چهارشنبه 19 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخبار جام جهاني: خروس‌ها در پي موفقيت در ‌‌چهارمين حضور پياپي، فارس

قهرمان جام جهاني 1998 در چهارمين حضور پياپي خود خواهان كسب موفقيت است.

به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از فيفا، راهيابي تيم ملي فرانسه به مرحله نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي حاوي نكات شيرين و تلخي بود.
از يك سو تيم قهرمان جهان در سال 1998 موفق شد در سايه اين راهيابي، چهارمين حضور پياپي خويش را جشن بگيرد. در هيچ مقطعي از حيات تيم فرانسه سابقه نداشت كه در راه دسترسي و حضور در آوردگاه جهاني اين چنين باثبات باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرانسويان كه از اوايل شكل گيري جام جهاني همواره به عنوان قدرتي غيرقابل انكار مطرح بوده‌اند، در مقاطعي از تاريخ نيز نتوانستند فرصت حضور را بيابند.

به باور بسياري از كارشناسان، دوره طلايي فوتبال فرانسه در دهه هشتاد و نود شكل گرفت چرا كه خروس ها (لقب فرانسه) حتي در جام جهاني 1998 موفق شدند عنوان قهرماني را از آن خود كنند.

در حقيقت، ظهور نسل بازيكناني بزرگ و پرآوازه چون زين الدين زيدان، لوران بلان، ديديه دشان و فابين بارتز باعث شد تا آبي ها دوازده سال قبل در حالي كه خود ميزبان جام بودند، تاج قهرماني بر سر گذارند. پس از ظهور نسل طلايي پلاتيني، ژيرس، تيگانا و فرناندز در دهه هشتاد، ناكامي هاي گذشته با چين موفقيتي به دست فراموشي سپرده شد.

پس از موفقيت جام جهاني 98 با خروج تدريجي اين نسل شاهد افتي محسوس در سيماي تيم فرانسه ديده شد؛ به طوريكه در جام جهاني 2002 اين تيم در همان دور نخست حذف شد. در جام جهاني 2006 اين تيم تحت رهبري ريمون دومنش (مربي كنوني) حتي تا بازي نهايي مقابل ايتاليا پيش رفت و عنوان نايب قهرماني را كسب كرد.

در نقطه مقابل، قرار گرفتن به عنوان تيم دوم جدول و حضور در ديدار پلي اف با ايرلند و در نتيجه به ثمر رساندن گلي بسيار جنجالي با دست (تيه ري هانري) سبب شد تا مردم اين كشور به موفقيت آتي تيم در جام اميد چنداني نداشته باشند.

نتايج فرانسه در دور مقدماتي در يك نگاه:
اتريش 3- فرانسه يك
فرانسه 2- صربستان يك
روماني 2- فرانسه 2
ليتواني صفر- فرانسه يك
فرانسه يك- ليتواني صفر
جزاير فارو صفر- فرانسه يك
فرانسه يك - روماني يك
فرانسه 5- جزاير فارو صفر
فرانسه 3- اتريش يك

ديدار پلي آف (رفت) : ايرلند صفر- فرانسه يك
ديدار پلي آف (برگشت): فرانسه يك- ايرلند يك

جام جهاني از تاريخ جمعه 21 خرداد ماه و با حضور 32 تيم در 8 گروه آغاز خواهد شد. تيم فرانسه در گروه اول با آفريقاي جنوبي، مكزيك و اروگوئه به رقابت خواهد پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016