جمعه 6 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واليبال انتخابی جهان: تيم ملی بزرگسالان ايران برابر کره جنوبی به پيروزی رسيد، سومين پيروزی تاريخ واليبال، مهر

تيم ملی واليبال کشورمان نخستين ديدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ايتاليا را با پيروزی برابر تيم ملی کره جنوبی به پايان برد تا شانس خود برای صعود به اين مسابقات را به افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات واليبال انتخابی جام جهانی در گروه H از روز جمعه با حضور تيم های کره جنوبی، ايران، ژاپن و قزاقستان در منطقه "کوماکی" شهر ناگويا ژاپن آغاز ‌شد که در نخستين ديدار تيم ملی واليبال کشورمان موفق شد با پيروزی برابر کره جنوبی، سومين برد تاريخ واليبال ايران برابر اين کشور را رقم بزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين ديدار که ظهرجمعه (۶ شهريور) برگزار شد، ملی پوشان کشورمان موفق شدند با نتيجه ۳ بر ۲ حريف قدرتمند خود را شکست دهند. تيم کشورمان در اين ديدار گيم های اول و سوم را با نتايج ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ به حريف خود واگذار کرد اما در گيم های دوم، چهارم و پنجم با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ ، ۲۵ بر۱۷ و ۱۵ بر ۱۲ به پيروزی رسيد تا شانس خود برای صعود به جام جهانی را افزايش دهد.

واليبال ايران نخستين‎بار در رقابت‎های انتخابی المپيک ۲۰۰۴ آتن موفق به تحميل شکست به کره‎ای‎‏ها شد. اين بازی با نتيجه ۳ بر صفر تمام شد. اما دومين و آخرين پيروزی واليبال ايران برابر کره‎جنوبی هم سال ۲۰۰۸ به دست آمد. تيم ملی ايران در نخستين دوره رقابت‌های AVC کاپ آسيا که درتايلند برگزار شد موفق به شکست ۳ بر۲ کره‎جنوبی و در نهايت قهرمانی در اين بازی‎ها شد.

تيم ملی واليبال کشورمان در دومين ديدار خود در اين رقابتها روز شنبه به مصاف ميزبان اين مرحله (ژاپن) خواهد رفت. در پايان اين رقابتها دو تيم برتر جواز حضور در جام جهانی ايتاليا را بدست خواهند آورد. هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرمانی جهان سال ۲۰۱۰ در ايتاليا برگزار می‎شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016