یکشنبه 27 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استون ویلا فوتبالیست بانوی ایرانی را می خرد، خبرآنلاین

فوتبالیست بانوی ایرانی بزودی راهی تیم استون ویلای انگلیس می شود .

کتایون خسرویار بازیکن 22 ساله تیم ملی بانوان ایران پس از دو سال حضور در تهران ، هفته آینده راهی انگلیس می شود تا با تیم استون ویلا قرارداد امضا کند. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:« من تا 19 سالگی هم خارج از ایران و در آمریکا زندگی می کردم برای همین در آن سال ها سابقه بازی در لیگ بانوان آمریکا و اسپانیا را داشتم اما از 3 سال قبل به ایران آمدم تا در تیم ملی کشورم بازی کنم . با این وجود در تمام این مدت ، مدام با مشکلات مختلفی روبرو می شدیم که باعث می شد تا اردوهای بین المللی مان لغو شود به همین دلیل حالا که پیشنهاد خوبی برای بازی در اروپا دارم ترجیح می دهم تا فوتبالم را خارج از ایران پیگیری کنم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این اولین بار نیست که یک دختر ایرانی با پیشنهاد بازی در لیگ های معتبر دنیا روبرو می شود. فریده شجاعی ، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در این باره به خبر می گوید:« ما سال قبل هم چند پیشنهاد شاخص برای بازیکنان مان داشتیم . برای مثال دو بازیکن مان را تیم آث میلان می خواست اما این قراردادها تنها به دلیل مشکلات پوشش بازیکنان ، منتفی شد. »

مشکلی که البته خیلی هم کوچک نیست و این بار هم می تواند سد راهی پیش روی کتایون 22 ساله باشد. شجاعی در این باره می گوید:« خط قرمز ما پوشش بازیکنان خارج از مرزهای ایران است. ما نمی توانیم مانع رفتن شان شویم اما اگر مجبور شوند با پوششی غیر از پوشش مورد تائید ما بازی کنند ، جایی در تیم ملی نخواهند داشت. »

البته این مشکل به بازیکنان مربوط نمی شود و خیلی از آنها دوست دارند تا با پوشش مورد تائید فدراسیون خارج از مرزها هم بازی کنند. خسرویار در این باره می گوید:« تا جایی که می دانم پوششی که این بار برای تیم ملی در نظر گرفته شده از سوی فیفا تائید شده . من هم دوست دارم که بتوانم با این پوشش بازی کنم. البته مطمئن هستم بازی کردن با این پوشش در آن کشور سر و صدای زیادی به پا می کند و همه روی من زوم خواهند کرد اما دوست دارم تا در تیم ملی کشورم بازی کنم. برای همین حاضرم هر کار سختی را انجام دهم تا بتوانم در تیم ملی بازی کنم. برای تحصیلات تکمیلی به بیرمنگام می روم و این یک فرصت بزرگ است اگر بتوانم به استون ویلا که یکی از بهترین تیم های انگلیس در فوتبال خانم هاست ، بپیوندم. فرصتی که شاید تا مدت ها برای هیچ دختر ایرانی دیگری فراهم نشود. البته این را باید اعتراف کنم که بدنم این روزها خیلی آماده نیست اما این قدر انگیزه دارم که این فرصت را از دست نمی دهم.»

و فریده شجاعی که درباره این جدایی می گوید:« همه امیدمان این است که یوفا شرایط و لباس تائید شده از سوی فیفا را بپذیرد ، آن وقت خیلی از دخترهای تیم ملی ما این توان را دارند تا در بهترین تیم های دنیا بازی کنند. کتایون اگرچه خارج از ایران به دنیا آمده و بزرگ شده اما پایبندی به ارزش های کشورمان دارد و همین برای مان یک اتفاق مثبت است. »


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016