پنجشنبه 10 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وينگادا: به عملکرد بازيکنانم افتخار می‌کنم، فرهاد کاظمی: مسووليت شکست را به گردن می‌گيرم، ايسنا

وينگادا:
همه در موفقيت‌های پرسپوليس سهيم‌اند
اگر هميشه اين قدر خوب باشند من هم راحت‌ترم


سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس، گفت: پيروزی‌ها و شکست‌های پرسپوليس تيمی بوده و همه در آن سهيم هستند و نمی‌توان موفقيت‌های اين تيم را به گردن يک بازيکن خاص انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)؛ ادواردو نلو وينگادا سرمربی تيم پرسپوليس پس از پيروزی تيمش برابر سپاهان اصفهان در جام حذفی در نشست خبری اين مسابقه، اظهار کرد: بازی فشرده و سطح بالايی بين دو تيم خوب پرسپوليس و سپاهان برگزار شد. من به عملکرد بازيکنانم در اين مسابقه افتخار می‌کنم و وقتی آنها نيز از عملکردشان احساس خوبی دارند می‌توانيم اين پيروزی را به هواداران‌مان نيز هديه کنيم.

وی افزود: همچنين به سپاهان هم تبريک می‌گويم چرا که آنها تيم بزرگی بودند و در برابر ما هم خوب کار کردند. ما در اين مسابقه به حريف‌مان احترام گذاشتيم و با روحيه و انگيزه‌ی بالا واقعا فوتبال بازی کرديم. من مربی‌ای نيستم که از دقيقه‌ی ۳۰ به بعد و هنگامی که از حريفان در مسابقات حساس پيش هستيم از بازيکنانم بخواهم که بازی را نگه داشته و کنترل کنند و شما هم امروز ديديد موقعيت‌های پرسپوليس حتی پس از اولين گل اين تيم بسيار زياد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: معمولا در هر بازی اشتباهاتی وجود دارد که اين مسابقه هم مستثنی نبود اما در مجموع پرسپوليس عملکرد خوبی داشت و بازيکنان بخصوص در ۱۵ دقيقه‌ی پايانی و هنگامی که ما نتوانستيم از فرصت پنالتی خود به خوبی بهره ببريم آنها تحت فشار بودند و خوب کار کردند. اين يک پيروزی بزرگ برای پرسپوليس بود که هنرمندان آن بازيکنانش بودند.

وينگادا گفت: مطمئن باشيد اگر پرسپوليس هميشه اينقدر خوب بازی کند کار من هم راحت‌تر خواهد بود. من سيستم و ترکيب مناسبی برای اين بازی در نظر گرفته بودم و حتی تا دقايق پايانی هم بر روی همين تصميمم ايستادم.

وينگادا در پاسخ به اين سوال که آيا قبول داريد بخش عمده‌ای از قدرت تيم پرسپوليس مديون تلاش‌ها و قدرت انفرادی علی کريمی است، گفت: يک بازيکن می‌تواند در لحظاتی که کار تيم گره می‌خورد برای ما چاره‌ساز باشد اما، معتقدم پرسپوليس يک تيم است و همه بازيکنان در پيروزی‌ها و شکست‌ها سهيم هستند و اگر موفقيت بزرگی هم نصيب ما می‌شود نمی‌توانيم آن را به گردن يک بازيکن خاص بيندازيم. کريمی بازيکن فوق‌العاده‌ای است و نشان داده اکنون هم می‌تواند به مانند روزهای اوج خود که در بايرن مونيخ کار می‌کرد برای پرسپوليس ايفای نقش کند.

***

فرهاد کاظمی:
با شعار تماشاگران نيامده‌ام که با شعار آنها بروم
اگر فرگوسن يا کاپلو را هم می‌آوردند سپاهان قهرمان نمی‌شد

سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان، گفت: در حد بضاعت‌مان خوب بوديم و اعلام می‌کنم من با تماشاگر به سپاهان نيامدم که بخواهم با تاثير آنها از سپاهان خارج شوم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فرهاد کاظمی پس از شکست تيم سپاهان برابر پرسپوليس و حذف از رقابت‌های جام حذفی و هم‌چنين از دست رفتن شانس حضور در ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده در نشست خبری اين مسابقه حاضر شد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازی خوب و روانی را شاهد بوديم. فکر می‌کنم تيم ما در نيمه‌ی اول تا پيش از گل پرسپوليس مسلط کار می‌کرد اما سرعت تاکتيکی پايينی داشت. به تدريج پس از اينکه پرسپوليس به گل رسيد آنها عملکرد خوبی در حفظ اين گل داشتند و ما امروز شاهد يک تيم سرحال از پرسپوليس بوديم.

کاظمی گفت: سپاهان امروز با وجود مصدوميت هادی عقيلی، محرم نويدکيا و عماد رضا که باز هم تلاش کردند و به اين مسابقه رسيدند در حد بضاعت خود ظاهر شد و من از تمام شاگردانم راضی هستم. امروز هم اگر سپاهان باخت مسووليت شکست را به گردن می‌گيرم.

وی افزود: پرسپوليس هم در اين بازی واقعا خوب بود و به خصوص علی کريمی که جايش در تيم ملی خالی است و هم‌چنين نيکبخت‌واحدی شرايط ايده‌آلی داشتند و سرانجام توانستند تيم ما را در يک بازی خانگی همراه با حمايت هواداران‌شان شکست دهند.

کاظمی در پاسخ به اين سوال که آيا تزلزلی در جايگاه خود پس از اين نتيجه احساس نمی‌کنيد؟ گفت: اگر عده‌ای از تماشاگرنماها شعارهايی را عليه من سر می‌دهند به آنها کاری ندارم و بايد بگويم با شعار تماشاگران به سپاهان نيامده‌ام که بخواهم با شعار آنها از سپاهان خارج شوم. البته من خودم را مديون مردم اصفهان می‌دانم که به من لطف بسياری داشتند.

وی گفت: زمانی که به سپاهان آمدم اين تيم را از هفته‌ی بيستم رقابت‌های ليگ در اختيار گرفتم و در آن مقطع هم هيچ قول و قراری برای عناوين مختلف برای سپاهان بين بنده و مسوولان باشگاه نبود. اصلا در توانم نيست که بخواهم تيم بيستم ليگ را قهرمان کنم يا اينکه موفقيت‌هايی را فراتر از بضاعت سپاهان خلق کنم. شما حتی يک مربی هم نمی‌توانيد در دنيا مثال بزنيد که توانسته باشد چنين کاری را انجام دهد. اگر آن زمان هم فرگوسن يا کاپلو را به سپاهان می‌آوردند نمی‌توانست قهرمان ليگ شود؛ اما در مجموع فکر می‌کنم نسبت به توان‌مان عملکرد خوبی داشته باشيم.

وی ادامه داد: معمولا وقتی در چنين شرايطی مربی‌ای را به تيمی می‌آورند هدف آن است که آن تيم از بحران خارج شود نه اينکه قهرمان جام‌های پيش‌رو باشد. البته فکر می‌کنم موضوع جابجايی در کادر فنی تيم‌های ايران تبديل به يک اپيدمی شده است و هيچ مربی نبايد استرس و نگرانی از اين بابت داشته باشد وگرنه آن را به بازيکنانش انتقال خواهد داد. من هم چنين شرايطی را دارم و هيچ مشکلی با ترک سپاهان ندارم. در عين حال تاکيد می‌کنم با اين تيم قرارداد دارم و مطمئن باشيد اگر مسوولان باشگاه پيش از يک مسابقه اعلام کنند در صورت عدم پيروزی در آن برکنار می‌شوم، پيش از آن مسابقه تيم‌شان را ترک خواهم کرد. معتقدم در فوتبال ايران اکنون نوک پيکان به سمت مربيان است و کمتر رسانه‌ای به تاثير عملکرد بازيکنان در سرنوشت مسابقات می‌پردازد.

کاظمی در پاسخ به اين سوال که شما در تيم‌های گذشته‌تان از جمله صبا، مس، استيل‌آذين و اکنون سپاهان کارنامه‌ی خوبی نداشتيد و آنها را چطور می‌کنيد؟ تصريح کرد: من مربی‌ای نيستم که بخواهم ارنج تحميلی بپذيرم. در صبا با توجه به شرايطی از اين دست نتوانستم بمانم و از تيم کنار رفتم. در مس هم شرايط بدی نداشتيم. اکنون تيم مس با همان بازيکنانی که همه‌ی آنها را برای اين تيم جذب کردم توانسته عنوان سومی ليگ را کسب کند. ادينهو، مهدی رحمتی که در آن زمان ذخيره‌ی تيم استقلال بود، مرتضی ابراهيمی که در همان تيم به استقلال گرفته می‌شد و بازيکنانی ديگر که تعدادشان به ۹ نفر می‌رسد، اکنون به ثمر رسيده‌اند. وقتی شما با تيمی قرارداد سه ساله می‌بنديد به چه معناست و مس امروز در نتيجه‌ی همان زحمت‌ها موفق می‌شود. در استيل‌آذين هم عملکرد بدی نداشتيم و توانستم تيم نهم جدول را قهرمان گروهش کنم. اينها کارنامه‌ی بدی نيست. اکنون هم در سپاهان با توجه به بضاعت تيم وضعيت بدی نداشتيم.

وی درباره‌ی شانس قهرمانی برای تيم‌های ديگر در جام حذفی نيز تصريح کرد: اميدوارم تيمی قهرمان شود که لياقت آن را داشته باشد و بتواند نماينده‌ی خوبی برای فوتبال ايران در آسيا باشد. مطمئنا ضعف تيم‌های ما در رقابت‌های آسيايی باعث سرشکستگی فوتبال ايران می‌شود و اگر امروز برخی تيم‌های ما از جمله سپاهان چنين شرايطی دارند اين ضعف به من برمی‌گردد.





















Copyright: gooya.com 2016