دوشنبه 23 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصاحبه ابرار ورزش با امير قلعه نويى

از اينكه اصفهانى ها صدر جدول را «قرق» كرده اند، خوشحالم
قلعه نويى: حضور تيم ملى در تورنمنت قطر توجيه فنى ندارد

امير قلعه نويى، سرمربى تيم فوتبال سپاهان گفت: فكر نمى كنم حضور در تورنمنت قطر توجيه فنى داشته باشد.وى در پاسخ به اين سؤال كه مديرعامل باشگاه سپاهان اعلام كرده بر اساس تعهد سازمان ليگ، باشگاه ها تنها موظفند در تاريخ هاى فيفا به تيم ملى بازيكن بدهند گفت: بعد از نتايج ضعيف نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا و ناكامى تيم ملى در رسيدن به جام جهانى بايد اولويت مان اين باشد كه نمايندگان ما در رقابت هاى فصل جديد ليگ قهرمانان با قدرت بيشترى شركت كنند اما ما به گونه اى برنامه ريزى كرده ايم كه اين تيم ها هم در ليگ و هم در ليگ قهرمانان نتوانند با برنامه حاضر شوند. فكر مى كنم حرف هاى كامل را در اين باره ساكت زده است.وى در پاسخ به اين سؤال كه ساكت اعلام كرده در تاريخ هايى غير از فيفا دى سپاهان به تيم ملى بازيكن نمى دهد گفت: بنده زير مجموعه ساكت هستم. او مدير فنى و اجرايى است و هم اكنون هم عضو هيأت رئيسه سازمان ليگ است. مى خواهم تنها اين سؤال را بپرسم كه با حضور در تورنمنت به دنبال چه چيزى هستيم آيا به دنبال اين هستيم كه به فوتبال ملى مان كمك كنيم؟ اين طورى تنها به نمايندگان فوتبال ايران ضربه مى زنيم. فكر مى كنم حضور در تورنمنت قطر توجيه فنى ندارد.

اميرقلعه نويى سرمربى زردپوشان اصفهانى با خيالى راحت در جايگاه ورزشگاه پلى اكريل اصفهان به تماشاى بازى تيم زير گروه سپاهان يعنى سپاهان نوين نشسته است. قلعه نويى حالا با اختلاف ۷ امتيازى با تيم دوم جدول، فرصت كرده با محمدرضا ساكت مدير عامل باشگاه و ساير اعضاى كادرفنى ديدار
سپاهان نوين - ايرانجوان بوشهر را به تماشا بنشيند. همين فرصت خوبى بود تا مصاحبه اى با قلعه نويى ترتيب بدهيم كه ماحصل آن را مى توانيد در ادامه بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




• چطور شده است شما براى تماشاى بازى سپاهان نوين به ورزشگاه آمده ايد؟
- باشگاه سپاهان اصفهان به غير از تيم اصلى كه در ليگ برتر حضور دارد تيم ديگرى به عنوان زيرگروه با نام سپاهان نوين دارد كه من به عنوان سرمربى تيم اصلى هر از گاهى بايد بازى هاى اين تيم را تماشا كنم و استعدادها را پيدا كنم. به هر حال پس از ۸ هفته امروز تمرين نداشتيم و فرصت خوبى دست داد تا به ورزشگاه بيايم و بازى سپاهان نوين را از نزديك نگاه كنم.
• با اين تفاسير امكان دارد بازيكنى را از سپاهان نوين به ليگ برتر ببريد؟
- همان طور كه مى دانيد اوايل فصل چند بازيكن سپاهان نوين در تمرينات ما حضور داشتند و تمرين مى كردند. حتى جواد ماهرى هم از سپاهان نوين به ليگ برتر آمد. در حال حاضر هم اگر بازيكنى بتواند در سپاهان به درد من بخورد با هماهنگى سلطانى او را انتقال خواهيم داد.

• بازى با مس چطور بود؟- بازى كردن در ورزشگاه كرمان هميشه سخت است حتى اگر تيم مس در بدترين وضعيت باشد. من مدتى را به عنوان سرمربى در كرمان حضور داشتم و به خوبى به شرايط آن آگاه بودم. البته مسى ها با تعويض مربى و حضور لوكا بوناچيچ شرايط متفاوتى داشتند اما در كل از نتيجه به دست آمده راضى هستم. ما در كرمان ۳ امتياز بسيار حساس گرفتيم اما معتقدم در ادامه بايد سعى كنيم در بازى هاى آينده از لحاظ كيفى بهتر شويم.

• بازى با مس ششمين پيروزى متداول سپاهان بود. اين موضوع
نشان دهنده ثبات روند تيم سپاهان است. چيزى كه اول فصل از آن خبرى نبود.

- خب اوايل فصل هنوز به روندى كه در ذهن داشتم نرسيده بودم اما حالا مى بينيد سپاهان ششمين بازى متوالى خود را با پيروزى پشت سر گذاشته است. جداى از اين مسأله فكر مى كنم سپاهان تنها تيمى است كه در ۲ بازى پياپى پرسپوليس و استقلال را شكست داده و من مى ترسيدم اين ۲ پيروزى روى شرايط كارى ما تأثير بگذارد اما خوشبختانه بازى با مس هم پيروز از ميدان خارج شديم.

• سپاهان آرام آرام در جدول رده بندى ليگ بالا آمد و حالا با فاصله زياد در صدر جدول قرار گرفته است. روى اين موضوع برنامه داشتيد يا اينكه اتفاقى بود؟- تفكر سپاهان از ابتداى ليگ همين بود. سپاهان بارها در ليگ و جام حذفى قهرمان شده و بازيكنان سپاهان چند سال تجربه صدرنشينى را داشته اند اما اين فصل شرايط سخت است. همين سختى شرايط باعث شده تا از الان به فكر حفظ فاصله امتيازى باشيم.

• با توجه به اختلاف امتياز پيش آمده و صحبت هاى اهالى فوتبال كه همه سپاهان را از پيش قهرمان مى دانند هراس نداريد بازيكنان سپاهان دچار غرور شوند؟- من و اعضاى كادرفنى تيم در اين مدت بارها با بازيكنان تيم صحبت كرده ايم تا اين موضوع در سپاهان پيش نيايد. به نظر من كادرفنى بايد طورى عمل كند كه بازيكنان از اين صدرنشينى اعتماد به نفس كسب كنند نه اينكه دچار غرور كاذب شوند.

• به نظر اميرقلعه نويى سرسخت ترين رقيب سپاهان براى به دست آوردن قهرمانى ليگ كدام تيم است؟- همه تيم هاى ليگ قدرتمند هستند. اختلاف امتياز در صدر جدول كم است. با يك پيروزى يك تيم چند پله صعود مى كند و با يك شكست سقوط آزاد. با اين حساب فكر مى كنم نيمه بالايى جدول مدعى هستند اما در كل ذوب آهن را نسبت به ساير تيمها بهتر ديدم. تيم ذوب آهن روند فصل قبل خود را حفظ كرده و ابراهيم زاده قدرت خوبى به اين تيم داده است. در نهايت از اينكه اصفهانى ها اين فصل بالاى جدول هستند و با قدرت به كارشان ادامه مى دهند خوشحالم.

• باتوجه به اينكه از ديدار مقابل مقاومت در نيم فصل اول خاطره خوشى نداريد بازى با اين تيم را چطور ارزيابى مى كنيد؟- تفكرات داود مهابادى را به خوبى مى شناسم. او تيم پرمهره اى ندارد اما تا به اين جا نشان داده خيلى خوب نتيجه مى گيرد. مقاومت ۲ حالت بيشتر ندارد؛ اگر به اين تيم اجازه بدهيم تاكتيكش را در زمين پياده كند مى تواند يقه هر تيمى را بگيرد اما اگر از همان اول بازى جلوى راه آنها را ببنديم مى توانيم مقابل آنها به پيروزى برسيم.

• با اين تفاسير فكر مى كنيد، بتوانيد نتيجه ۳ بريك دور رفت را جبران كنيد؟
- هدف ما در همه بازى هاى ليگ كسب ۳ امتياز است و اميدوارم با ادامه روند پيروزى ها بتوانيم نتيجه بازى رفت مقابل مقاومت را در اين هفته جبران كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016