چهارشنبه 19 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پانصد و بیست و هفت گل سهم گلزنان خارجي ليگ برتر، ایلنا

ليگ برتر ايران در حالي نهمين فصل خود را پشت سر گذاشت که 121 گل و به عبارتي 15 درصد گلهاي آن را بازيکنان خارجي به ثمر رساندند و 3 گلزن برتر نيز خارجي ها بودند.

به گزارش ايلنا، اما نکته جالب اينکه در تاريخ ليگ برتركشورمان تاكنون، 88 بازيکن خارجي موفق به گلزني شده اند که اين بازيکنان از 21 مليت مختلف بوده اند. برزيلي ها با معرفي 28 گلزن به ليگ برتر بيشترين سهم را داشته اند و پس از آن عراق با 11 بازيکن، ارمنستان با 7 بازيکن و نيجريه با 6 بازيکن در رده هاي بعدي قرار دارند. همچنين بوسني و صربستان(4 بازيکن) اروگوئه، سوريه و آذربايجان(3 بازيکن) مالي،کامرون، ازبکستان، کرواسي و گرجستان( 2 بازيکن)آلمان، پرو، موزامبيک، توگو، سنگال، آرژانتين و مولداوي( يک بازيکن) در جمع گلزنان تاريخ ليگ برتر ايران دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته یک آمار کلی هم وجود دارد که می تواند قابل توجه باشد.عماد رضا با زدن 58 گل در ليگ برتر به تنهايي 11 درصد کل گلهاي خارجي ليگ برتر را به ثمر رسانده است.بازيکنان خارجي حاضر در تاريخ ليگ برتر ايران تاکنون موفق به ثمر رساندن 527 گل براي تيمهاي خود شده اند که اين ميزان گل حدود 16 درصد کل گلهاي به ثمر رسيده در 9 دوره ليگ برتر را شامل مي شود. گلزنان خارجي ليگ برتر دو بار موفق به کسب عنوان آقاي گلي نيز شده اند: دني اولروم در فصل 85-86 و عماد رضا در فصل 88-89. اما در ميان 88 بازيکن خارجي که موفق به گلزني در ليگ برتر شده اند، فقط 15 بازيکن موفق به زدن بيش از 10 گل شده اند. عماد رضا با زدن 58 گل در ليگ برتر به تنهايي 11 درصد کل گلهاي خارجي ليگ برتر را به ثمر رسانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016