شنبه 23 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته چهارم ليگ برتر فوتبال - شبه‌ داربي در پايتخت!، ايسنا

جدال يك لشگر مربي استقلالي با لشگري از پرسپوليسي‌هاي قديمي در استيل‌آذين، به نوعي شبه‌ داربي پرهيجاني را در يكي از بازي‌هاي ليگ دهم رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چهارمين هفته مسابقات ليگ برتر از جمعه (امروز) با برگزاري چهار ديدار آغاز مي‌شود و فردا هم با همين تعداد بازي ادامه مي‌يابد تا يكشنبه (پس‌فردا) با آخرين بازي بين تيم‌هاي پرسپوليس و صنعت نفت در آبادان پايان يابد.

در حساس‌ترين ديدارهاي امروز تيم صبا در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم ميزبان راه‌آهن شهرري است كه رسول كربكندي سرمربي فصل پيش صبا را روي نيمكت دارد. راه‌آهن از سه بازي گذشته خود تنها يك امتياز بدست آورده و به گفته كربكندي تغيير نكردن ذهنيت و تفكر بازيكنان از تلاش براي نباختن به ميل براي پيروزي مهمترين مشكل اين تيم است. از طرفي صبا با چهار امتيازي كه تاكنون بدست آورده، فعلا جزو تيم‌هاي متوسط ليگ بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين نفت تهران كه شروع خوبي در ليگ دهم داشته و با متوقف كردن استيل‌آذين در هفته قبل پنج امتيازي شد در استاديوم اكباتان پذيراي فولاد خوزستان است. فولاد هم گرچه چهار امتياز دارد اما با توجه به سنگيني بازي‌هايش در سه هفته نخست يعني برابر تيم‌هاي استيل‌آذين، استقلال و سپاهان، تا اينجا توانسته خود را به عنوان يكي از تيم‌هاي قدرتمند معرفي كند.

در كرمان تيم مس به مصاف شهرداري تبريز مي‌رود. مس با صمد مرفاوي هنوز نتوانسته امتيازي كسب كند و البته شهرداري هم با اكبر ميثاقيان تنها به يك امتيازي كه هفته پيش در داربي تبريز گرفت، بسنده كرده است.

از ساعت 21:45 نيز پاس در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز به مصاف تراكتورسازي مي‌رود. پاس تاكنون دو پيروزي كسب كرده و در رتبه پنجم جدول قرار گرفته و تراكتورسازي هم با چهار امتياز فعلا عنوان هشتم را در اختيار دارد. تماشاچيان طرفدار تراكتورسازي به دليل محروميتي كه از سوي كميته انضباطي فدراسيون برايشان در نظر گرفته شد، اين بازي را هم نمي‌توانند از نزديك ببينند و تراكتورسازي مجبور است دوباره در استاديوم خالي يادگار به مصاف حريفش برود.

شنبه 23 مرداد

استقلال – استيل‌آذين؛ ساعت 21:45، ورزشگاه آزادي تهران

بي‌شك حساس‌ترين بازي هفته چهارم ليگ، جدال استقلال مقابل استيل‌آذين خواهد بود. اين ديدار مي‌تواند يكي از فينال‌هاي زودهنگام ليگ دهم باشد، ضمن اين كه دو تيم در فصل گذشته مصاف‌هاي بي‌حاشيه و كم‌برخوردي را با هم نداشتند؛ آنها در جام حذفي نيز مقابل يكديگر قرار گرفتند كه در نهايت استقلال حذف شد. از طرفي پيوستن سياوش‌ اكبرپور و حسين كاظمي بازيكنان فصل پيش و ساليان گذشته استقلال به استيل‌آذين مي‌تواند بر جذابيت‌ها و شايد حاشيه‌هاي اين ديدار بيافزايد.

مشخص نيست كه هواداران آبي‌پوش از اين بازيكنان چطور استقبال كنند، هرچند در روزهاي گذشته آنها با مصاحبه‌هايشان سعي در خنثي كردن شرايط داشتند. صحبت‌هاي اكبرپور و تمايلش براي بازگشت به استقلال شايد نوعي فرار رو به جلو محسوب شود.

استقلال تاكنون تنها چهار امتياز از ليگ گرفته و رتبه نهم را دارد اما استيل‌آذين كه هفته پيش مقابل نفت متوقف شد، فعلا با هفت امتياز دوم است. يكي از مشكلاتي كه اين تيم پرستاره در اين هفته‌ها با آن دست به گريبان بوده است، نداشتن مدافع و دروازه‌بان دوم مطمئن است. مديران استيل‌آذين در فصل نقل و انتقالات تاجايي كه امكان داشت سعي در جذب هافبك‌ها و مهاجمان طراز اول ايراني داشتند و غفلت آنها در گرفتن مدافع باعث شده تا فعلا علي كريمي در قلب دفاع اين تيم متمركز شود. از طرفي پاره شدن رباط صليبي سوشا مكاني دروازه‌بان آنها كه تا پايان فصل قادر به بازي كردن نيست، منجر به استفاده اين تيم از دروازه‌بان تيم جوانان استيل‌آذين به عنوان دروازه‌بان دوم شده است.

استقلال هم نسبت به هفته گذشته كه برابر ذوب‌آهن متوقف شد، تغييراتي را براي بهبود شرايط خود انجام داده و ناصر حجازي يكي از منتقدان جدي اين فصل خود را به عنوان مسوول كميته فني باشگاه مشغول بكار كرده است؛ حجازي كه در هيچ منصبي شخصيتي خنثي و نمايشي نداشته در همين چند روزي كه به استقلال آمده ديدگاه‌هاي فني‌اش را به طور جدي براي پرويز مظلومي سرمربي تيم مطرح كرده است. در همين ابتداي كار ظاهرا اين دو بر سر استفاده از مجتبي جباري كه به تازگي از كمند مصدوميت رها شده در ديدار مقابل استيل‌آذين تضاد فكري دارند اما با نبود اميرحسين صادقي هم‌نظر هستند. هرچند مظلومي مسووليت فني تيم را برعهده دارد اما مشخص نيست آيا تشكيل مثلث مظلومي، حجازي و پورحيدري به سود آبي‌ها خواهد شد يا در نهايت چندگانگي فكري در اين تيم بوجود مي‌آيد.

لشگري از مربيان استقلالي در شرايطي رودرروي لشگري از بازيكنان پرسپوليسي قرار مي‌گيرند كه تقابل آنها مي‌تواند يك شبه‌داربي ميان دو تيم باشد، استقلال بايد به مصاف پرسپوليسي‌هاي استيل‌آذين برود كه حضور پرتعداد آنها برجذابيت‌هاي اين مسابقه مي‌افزايد.

•سپاهان – شاهين؛ ساعت 21:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

اين بازي هم از جمله مسابقات مهم هفته چهارم است چرا كه يك طرف آن قهرمان پرآوازه فصل پيش قرار دارد كه امسال هم با جذب چند ستاره ديگر درصدد تداوم موفقيت‌هايش است. سپاهان از سه بازي اخيرش سه تساوي گرفته و فعلا رتبه‌اي بهتر از عنوان سيزدهم بدست نياورده است. البته سابقه امير قلعه نويي در كل دوراني كه در ليگ مربيگري كرده نشان مي‌دهد او هيچ وقت ليگ را با نتايج چندان خوب شروع نكرده و به مرور وضعيت بهتري پيدا كرده است.

از طرفي شاهين كه كادر فني فصل گذشته استيل ‌آذين يعني مربع استيلي، مهاجراني، مرزبان و عزيزيان را در اختيار دارد هم وضعيت نسبتا مشابهي با سپاهان دارد و با چهار امتياز يازدهم است. شاهين كه فصل پيش حاشيه‌هاي محلي متعددي را در اطراف خود مي‌ديد و سرانجام محمود ياوري (سرمربي فصل گذشته‌اش) را البته در پايان فصل فراري دارد، امسال هم ليگ را چندان بي‌حاشيه شروع نكرده است. انتشار مبلغ قراردادهاي بازيكنان و كادر فني اين تيم در چند سايت محلي و منتصب به مسوولان باشگاه، موجب دردسرهاي جديد براي اين تيم شده، هرچند مديرعامل شاهين آنها را تكذيب كرده است.

•پيكان – ملوان؛ ساعت 21:30، ورزشگاه شهيد رجايي قزوين

تقابل احمدزاده سرمربي چندين و چند سال گذشته ملوان با تيم سابقش مي‌تواند عامل حساسيت‌زايي براي اين بازي باشد. پيكان با اين مربي فعلا بدترين اوضاع را به لحاظ نتايج در ميان تيم‌هاي ليگ داشته و بدون امتياز در قعر جدول بسر مي‌برد. بدشانسي اصلي‌ترين دليل مسوولان و مربيان اين تيم براي شكست‌هاي اخير بوده است.

به گزارش ايسنا، ملوان نيز يكي از تيم هاي عجيب ليگ است چرا كه مربيان و بازيكنان اين تيم رابطه چندان خوبي با مديريت باشگاه نداشته و بعضا از حضور يكديگر در اين تيم اظهار تاسف مي‌كنند اما با اين حال كنار هم كار كرده و تا اينجا نيز پنج امتياز از سه بازي گذشته بدست آورده‌اند.

•سايپا – ذوب‌آهن؛ ساعت: 21:30، ورزشگاه انقلاب كرج

سايپا از سه بازي قبلي‌اش تنها يكي را برده و با سه امتياز چهاردهم است. ذوب‌آهن نيز با توقف خانگي مقابل استقلال در هفته دوم ليگ، هفت امتيازي شد و به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به استيل‌آذين فعلا در جايگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، آخرين بازي هفته سوم يكشنبه (پس‌فردا) از ساعت 21:45 در ورزشگاه تختي آبادان بين تيم‌هاي صنعت نفت و پرسپوليس برگزار مي‌شود. پرسپوليس شش امتيازي چهارم است و صنعت نفت با شروع فوق‌العاده‌اي كه تاكنون داشته تنها تيمي است كه هر سه بازي را برده و فعلا با 9 امتياز صدرنشين ليگ است. كاسيميرو سرمربي پرتغالي نفتي‌ها از حالا براي پرسپوليس خط و نشان كشيده و هواداران تيمش را به سورپرايز در نبرد با پرسپوليس وعده داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016