دوشنبه 14 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احسان قائم مقامی پس از انجام ۲۰ بازی مقابل آناتولی کارپف به پيروزی رسيد، مهر

نخستين استاد بزرگ شطرنج کشورمان در مجموع ۲۰ ديدار برگزار شده مقابل "آناتولی کارپف" استاد بزرگ روسيه با يک امتياز بيشتر به عنوان شطرنجباز برنده معرفی شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آخرين مرحله رويارويی دوجانبه احسان قائم مقامی و آناتولی کارپف امروز در بخش شطرنج برق آسا برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين مرحله که در قالب ۱۲ دور برگزار شد، استاد بزرگ شطرنج کشورمان در ۵ بازی به برتری دست يافت و نتيجه ۴ ديدار را هم واگذار کرد. ديدار قائم مقامی و کارپف در سه دور به تساوی انجاميد تا در نهايت نماينده کشورمان با کسب ۵/۶ امتياز و يک امتياز بيشتر نسبت به حريف روس خود به عنوان برنده رقابت در بخش برق آسا معرفی شود.

اما ديروز رقابت قائم مقامی و کارپف در شطرنج سريع به تساوی ۲ بر ۲ انجاميد. اين دو شطرنجباز در بخش فکری نيز موفق به کسب يک پيروزی، دو تساوی و متحمل شدن يک باخت شده بودند.

بدين ترتيب احسان قائم مقامی در مجموع با کسب ۸ برد، ۷ باخت، ۵ تساوی و دست يابی به ۵/۱۰ امتياز به عنوان برنده اين رقابت معرفی شد. آناتولی کارپف ۵۸ ساله نيز که عنوان قهرمانی جهان (۸۵-۱۹۷۵) را دراختيار دارد با کسب ۷ برد، ۸ باخت و ۵ تساوی ۵/۹ امتياز از آن خود کرد.

احسان قائم مقامی به خاطر برتری مقابل حريف قدرتمند روسی خود ۲۶ هزار دلار جايزه نقدی دريافت کرد. ضمن اينکه برای آناتولی کارپف هم ۱۳ هزار در نظر گرفته شده است.

ديدار احسان قائم مقامی با آناتولی کارپف قهرمان شطرنج روسيه به مناسبت گراميداشت سی‌امين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.





















Copyright: gooya.com 2016