دوشنبه 20 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش گل دات کام: بهترین و برترین های لیگ برتر این فصل

سایت گل - لیگ برتر برنده داشت، بازنده داشت، رافا بنیتس داشت.

بله در فصل 10-2009 لیگ برتر، فصلی پرخاطره رقم خورد. مثل هر فصل دیگری، بازیها برنده و بازنده داشت.گلهای زیادی به ثمر رسید و تیمها گلهای زیادی را نیزدریافت کردند.مربیان زیادی اخراج شده و مربیان جدیدی روی کار آمدند.تیمهایی سقوط کردند و تیمهایی به رقابتهای اروپایی راه یافتند.

در این مقاله قصد داریم تا به بهترین ها و بدترینها در طول 37 هفته از بازیهای لیگ برتر بپردازیم. پس بگذارید پیش از هر چیزی مروری بر برندگان داشته باشیم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بهترین گل

بیچ بال ( ساندرلند- لیورپول): طبق گفته ها برای یک مهاجم خوب تنها یک فرصت برای گل زدن کافی است و این دقیقا همان چیزی بود که در دیدار ساندرلند مقابل لیورپول دیدیم

او پيش از اين موقعيت تنها در محوطه جريمه قرمز ها در حال پرسه زدن بود اما توانست به كمك يك بادكنك دروازه پپ رينا را باز كند!

تك گل او پيروزي 1-0 ساندرلند را رقم زد اما استيو بروس ديگر از اودر تركيب تيم استفاده نكرد.

بهترین شادی گل:

امانوئل آدبایور (منچسترسیتی): او شاید فصل بسیار سختی را سپری کرده باشد ولی این مانع از درخشش او نبوده است. آدبایور پس از درخشش در دیدار سیتی مقابل تیم سابقش تلاش زیادی را به اجرا گذاشت و شایسته به ثمر رساندن یک گل بود. گلی از فاصله 70 یاردی که پس از آن شادی فراوانی را نیز انجام داد و البته با محرومیتی 4 جلسه ای نیز همراه شد که ارزش آن را داشت.

بدترین دروازه بان

همه دروازه بان هاي آرسنال

باید پذیرفت که مانوئل آلمونیا و لوئیس فابیانسکی.هیچ یک از دروازه بانان تیم ونگر نتوانستند عملکرد قابل قبولی را در رقابتهای این فصل به نمایش بگذارند. هر دوی این دروازه بانان اشتباهات فراوانی را داشتند البته آرسنالي ها ويتو مانونه را هم داشتند كه تنها در مقابل فولام به ميدان رفت و آنقدر فاجعه بار ظاهر شد كه مطمئنا ونگر از اينكه او را به خدمت گرفت، به خود لعنت فرستاد. .

بدترین دروازه بان به جز دروازه بانان آرسنال، برایان ینسن (دروازه بان برنلی) بود.

بهترین بی حرمتی:

وین بریج (منچسترسیتی):

لحظه دست دادن تاریخی بازیکنان سیتی و چلسی. لحظه ای که بریج با تری دست نداد، میلیونها تماشاگر که هرگز چنین صحنه ای را ندیده بودند، مدتها در انتظار رویارویی این دو نفر بودند.

عده ای ناراحت شده و عده ای نیز خوشحال شدند ولی جان تری برای دقایقی از رفتار بریج شوکه بود

بدترين زوج:

جان تري

اين مورد احتمالا نياز به توضيح اضافي ندارد

بهترین مربی:

برایان لاوس ( برنلی) : موفقیتهای این مربی در رقابتهای این فصل لیگ برتر، موفقیتهایی بوده که کمتر توسط مربیان دیگری کسب شده است

اينكه شما بتوانيد در يك فصل دو تيم را به ليگ پايين تر بفرستيد، ركورد بي نظيري است كه تنها از مربي اي در اندازه هاي لاوس بر مي آيد

او پيش از كريسمس شفيلد ديونايتد را از دسته اول به دست دوم فرستاد و بعد از آن برنلي را مستقيما به دسته اول هدايت كرد.


بدترین مربی

رافا بنیتس ( لیورپول): بانكداران زيادي در يك سال گذشته خسارات هنگفتي را متحمل شدند اما آنها نيز مي توانند به خود افتخار كنند كه معامله اي مانند خريد آكوئيلاني را انجام نداده اند.

پرداخت 20 میلیون پوند برای خرید آلبرتو آکوئیلانی یکی از بزرگترین اشتباهات بنیتس بود و علاوه بر آن دلایل فراوان دیگری را نیز می توان برشمرد که بنیتس را مبدل به بدترین مربی این فصل می نماید

قرمزها در پنج جام حضور داشتند و تنها دستاورد آنها حضور در نيمه نهايي يك جام نه چندان معتبر بود..

بهترین درگیری کنار زمین:

روبرتو مانچینی (سیتی ) و دیوید مویز (اورتون): ایتالیا و اسکاتلند: دو ملت با تاریخچه ای طولانی و پر از نفرت .رفتار شوكه كننده مانچيني زماني اتفاق افتاد كه مويس در رساندن توپ به زمين بازي تعلل كرد

مانچيني تلاش كرد توپ را به زور از مويس بگيرد و اين موجب درگيري بين دو مربي شد. آن ديدار را اورتون 2-0 به سود خود خاتمه داد

بهترین مشاور مدیریتی فوتبال: یان دووی (هال سیتی)

تیم هال به لطف مشاوره های او موفقیت های زیادی را کسب کرد و مقابل تیمهای بزرگی به برتری دست یافت.

کم تاثیرترین مهاجم لیگ برتر: جیسون اسکاتلند ( ویگان)

اسکاتلند فصل بسیار بدی را پشت سرگذاشت و از تا ماه آوریل تنها یک گل برای تیمش به ثمر رسانده بود. او متدهای مختلفی را پیش رو می گرفت ولی همواره نتیجه یک چیز بود.

بهترین آرایش مو ( روبرتو مارتینس؛ مربی ویگان)

مارتینس یک مربی جوان و خوش تیپ است. او همواره در کنار زمین مسابقه با موهایی مرتب ظاهر می شود.

بدترین اشتباه (اشلی کول، ستاره چلسی؛ در جدایی ازهمسرش)

همگان اشلی کول را در جدایی ازهمسرش سرزنش می کنند. همسر کول فوق العاده زیباست و از سوی دیگر اشلی نیز با خیانت به همسرش، مبدل به یکی از منفورترین بازیکنان انگلیسی خواهد شد. همین رفتار و روابط نامشروع اشلی کول بود که منجر به جدایی همسرش از او گردید

بهترین بازیکن( ریو فردیناند، یونایتد)

او تنها در 12 دیداراز رقابتهای لیگ برتر ظاهر شد ولی درخشش او فوق العاده بود و به علاوه شانس زیادی نیز برای قهرمانی با تیم ملی کشورش در رقابتهای جام جهانی، با بازوبند کاپیتانی این تیم دارد.

فردیناند همیشه تاثیر گذار است.

بدترین پیش بینی (اسکای اسپورتس، لیورپول قهرمان لیگ برتر)

اسکای سپورتس در پیش بینی خود نوشته بود: «لیورپول فرناندو تورس را در اختیار دارد، آنها سال گذشته نیز در یک قدمی جام بودند و امسال می توانند این جام را مال خود کنند.»البته تنها این بخش از گزارش آنها تاحدودی به واقعیت نزدیک بود:« منچسترسیتی ممکن است مجوز

صعود به رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.»

بدترین مالک باشگاه: دیوید گلد و دیوید سولیون (وستهم)

شاید تنها دلیلی که سران باشگاه پورتسموث این جایزه را مال خود نکردند، درخشش گلد و سولیون بود. آنها اولین مالکان بد باشگاه نیستند ولی از ماه ژانویه که امور باشگاه وستهم را به دست گرفتند، به بهترین نحو ممکن اوضاع باشگاه را بد و بدتر کردند. آنها بدون اطلاع مربیان تیمشان، برای خریداری بازیکنان درخواست می دادند و از مربیان و بازیکنان تیم در وب سایت رسمی باشگاه انتقاد می کردند.گاهی وقتها تناقض در صحبتهای این دو موج می زد. گلد می گفت:« ما بازیکنانمان را دوست داریم و سولیوان در همان زمان اعلام می کرد که قصد فروش تمام بازیکنانشان را دارند.

بهترین انتقال: نیکو کرانچار (پورتسموث به تاتنهام)

یکی از بهترین خریدهای هری ردنپ. در اوایل فصل لوکا مودریچ عملکرد درخشانی در رختکن تیمش داشت ولی پس از آن با مصدومیتی که مواجه شد، ردنپ مجبور شد تا برای خریداری کرانچار وارد عمل شود. این ستاره جوان به بهترین نحو ممکن جای خالی ردنپ را پر کرد. پس از آن هم این زوج در کنار هم نمایش خارق العاده ای را به اجرا گذاشتند.


بدترین مصدومیت( مصدومیت آلبرتو آکوئیلانی، در ناحیه قوزک)
آکوئیلانی با همین مصدومیت به رختکن لیورپول آمد. پس نمی توان گفت که سران لیورپول در هنگام جذب او از این ماجرا خبر نداشتند.

این در حالی بود که ستاره رم تمام مراحل پزشکی را نیز پشت سر گذاشت ولی مصدومیت او بسیار طولانی مدت شد و آکوئیلانی در یک بازی در اواخر اکتبر برای 15 دقیقه برای تیم انگلیسی به میدان رفت. ستاره ایتالیایی در عمل در ماه دسامبر برای تیمش روانه میدان شد و 1 بازی دیگر را برگزار کرد.

بهترین پاس ( پاس جرارد به دروگبا)

شاید عده ای صحبت از توطئه را به میان بیاورند، ولی پاسی که استیون جرارد به دیدیه دروگبا داد و موجبات برتری و غلبه چلسی مقابل لیورپول که گام بزرگی در مسیر قهرمانی این تیم بود را می توان بهترین پاس فصل دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016