت پيروزی آمار بيشترين برد را داشته‌اند.

اما، در بخش ضعيف‌ترين‌ها نيز تيم‌های سايپای کرج، استقلال اهواز و پيام مشهد به ترتيب با ۲۹ و ۲۸ گل خورده ضعيف‌ترين خط دفاعی را داشته‌اند. ضمن آن که ضعيف‌ترين تفاضل گل نيز به تيم‌های پيام مشهد با ۱۲- و استقلال اهواز با ۱۱- اختصاص داشته است.

بيشترين شکست در نيم فصل نخست نيز به دو تيم مشهدی پيام و ابومسلم اختصاص داشته است که هر کدام ۹ بار در برابر حريفان خود شکست خورده‌اند.

تيم‌های پيام و ابومسلم به ترتيب با سه و چهار پيروزی جزء تيم‌هايی هستند که کمترين پيروزی در ليگ برتر را داشتند. ضمن آن که تيم‌های ملوان و سايپای کرج نيز تنها سه بار در ليگ برتر پيروز شده‌اند و تعداد پيروزی‌های استقلال اهواز و راه‌آهن شهرری نيز در نيم فصل نخست از عدد چهار فراتر نرفته است.

اما، رکورد کمترين باخت در نيم فصل نخست نيز در اختيار تيم صدرنشين است. تيم ذوب آهن تنها دو بار مقابل حريفان خود مغلوب شده است. پس از اين تيم تيم پيکان و صبای قم تنها تيم‌های ليگ برتری هستند که سه شکست در کارنامه دارند.

بيشترين تساوی را در نيم فصل نخست تيم‌های ملوان انزلی و صبای قم بدست آورده‌اند. آ‌نها هر کدام با ۹ تساوی رکورددار تساوی در نيم فصل نخست ليگ برتر هستند.

پرگل‌ترين بازی نيم فصل نخست در ديدار تيم‌های ذوب آهن اصفهان و سايپای کرج رقم خورد که در اين بازی تيم ذوب آهن با نتيجه‌ی شش بر سه تيم سايپا را شکست داد. پس از اين بازی‌های تيم استقلال تهران به ترتيب با مقاومت سپاسی ( پنج بر دو)، استقلال اهواز (شش بر صفر) و پيام مشهد (پنج بر صفر) پرگل ترين پيروزی‌های نيم فصل نخست بوده است.

در پايان نيم فصل نخست ليگ برتر فوتبال "آرش برهانی" از استقلال تهران با ۱۲ گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. "فريدون فضلی" از صبای قم با ۱۱ گل در رده‌ی دوم جدول گلزنان قرار دارد. همچنين "عليرضا واحدی نيکبخت" از پرسپوليس، "فريد عابدی" از برق شيراز، "عماد رضا" از سپاهان اصفهان و "ايگور کاسترو" از تيم ذوب آهن اصفهان بازيکنانی هستند که با ۹ گل در رده‌ی سوم جدول گلزنان ليگ برتر قرار گرفته‌اند.

در پايان رقابت‌های نيم فصل نخست تيم ذوب آهن اصفهان با کسب ۹ پيروزی، ۶ تساوی و ۲ باخت و تفاضل ۷+ با ۳۳ امتياز در رده‌ی نخست ايستاد و تيم پيام مشهد با ۳ پيروزی، ۵ تساوی و ۹ شکست و تفاضل ۱۲- با ۱۴ امتياز در رده‌ی هجدهم و قعر جدول رده‌بندی قرار گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016