جمعه 6 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذبح خدمت به پای قدرت، بيانيه آرش ميراسماعيلی، کاپيتان و سرمربی سابق تيم ملی جودو پس از مسابقات جهانی، ايسنا

آرش ميراسماعيلی کاپيتان و سرمربی سابق تيم ملی جودو پس از پايان مسابقات جهانی جودو بيانيه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ايسنا، در اين بيانيه که نسخه‌ای از آن در اختيار گروه ورزش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) قرار گرفته آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«جودو به عنوان يک ورزش رزمی پرطرفدار از جايگاه ويژه‏ای نزد عموم مردم برخوردار بوده و همواره مورد حمايت اقشار مختلف بوده تا جايی که روزی در زمره رشته‏های مدال‏آور برای ورزش کشور قرار داشته است و افتخارآفرينان فراوانی با سربلندی در دامان آن پرورش می‏يافتند. در اين مسير با نيم‏نگاهی به گذشته و حال در می‏يابيم هرگاه به خواسته کارشناسان و دلسوزان توجه نکرده‏ و برخلاف جريان عمومی حرکت نموده و اين سرمايه ملی را به پای منفعت قربانی کرديم، محصولی جز ناکامی و شکست عايد نگرديد و در نهايت سرافکنده برای ادامه مسير وامانده‏ايم.

با آسيب‏شناسی اين فرآيند از منظر مديريت ساختاری به اين حقيقت درمی‏يابيم که متاسفانه نگاه غيرکارشناسانه و منفعت‏طلبانه در جودو رسوخ نموده و فضای حاکم بر آن را مسموم ساخته است. بديهی است در اين فضا قواعد بازی بر اساس شگردهای سياسی طراحی گرديده و لاجرم نفاق، دورويی، تزوير، معامله، تطميع، تساهل، تسامع و ... شيوه سياس‏گونه‏ای است که متاسفانه از حاشيه به متن آمده و آرام آرام در حال فلج کردن سيستم حرکتی بدنه جودو کشور می‏باشد. در اين وانفسا اخيراً جودو ايران از کوران حوادث بی‏نصيب نمانده و هر از گاهی به سوژه داغ رسانه‏های گروهی مبدل گرديده که آثار زيان‏بارش تا مدت‏های مديدی گريبان اين رشته المپيکی را فشرده است.

متاسفانه تصميم‏سازان و تصميم‏گيران در اين بخش، طرح‏ريزی برنامه‏های بنيادی برای تقويت اين رشته را به فراموشی سپرده و فراهم آوردن شرايط برای ورود نخبگان و کارشناسان به بخش‏های مختلف اين مجموعه را ناممکن ساختند تا بدنه اين ساختار قهرمان‏پرور هر روز تهی‏تر از گذشته شود و چهره‏های نام‏دار جای خود را به قهرمانانی بدهند که در رويدادهای بزرگ نقش توريست را برای کشورمان ايفا کنند. در چنين فضايی برخی در تلاش هستند تا شکست‏های پياپی و نزول مداوم در رنکينگ جهانی و حذف بهت‏برانگيز تمامی نمايندگان ايران در مسابقات قهرمانی جهان، عدم صداقت در موضوع جعل هويت ملی‏پوشان جودو به قصد صغرسن، اعزام داور قضاوت‏کننده برای ورزشکار رژيم غاصب صهيونيستی در المپيک به مسابقات قهرمانی جهان و دست آخر برخورد حذفی با منتقدين و کارشناسان از جمله بنيانگذاران و صاحبين جودو را با فرافکنی همراه سازند و با توجيه رفتاری همه را جز خود مسوول و پاسخگو بدانند.

در اين موقعيت است که خدمت را به پای قدرت ذبح می‏کنند و تهمت و تخريب را نقل محافلشان؛ چرا که اصل "يا با من يا برمن"، فصل‏الخطاب تعاملات فردی و گروهی‏شان گرديده و از اين رويه ناثواب علی‏رغم ارشاد و نصحيت نگارنده عدول نکرده و در اين مسير کمر به نابودی اين رشته بسته‏اند.

امروز به يمن تغيير و تحول در راس سازمان تربيت‏بدنی، چشم اميد به اصلاح در جودو داريم چرا که با استمرار اين روند، اميد به آينده جودو کشور توهمی بيش نيست و بايد از هم‏اکنون قيد مدال‏آوری در مسابقات قهرمانی جهان و المپيک را با حفظ همين سياست‏های کاری در اين رشته حداقل تا المپيک ۲۰۱۶ زد. آنچه حقير را به نگارش اين مرقومه واداشت ذکر کوتاهی از چنين فضايی است که بر جودو حاکم بوده و اميد آنکه زمينه بهبود شرايط فعلی برای آينده جودو فراهم آيد، زيرا تنها راه نجات جودو رهايی از اين سيستم موروثی است. شرمسار ملت شريف و قهرمان‏پرور ايران هستم که تنها در اين اوضاع اسف‏بار می‏توانم پند و اندرزی از سوز دل برای اهالی جان خسته جودو بنويسم؛ شايد فرجی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016