دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيب کاشانی در نشست خبری: تغييرات لازم بود، دايی اختيار تام دارد، ايسنا

برای ايجاد آرامش تيم از هيچ تلاشی دريغ نکردم

حبيب کاشانی گفت: تغيير سرمربی تيم برای بهتر شدن وضعيت پرسپوليس لازم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مديرعامل باشگاه پرسپوليس در نشست خبری اين باشگاه اظهار کرد: فوتبال، حرفه‌ای دنبال می‌شود و برای تغييرات در کادر فنی نياز به مقدمه و زمان نيست. حتی بعد از بازی پرسپوليس برابر صبا هم تصميم به تغييرات در کادر فنی نداشتم اما بعد از آن جميع جهات را بررسی کرده و احساس کردم بايد خون تازه‌ای در رگ‌های تيم پرسپوليس ايجاد شود که تغيير سرمربی تيم می‌تواند باعث اين کار شود. پس از يک جلسه صحبت با دايی او قبول کرد که هدايت پرسپوليس را بر عهده گيرد و در ادامه به دليل آن که دايی می‌خواست برای آينده‌اش برنامه‌ريزی کند و به نوعی ثبات کار در پرسپوليس را از ما می‌خواست، پنجشنبه گذشته جلسه‌ی مفصلی را به همراه او با علی سعيدلو رييس سازمان تربيت بدنی داشتيم که در آنجا هم سعيدلو قبول کرد و کار به همکاری انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: شنبه هم با کرانچار سرمربی سابق تيم در اين خصوص صحبت کردم و او با بزرگواری از اين تصميم استقبال کرد. او دايی را کاملا می‌شناخت و از سابقه و توانايی‌هايش در دوران بازيگری و مربی‌گری اطلاعات کافی داشت. کرانچار زحمت‌های زيادی برای تيم ما کشيد اما در جايگاه مديريتی باشگاه چنين اقدامی را برای بهتر شدن وضعيت پرسپوليس لازم ديدم.

کاشانی در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه هنوز اعضای هيات مديره باشگاه پرسپوليس انتخاب نشده‌اند، تصميم به همکاری و عقد قرارداد يک و نيم ساله با دايی با چه کيفيتی بوده و آيا اين تصميم جمعی است و يا تنها شما و سعيدلو آن را گرفته‌ايد، اظهار کرد: همان طور که گفتم شخصا در جايگاه سرپرستی باشگاه احساس کردم چنين انتخابی درست است و همين طور با سعيدلو هم مشورت کرديم و در نهايت کار به انتخاب دايی انجاميد.

کاشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه پس چه زمان هيات مديره پرسپوليس انتخاب خواهند شد، گفت: سعيدلو ليست ۱۵ نفره‌ای را از اشخاص سياسی، پيشکسوتان پرسپوليس، اشخاصی که در کارهای تجاری سابقه خوبی داشتند و... را به من معرفی کرد و ليست جامع و کاملی بود. من هم برای تمام نفرات اين ليست احترام قائل هستم اما هر کسی که احساس کردم می‌تواند به باشگاه کمک کند را به سعيدلو پيشنهاد کردم. بنده وظيفه انتخاب اعضا را نداشته و ندارم و تنها پيشنهاداتم را ارائه کردم. حال انتخاب اعضای هيات مديره به عهده سعيدلو است.

کاشانی درباره دليل عدم حضور محمود خوردبين سرپرست پرسپوليس در مراسم معارفه علی دايی تصريح کرد: نمی‌دانم چرا خوردبين به اين مراسم نيامد اما قطعا به عنوان سرپرست تيم وظيفه داشت در محل تمرين حاضر شود. به هر حال انتخاب سرپرست تيم حق مديرعامل است و اگر خوردبين نخواهد با ما همکاری کند، با توجه به دو طرفه بودن ارتباط، ما هم تصميم لازم را خواهيم گرفت. خوردبين کارمند بانک کشاورزی بوده و مامور به خدمت در باشگاه پرسپوليس است و ما هم در جهت حفظ منافع باشگاه با هيچ کس تعارف نداريم و به زور نمی‌خواهيم با ما همکاری کند. مطمئنا هر وقت صلاح بدانم و ببينم عدم همکاری با خوردبين به سود تيم است،‌ فرد ديگری را برای اين جايگاه انتخاب خواهم کرد. کما اينکه اکنون در جايگاه سرمربی‌گری تيم هم چنين اتفاقی افتاده است.

کاشانی با ابراز اميدواری از آينده پرسپوليس با سرمربی‌گری دايی افزود: با شناختی که از دايی دارم او می‌تواند با موفقيت تيم را به جلو ببرد. اميدوارم تمام بازيکنان و کادر تيم هم برای رسيدن به موفقيت‌های آتی تلاش کنند. قرارداد ما با دايی هيچ پيش‌شرطی ندارد. قطعا هر مربی‌ای احساس کند نمی‌تواند با اين تيم موفق شود، جدا خواهد شد کما اينکه اين رابطه دو طرفه خواهد بود.

کاشانی در پاسخ به اين سوال که آيا حضور هومن افاضلی در پرسپوليس صحت دارد، و البته شنيده می‌شود شما با اين درخواست دايی مخالفت کرديد گفت: بنده وقتی هدايت تيم را به دايی سپردم به او اختيار تام دادم. پيش از اين هم هيچ زمان در امور فنی تيم دخالتی نکردم چرا که دانش اين کار را ندارم. دايی هيچ افتخاری نيست که در فوتبال ايران کسب نکرده باشد و بيش از ۱۰۰ بازی ملی دارد، قطعا او خود بهترين انتخاب‌ها را در اين زمينه خواهد داشت و خودش می‌تواند شهادت دهد که من در اين زمينه دخالتی دارم يا خير. سفيد امضا کردن قراردادش نشان داد که ارادت زيادی به پرسپوليس دارد و قطعا برای موفقيت تيم از هر ابزار و تلاشی استفاده خواهد کرد.

وی افزود: افاضلی را تا حالا دو بار ديده‌ام و از اين که آيا دايی قصد انتخاب او را دارد يا خير بی‌اطلاعم. در جايگاه مديريتی باشگاه سعی می‌کنيم همه عوامل فقط در اختيار سرمربی باشند تا در آينده او هم بتواند پاسخگوی مسائل فنی تيم باشد. اصول حرفه‌ای می‌گويد که بايد به سرمربی تيم اعتماد کرد و هر دستياری که وی انتخاب کند مورد پذيرش باشگاه هم خواهد بود.

کاشانی در پاسخ به اين سوال که آيا علاقه‌تان به مربی ايرانی باعث نشد که تمام درخواست‌های کرانچار را در پرسپوليس فراهم نکنيد، پاسخ داد: کرانچار می‌تواند اينجا شهادت بدهد که اگر مربی ديناموزاگرب بود چه کاری مدير اين تيم می‌توانست برايش انجام دهد که من نکردم. همه عوامل تيم شاهد هستند و در اينجا خدا را هم گواه می‌گيرم که برای ايجاد آرامش بيشتر در تيم از هيچ تلاشی دريغ نکردم. به رغم آن که سرمربی تيم خارجی بود، هر درخواستی که وی داشت را فراهم کردم و اين کار را به خاطر انسانيت و شخصيت کرانچار انجام دادم. ما در کارمان با خدا معامله می‌کنيم و معتقديم در قيامت بايد پاسخگو باشيم. اکنون که چنين تصميمی گرفتيم بايد بگويم کرانچار کليد طلايی است اما هر کليدی به هر قفلی نمی‌خورد، لذا به دنبال کليد ديگری گشتيم و در نهايت دايی را انتخاب کرديم.

کاشانی همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه تکليف هوار ملا محمد چه شد، گفت: همان طور که قبلا هم گفتم او بايد به پرسپوليس برگردد، عذرخواهی کند، تمريناتش را ادامه دهد و سپس منتظر تصميم کميته انضباطی باشد. ملا محمد قبل از خروج از کشور ۲۰۰ هزار دلار از باشگاه پرسپوليس پول گرفته است و بدون اجازه ۲۸ روز به تيمش برنگشته است. آيا دفاع از حق و حقوق باشگاه کار خلافی بوده که من انجام داده‌ام و يکی از روزنامه‌های ورزشی کارم را زير سوال برد. متاسفانه اين روزنامه برای کسب درآمد بيشتر غير منصفانه به اين موضوع پرداخت و در برخی شماره‌ها يک صفحه را کاملا به اين مساله اختصاص می‌داد و مطالب دروغ چاپ می‌کرد، من آنها را به خدا واگذار می‌کنم و به آنها می‌گويم مگر شما روزی قرار نيست بميريد و در پيشگاه خداوند پاسخگو باشيد؟ آيا شما مرگ را قبول نداريد؟ شما بايد حامی مديری باشيد که از حق و حقوق باشگاه مردمی کشورش دفاع می‌کند يا اينکه از بازيکن خارجی خاطی‌ای دفاع ‌کنيد که مشخصا مرتکب جرم شده است؟ باشگاه پرسپوليس هم از هوار ملامحمد و هم از فردی که واسطه او بود و همين طور از اين روزنامه ورزشی خاطی شکايت کيفری کرده و از حق و حقوق باشگاه دفاع می‌کند. مطمئن باشيد تا زمانی که در باشگاه پرسپوليس باشم منافع باشگاه اولويت خواهد بود. حتی به کرانچار گفتم اگر به اين بازيکن نياز داريد حاضرم خودم را خراب کنم اما باعث موفقيت تيم شوم که کرانچار هم پاسخ داد تصميم مديريتی است و بنده هم نيازی به اين بازيکن ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016