شنبه 23 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رقابت‌های دووميدانی قهرمانی آسيا در چين: احسان حدادی سومين مدال طلايش را گرفت، محمد صميمی نايب قهرمان شد، ايسنا

احسان حدادی برای سومين بار به مدال طلای پرتاب ديسک رقابت‌های قهرمانی آسيا دست يافت. محمد صميمی نيز برای نخستين بار به مدال نقره بزرگسالان آسيا رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در آخرين روز رقابت‌های دووميدانی قهرمانی آسيا در ورزشگاه المپيک گوانگدونگ در شهر گوانگجو احسان حدادی در ماده پرتاب ديسک برای سومين بار به مدال طلا دست يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين رقابت احسان حدادی با رکورد ۶۴ متر و ۸۳ سانتی‌متر اول شد و بر سکوی نخست ايستاد.

او پرتاب‌های خود را با رکورد ۵۷ متر و ۷۰ سانتی‌متر آغاز کرد. پرتاب دوم او ۶۲ متر و ۴ سانتی‌متر شد. پرتاب سوم او ۶۴ متر و ۸۳ سانتی‌متر بود. پرتاب‌های بعدی او نيز خطا شد.

احسان حدادی برای نخستين بار در سال ۲۰۰۵ رکورد آسيا را شکست و قهرمان آسيا شد. پس از آن در سال ۲۰۰۷ نيز اين عنوان را در اردن کسب کرد و اين سومين عنوان قهرمانی او در رقابت‌های قهرمانی آسيا است. البته او در سال ۲۰۰۶ مدال طلای بازی‌های آسيايی را نيز کسب کرده بود.

اما در اين رقابت محمد صميمی ديگر ورزشکار کشورمان مدال نقره را از آن خود کرد. او در اين رقابت که اصلی‌ترين حريفش احسان حدادی بود با رکورد ۶۴ متر و يک سانتی‌متر بر سکوی دوم ايستاد. پرتاب‌های او نيز با رکورد ۶۰ متر و ۵۱ سانتی‌متر آغاز شد. پرتاب دوم او ۶۱ متر و ۴۰ سانتی‌متر بود. پرتاب سوم او ۶۲ متر و ۸۶ سانتی‌متر شد. پرتاب چهارم ۶۱ متر و ۷۱ سانتی‌متر، پرتاب پنجم خطا و پرتاب ششم نيز به ميزان ۶۴ متر و يک سانتی‌متر شد.

در اين مسابقه ووجين تائو قهرمان سال‌های گذشته چين نيز با رکورد ۵۹ متر و ۲۷ سانتی‌متر در مکان سوم ايستاد.

بدين ترتيب کاروان ورزشی ايران با کسب دو مدال طلا، توسط حدادی (پرتاب ديسک) و مرادی (۸۰۰ متر) دو مدال نقره را توسط صميمی (پرتاب ديسک) و سپهرزاد (ده گانه) و يک مدال برنز توسط رجبی (پرتاب وزنه) به کار خود پايان داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016