یکشنبه 25 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش ارني برندتس به اتفاقات بازي ملوان و راه آهن، اعتماد

ميثم فرزيان

هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال کشور حاشيه هاي زيادي به همراه داشت که در نوع خود بي نظير بود. در پايان بازي بين دو تيم ملوان بندر انزلي و راه آهن که به ميزباني انزلي چي ها در رشت برگزار شد، کمال کاميابي بازيکن جوان راه آهن با عجله به سمت ناظر داوري رفت و بازوي خود را به او نشان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کاميابي مدعي بود فليپه دسوزا بازيکن برزيلي ملوان دست او را در جريان مسابقه گاز گرفته است. اين اتفاق که نمونه هاي مشابه کمي در فوتبال دارد، هر چند هنوز اثبات نشده اما تنها حاشيه ديدار دو تيم ملوان و راه آهن نبود. در پايان مسابقه و در حالي که دوار به نشانه پيروزي شاگردان محمد احمدزاده در سوت خود دميده بود، درگيري رضا نورمحمدي مدافع راه آهن با آدريانو آلوز برزيلي نيز به بيرون زمين کشيده شد. اين دو بازيکن که در طول بازي با هم درگيري لفظي پيدا کرده بودند پس از سوت پايان مسابقه همچنان به جر و بحث ادامه دادند. در اين لحظه برخي نفرات دو تيم نيز وارد معرکه شدند و گفته مي شود محمود پيشگاه هاديان سرپرست ملوان که براي جدا کردن نورمحمدي و آلوز به داخل زمين آمده بود، يکي دو ضربه دريافت کرده است. اين در حالي است که بازيکنان راه آهن مي گويند نورمحمدي تنها او را هل داده است.اما سرپرست ملوان اعتقاد ديگري دارد. او با بيان اينکه قصد دارد از رضا نورمحمدي به فدراسيون فوتبال شکايت کند، در تشريح اتفاقات روز جمعه در انزلي مي گويد؛ «از اواخر بازي بر سر تصاحب توپ، ميان آلوز و نورمحمدي درگيري به وجود آمد. اين درگيري در پايان بازي به برخورد فيزيکي و گرفتن گلوي آلوز از سوي نورمحمدي کاپيتان راه آهن منجر شد.»محمود پيشگاه هاديان در ادامه از ورود خودش به زمين به قصد جدا کردن دو بازيکن مي گويد؛ «در اين لحظه براي دور کردن بازيکنان تيم خود و آرام کردن وضع موجود به زمين آمدم که با فحاشي هاي نورمحمدي عليه بازيکنان و مردم استان مواجه شدم. وقتي به او گفتم پسر آرام باش بازي تمام شده، او در حضور نماينده فدراسيون فوتبال به من فحاشي کرد و ضربه محکمي به صورتم زد.»

کاپيتان دهه 60 ملوان سپس با گلايه از برنامه ورزش از نگاه دو به خاطر به تصوير نکشيدن اتفاقات پايان اين بازي، مي گويد؛ «من از برنامه ورزش از نگاه دو و آقاي کوثري گله دارم که از اين مساله به راحتي گذشت. آيا نبايد از اين حرکت بدي که اتفاق افتاد، در تلويزيون حرفي زد و اين کار را نکوهش کرد؟»

سرپرست ملوان در پايان اضافه مي کند؛ «منشور اخلاقي کجاست؟ افرادي که پول حرفه يي مي گيرند چرا چنين حرکات غيراخلاقي انجام مي دهند؟ باعث تاسف است، بازيکني که بايد الگوي ديگران باشد حرمت پيشکسوت و بزرگ تر را نگه نمي دارد. متاسفم که چنين برخوردهايي را از تيم انصاري فرد مشاهده مي کنم.»اما اين تنها روايت يک طرف دعوا است و بدون شک نمي تواند مبناي قضاوت درست در مورد اصل ماجرا باشد. پس به ناچار بايد صحبت هاي مديران و مسوولان راه آهن را هم لحاظ کرد. ارني برندتس سرمربي راه آهن که به دليل شکست تيمش چندان راضي به نظر نمي رسد، در مورد اتفاقات حاشيه بازي و درگيري رضا نورمحمدي مي گويد؛ «اين درگيري از داخل زمين شروع شده بود و به بيرون زمين کشيده شد. با اين حال هيچ دليلي نداشت که آدم هاي ديگري در آن دخالت کنند و اين حر ف هاي عجيب و غريب را بزنند.»برندتس در تشريح ديده هايش از درگيري کاپيتان تيمش و سرپرست ملوان مي گويد؛ «آنچه من ديدم اين بود که اصلاً ضربه يي به کسي زده نشد. اين چيزها در فوتبال طبيعي نيست. من در آخر بازي با شکايت بازيکنم مواجه شدم که بازويش را نشان مي داد. کمال کاميابي از اينکه بازيکن حريف بازويش را گاز گرفته، عصباني بود. براي من هم تعجب آور بود، چون در فوتبال گاز گرفتن نداريم و داور بايد بازيکن خاطي را تنبيه مي کرد. مربيان ملوان بايد به بازيکنان خود ياد بدهند که گاز گرفتن در فوتبال جايي ندارد.»سرمربي هلندي راه آهن در حالي در مورد اتفاقات روز جمعه سخن مي گفت که کنفرانس مطبوعاتي اش در پايان بازي نيز حاشيه هاي زيادي به دنبال داشت و پس از گذشت تنها 50 ثانيه نيمه کاره رها شده بود. ارني برندتس در اين باره مي گويد؛ «اگر يک بار ديگر اتفاقاتي مثل اين تکرار شود من ديگر در کنفرانس هاي مطبوعاتي شرکت نمي کنم. بي احترامي تحت هر شرايطي بد است و اگر ما در جام حذفي به انزلي بياييم، من در جلسه مطبوعاتي حاضر نخواهم شد. اگر چه من براي همه خبرنگاران و البته ايرانيان احترام قائل هستم و اين حرکت را فقط به حساب يک فرد مي گذارم که با دخالت بيجا کنفرانس مطبوعاتي را به هم زد.»ماجراي کنفرانس 50 ثانيه يي برندتس از جايي شروع شد که يکي از خبرنگاران محلي رو به سرمربي راه آهن با لحني کنايه آميز پرسيد اگر از ملوان شناخت داشتيد، پس چطور از بازيکن ذخيره اين تيم گل خورديد؟ اين سوال تعجب و دلخوري برندتس را به دنبال داشت.

مجموعه اتفاقات روز جمعه باشگاه راه آهن شهر ري را وادار به موضع گيري کرد. آنها معتقدند در حالي که بازيکنان شان تمايلي به رسانه يي شدن مسائل نداشته اند، بزرگ نمايي مسوولان تيم ملوان از اين اتفاقات تعجب برانگيز است. البته مسوولان اين تيم تاکيد دارند اگر خطايي از سوي بازيکنان راه آهن سر زده باشد، اين باشگاه با بازيکنان خاطي برخورد خواهد کرد. حسين قدوسي مدير روابط عمومي راه آهن نخستين مسوول رسمي اين باشگاه است که به اتفاقات بازي با ملوان واکنش نشان مي دهد؛ «در نشست خبري پايان بازي به سرمربي راه آهن بي احترامي شده است. ملواني ها به ارني برندتس فرصت کوتاه کمتر از يک دقيقه دادند و بلافاصله پس از آن يکي از مسوولان تيم ملوان در ميان تعجب خبرنگاران و سرمربي راه آهن به اين نشست پايان داد. سپس محمد احمد زاده سرمربي ملوان مدتي طولاني پاسخگوي سوالات مختلف بود. در اين باره راه آهن گزارشي را به صورت مکتوب به سازمان ليگ برتر ارسال کرده و نسبت به آن اعتراض خواهد کرد. قطعاً اين حرکت را نوعي بي احترامي به فوتبال ايران مي دانيم.»

مدير روابط عمومي باشگاه راه آهن در مورد درگيري کمال کاميابي و فليپه دسوزا هم مي گويد؛ «در جريان بازي دو تيم، بازوي دست راست کمال کاميابي بازيکن تيم راه آهن توسط دسوزا يکي از بازيکنان برزيلي ملوان گاز گرفته شده است که البته آثارش هم هويدا بود. اين بازيکن در پايان مسابقه دستش را به نماينده فدراسيون و ناظر بازي نشان داده است. اين مساله را هم در گزارش اوليه راه آهن به سازمان ليگ قيد خواهيم کرد.»

هنوز هيچ يک از مسوولان سازمان ليگ يا کميته انضباطي به اتفاقات بازي راه آهن شهر ري و ملوان بندرانزلي واکنش نشان نداده اند، اما به نظر مي رسد پس از ارائه گزارش داور و ناظر اين مسابقه، طي هفته جاري شاهد تصميم گيري مسوولان در مورد اين موضوع باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016