پنجشنبه 10 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پور حيدرى: فوتبال ايران با فوتبال بين المللى فاصله زيادى دارد، فوتبال ما سال به سال افت مى كند، ابرار ورزش

منصور پور حيدرى سرمربى سابق تيم ملى معتقد است كه زمانى در سطح اول فوتبال آسيا بوديم و حتى در مقطعى هم از قاره كهن جدا شده بوديم اما ۴ ۵، سالى است كه در حال افت كردن هستيم و به رده تيم هاى درجه ۲ در اين قاره رسيده ايم. گفت وگو با وى را بخوانيد:

• تيم ملى به قطر هم باخت. در اين رابطه صحبت مى كنيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




- متأسفانه بازى را نديدم اما شنيدم كه باختيم و ظاهراً نوسان هم زياد داشته ايم. من بازى را نديدم اما با اين تغيير و تحولات كه در تيم بوده بايد حوصله كرد. فوتبال ما افت كرده و در آسيا درجه ۲ شده ايم و براى رسيدن به جايگاه اصلى مان در آسيا بايد تلاش كنيم. ستاره هاى ما تمام شده اند و جايگزين هم نداشته ايم. نكونام كه نيست، برايش جايگزين نداريم. يك بازيكن نبايد اينقدر در تيم تأثير داشته باشد. باشگاه ها بايد كمك كنند چون ريشه اى كار نكرده ايم. باشگاه ها فقط دنبال نتيجه هستند و سازندگى نداريم.

• قطبى هر روز مى گويد دنبال فوتبال بين المللى است. اين يك شعار است يا به اين سمت در حال حركت هستيم؟

- چون قطبى بيشتر در خارج از ايران بوده، ديدش اين طورى است كه طبيعى هم هست اما شرايط فوتبال ما با ديد او فاصله دارد. ما اين زمان را نداريم كه به هر تيمى باختيم برايمان مهم نباشد تا به آنجا برسيم. با اين شرايط فعلى فكر نمى كنم به اين خواسته برسيم هر چند كه ممكن است ديد ايشان اشتباه نباشد.

• پس اين حرف ها فقط شعار است.

- ممكن است فكر قطبى اين نباشد كه شعار بدهد اما با موجودى كه داريم فاصله زيادى با اين تفكر داريم.

• بعد از اين تورنمنت با سنگا پور بازى داريم. ممكن است به سنگا پور هم ببازيم؟

- فوتبال قابل پيش بينى نيست اما ما مشكلى در گروهمان نداريم. فوتبال ما با اين شرايطى كه دارد هر اتفاقى ممكن است برايش بيفتد. چه در رده ملى و چه باشگاهى بايد منتظر هر اتفاقى باشيم چون موجودى فوتبال ما همين است.

• جايگاهى كه الان در فوتبال داريم در شأن ما هست؟

- طبيعى است كه اين جايگاه در شأن ما نيست. حداقل در آسيا كه در شأن ما نيست چون داشتيم از فوتبال قاره جدا مى شديم. ما در آسيا در رده اول بوديم و بحثى هم در اين رابطه نبود اما سال به سال است كه داريم افت مى كنيم. الان ۴ ۵، سال است كه در حال افت كردن هستيم و از سطح اول آ سيا جدا شده ايم. واقعيت همين است و در جام باشگاه هاى آسيا هم ديديد كه تيم هاى باشگاهى ما به راحتى اوت شدند. لژيونر هاى ما را هم مى ببينيد كه چه وضعيتى دارند. تيم ملى هم به جام جهانى نرفت و نمى توانستيم هم برويم. اصلاً مى رفتيم كه چكار كنيم؟ با اين فوتبال كارى نمى توانستيم بكنيم.

• آدم هاى غير فوتبالى كه به فوتبال آمده اند چقدر در اين روند رو به سقوط تأثير داشته اند؟

- خيلى زياد. زمانى كه اين افراد مى آيند اگر فوتبالى نيستند اما مديريتى خوب دارند، بايد مشاوران خوب و برنامه ريزى خوبى داشته باشند. آنها مى توانند از قدرت سياسى و اجتماعى شان به نفع فوتبال كمك كنند اما اينكه فكر كنند خودشان مى توانند كار كنند، اشتباه است. بسكتبال را ببينيد، آدم هاى خبره به فدراسيون بسكتبال رفتند و در زمان كوتاهى پيشرفت زيادى در اين رشته داشتيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016