دوشنبه 12 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: کسی نتوانست جای خلعتبری، رضايی، نوروزی، شجاعی و عقيلی را پر کند، ايلنا

گاهی اوقات شکست‌ها هستند که بزرگترين پله‌ها برای پيروزی‌های آينده خواهند بود و اميدوارم اين شکست برای ما چنين باشد. مطمئنم که اين باخت تلخ، کمک زيادی به ما برای ايجاد انگيزه بيشتر و ساختن يک تيم ملی بی‌نظير می‌کند.


ايلنا : افشين قطبی گفت از اينکه تيمش نتوانسته روند پيروزی هايش در سال ۲۰۱۰ را ادمه دهد ناراحت است.
به گزارش ايلنا به نقل از سايت فدراسيون فوتبال ، قطبی که تيمش در فينال بازيهای غرب آسيا از کويت يک به دو شکست خورد ، بعد از بازی به خبرنگاران گفت:« نتيجه ناراحت کننده ای بود و متاسفيم که نتوانستيم روند پيروزی هايمان را در سال ۲۰۱۰ ادامه دهيم و قهرمان اين رقابتها شويم. همانطور که همه ديدند در اين رقابتها علاوه بر کارهای فنی، جسمی و روحی که روی يک تيم می شود، هر تيمی نياز به کمی شانس هم دارد که متاسفانه تيم ايران برابر کويت بويژه در نيمه اول خيلی بدشانس بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی به شيوه بازی دفاعی و وقت کشی کويتی ها اعتراض کرد در عين حال گفت بيش از هز چيزی از نمايش تيمش در نيمه دوم ناراحت است:« کويت در اولين حمله خود به گل نخست و در آخرين دقيقه نيمه با دومين حمله خود به گل دوم دست يافت و اين کار ما را بسيار مشکل کرد. تيم کويت بسيار بسته بازی کرد و اتلاف وقت و داوران عرب که هيچ برخوردی با اين وقت کشی ها نمی کردند باعث شد تيم ما در نيمه دوم هوش و سازماندهی و کار تيمی و نيز نظم و انضباط را ازدست بدهد . من بيش از نتيجه، از روش بازی تيم کشورم در نيمه دوم ناراحت هستم.»
سرمربی تيم ملی ايران شکست در اين بازی را با مساوی مقابل ستاره سرخ و پيروزی بر ارمنستان مقايسه کرد : «در سال ۲۰۱۰ پس از بازی با ستاره سرخ و ارمنستان، اين برای سومين بار بود که در يک بازی از حريف عقب افتاديم اما اين بار نتوانستيم جبران کنيم و احساس من اين است که خيلی بايد در اين زمينه که وقتی از حريف عقب هستيم، چگونه تمرکز، سازماندهی تيمی و نظم و انضباط را حفظ کنيم، پيشرفت نماييم.»
قطبی در توضيح دلايل ازدست دادن تمرکز و نظم تيمی در اين بازی ، گفت: «يکی از دلايل ان اين بود که ۴۸ ساعت پس از نيمه نهايی در ديدار فينال بازی کرديم و وقتی دو تيم شرايطی برابر در اين زمينه دارند، تيمی که گل اول را بزند از امتياز بالاتری برای پيروزی برخوردار است ضمن اينکه چهار بازی در ۱۰ روز هم خسته کننده است. اما به هرحال اين مسابقات خوب بود از اين جهت که ما شناخت بهتر و بيشتری از چند بازيکنی که به خاطر غيبت چند نفر از بازيکنان اصلی از آنها استفاده کرديم، پيدا کنيم.»
خلعتبری ، شجاعی ، غلامرضا رضايی ،عقيلی و نوروزی بازيکنانی بودند که قطبی از آنها نام برد و گفت کسی نتوانسته جای خاليشان را پر کند:« يکی ديگر از مشکلات ما غيبت گوش های کلاسيک مانند خلعتبری، شجاعی، رضايی و نوروزی بود و برابر کويتی که بسته بازی می کرد ما نياز به خلاقيت و فوتبال ترکيبی از کناره ها داشتيم که متاسفانه به دليلی که گفتم، کيفيت لازم را در اين بخش نداشتيم. البته مصدوميت هادی عقيلی هم خيلی تاثيرگذار بود و ما آن ثبات و پايداری لازم را ازدست داديم زيرا غيبت او هم در بازيسازی از دفاع و هم ساختار دفاعی تيم ما تاثير گذاشته بود.»
موفقيت در جام ملتهای آسيا که در ماه در قطر آغاز می شود هدف نهايی تيم ملی فوتبال ايران است.قطبی گفت اميدوار است بازيکنانش با حضور در بازيهای تدارکاتی خود را برای آن تورنمنت آماده کند:« اميدوار هستم با بازيهايی که در اين ۹ ماه اخير انجام داديم با تيم های اروپايی و شرق و غرب آسيا، و بازی پنجشنبه با برزيل و نيز ديداری که روز ۲۶ ابان ماه درپيش خواهيم داشت، بتوانيم تيمی باتجربه و قدرتمند به جام ملتهای آسيا اعزام کنيم. گاهی اوقات شکست ها هستند که بزرگترين پله ها برای پيروزی های آينده خواهند بود و اميدوارم اين شکست برای ما چنين باشد و من مطمئن هستم که اين باخت هرچند تلخ، کمک زيادی به ما برای ايجاد انگيزه بيشتر و ساختن يک تيم ملی بی نظير خواهد کرد. اولين شکست تيم ملی ايران در سال ۲۰۱۰ در سيزدهمين بازی شايد بازيکنان ما را که طعم تلخ باخت را فراموش کرده بودند، به خود بياورد و اين تجربه شايد کمک کند برای تلاش بيشتر و دست کم نگرفتن ديگر تيم های آسيايی.»
برخلاف قوانين مرسوم در بازيهای بين المللی بازی ايران – کويت کنفرانس مطبوعاتی نداشت .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016