شنبه 8 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برد تاريخی عربستان و سقوط ايران، گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا

تهران - عربستان با پيروزی ۲-۱ در آزادی به اولين برد تاريخ خود در ايران رسيد.

به گزارش ايسنا تيم ملی فوتبال ايران در برابر چشمان يکصد هزار تماشاگر حاضر در استاديوم آزادی در مقابل عربستان دو بر يک شکست خورد.

در آغاز دور برگشت رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی عصر شنبه تيم‌های ملی فوتبال ايران و عربستان در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود ۱۰۰ هزار تماشاگربه مصاف يکديگر رفتند که تيم ملی ايران با نتيجه دو بر يک مغلوب تيم عربستان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تک گل تيم ملی ايران را مسعود شجاعی در دقيقه ۵۷ وارد دروازه‌ی عربستان کرد و گل‌های تيم عربستان را هم حسن احمد و حسام مولد به ثمر رساندند.

نيمه اول:
تيم ايران در دقايق ابتدايی ابتکار عمل را در دست گرفت و فرصت‌هايی را نيز بر روی دروازه‌ی عربستان ايجاد کرد که ضربات بازيکنان ايران از جمله غلامرضا رضايی و جواد نکونام توسط مدافعان عربستان دفع شد.
در دقيقه ۲۶ بازی مهدی مهدوی کيا با فرار در عمق دفاع عربستان و در موقعيتی تک به تک دروازه تيم عربستان را در آستانه فروپاشی قرار داد که ضربه او توسط دروازه‌بان عربستان به کرنر فرستاده شد لحظاتی بعد ضربه مسعود شجاعی نيز از کنار دروازه عربستان به بيرون رفت.
در دقيقه ۳۷ ابوابراهيم توانست دروازه‌ی تيم ايران را باز کند اما، داور اين گل را مردود اعلام کرد. يک دقيقه بعد احمد ابراهيم از تيم عربستان به دليل خطا بر روی بازيکنان تيم ايران کارت زرد دريافت کرد.
در دقيقه ۴۰ بازی الشمرانی مهاجم تيم عربستان در موقعيتی تک به تک قرار گرفت که نتوانست دروازه تيم ايران را باز کند در نهايت نيمه نخست اين بازی با تساوی بدون گل و با يک دقيقه وقت اضافه به پايان رسيد.

نيمه دوم:
در اين نيمه هم اين بازيکنان تيم ايران بودند که سعی داشتند از فضاهای خالی کناره‌های زمين به سمت دروازه عربستان نزديک شده و با ارسال سانتر از جناحين موقعيت‌های خطرناکی را روی دروازه اين تيم ايجاد کنند.
تلاش بازيکنان ايران سرانجام در دقيقه ۵۷ ثمر داد. تيم ايران با نفوذی که توسط محمد رضا خلتبعری از جناج چپ زمين به سمت محوطه جريمه دروازه عربستان داشت و با پشت سر گذاشتن مدافع حريف پاس خوبی را به مسعود شجاعی داد و او نيز با يک ضربه فنی توپ را به گوشه دروازه تيم عربستان فرستاد.
پس از اين گل تيم عربستان تا حدودی سعی در فشار آوردن روی دروازه تيم ايران را داشت اما ملی‌پوشان ايران دست از حملات خود برنداشتند و با نفوذهای خود از جناحين از جمله فرار مهدوی‌کيا در دقايقی پس از گل اول موقعيت‌های خطرناکی را روی دروازه عربستان ايجاد کردند.
اما بازی به مرور دچار افت محسوسی شد و اين بازيکنان تيم عربستان بودند که حملاتی را روی دروازه ايران ايجاد کردند و در نهايت توانستند با ضربه نحيف الحزازی توپ را وارد دروازه ايران کنند. آنها دقيقه ۸۶ نيز با هد الهربی تساوی را به پيروزی تبديل کنند.
در اين نيمه علی دايی سرمربی تيم ايران وحيد هاشميان و مهرزاد معدنچی را به ميدان فرستاد ه بود.
خوزه پسيرو سرمربی تيم عربستان نيز در نيمه دوم با تعويض تغييراتی انجام داد که به نتيجه رسيد. الدوساری که پاس گل اول را داد بازيکنی بود که با تعويض پسيرو لحظاتی قبل به زمين آمده بود.

با اين نتيجه ايران با شش امتياز در جای چهارم ، پايين تر از عربستان هفت امتيازی قرار گرفت. کره شمالی با ده امتياز تيم اول جدول شد و کره جنوبی با يک بازی کمتر و ۸ امتياز در رده دوم ايستاد. امارات هم با باخت امروز و با همان يک امتياز تبديل به تيمی تقريباً تشريفاتی در ته جدول گروه شد.





















Copyright: gooya.com 2016