شنبه 18 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آندرانيك تيموريان: آسيا می‌داند ايران مدعی است، ايسنا

- بازي با عراق حساسيت ويژه‌اي ندارد

بازيكن تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد اگرچه همه تيم‌ها براي كسب قهرماني روانه جام ملت‌هاي آسيا مي‌شوند اما همه آسيا مي‌دانند كه ايران هم يك مدعي جدي است.

آندرانيك تيموريان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به اردوي دو هفته‌اي تيم ملي ايران در دوحه گفت: خوشحالم كه پس از دو هفته اردو در قطر شرايطي فراهم شد كه بازيكنان در كنار خانواده‌هايشان چند روزي حضور داشته باشند. اين قطعا مي‌تواند به تيم ملي در جام ملت‌ها كمك كند. ما در مدت زماني كه در قطر حضور داشتيم، دو ديدار بسيار خوب برابر قطر و آنگولا انجام داديم. در بازي با آنگولا شرايط تيمي‌مان بهتر بود چرا كه بازي با قطر در شرايطي برگزار شد كه بازيكنان چند ماهي بود در كنار هم تمرين نكرده بودند. به هر حال بازي در باشگاه با تيم ملي تفاوت دارد. با وجود اين شرايط تيم ملي در شرايط بسيار خوبي است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي درباره گروه چهارم، جايي كه ايران در كنار كره شمالي، عراق و امارات قرار دارد، گفت: فكر مي‌كنم تمام گروه‌ها سخت باشند و هيچ تيمي در اين دوره از رقابت‌ها آسان نيست. مطمئن باشيد حتي تيم‌هايي كه بر روي كاغذ ضعيف هستند، براي ارائه نمايشي خوب به قطر مي‌آيند و كسي براي تفريح و خوشگذراني پا به جام ملت‌ها نمي‌گذارد. با اين حال گروه ما گروه دشواري به نظر مي‌رسد. عراق قهرمان دوره گذشته رقابت‌ها، تيم خوبي است اما ما توانستيم همين تيم را با اسكلت‌بندي فعلي در رقابت‌هاي غرب آسيا شكست دهيم با اين حال شرايط غرب آسيا با رقابت‌هاي جام ملت‌ها متفاوت است. كره شمالي هم تيم قدرتمندي است. آن‌ها در تيم‌هاي پايه و همچنين تيم ملي بزرگسالان‌شان نتايج بسيار خوبي گرفته‌اند. همه مي‌دانند كه اين تيم با چه تاكتيكي روبه‌روي حريفان قرار مي‌گيرد. بازي با امارات هم قطعا آسان نخواهد بود. ما در اين دو سه ساله هر بار كه با امارات بازي كرده‌ايم، مشكلاتي داشته‌ايم اما اميدوارم كه در جام ملت‌ها بازي ما برابر اين تيم گره نخورد. ما بايد از اسم ايران در آسيا دفاع كنيم و قطعا تمام تلاش بازيكنان همين خواهد بود.

وي درباره ديدار برابر عراق و حساسيت‌هايي كه اين بازي همواره داشته هم گفت: انگيزه بازيكنان براي اين بازي بسيار بالاست اما من معتقدم اين بازي حساسيت ويژه‌ي ديگري ندارد. مثل تمامي بازي‌هاست و ما هم تمام تلاش‌مان اين است كه با يك پيروزي خوب جام ملت‌ها را آغاز كنيم.

تيموريان كه در تركيب تيم ايران در جام ملت‌هاي گذشته حضور داشت، درباره مقايسه اين تيم با تيم فعلي گفت: در آن تيم بازيكنان بزرگي حضور داشتند اما به هر حال يك بازيكن نمي‌تواند هميشه براي يك تيم بازي كند و بايد روزي از فوتبال خداحافظي كند. آن تيم هم تيم خوبي بود و تنها در ضربات پنالتي به كره جنوبي باخت. فكر مي‌كنم بازيكناني هم كه در حال حاضر در تركيب تيم ملي حضور دارند، توانايي‌هاي زيادي داشته باشند. تيم فعلي تيم يكدستي است اما بايد به هماهنگي بيشتري برسد كه قطعا تا شروع جام ملت‌ها اين اتفاق خواهد افتاد.

تيموريان در پاسخ به اين سوال كه چقدر براي ايران شانس قائل هستيد گفت: مطمئن باشيد هدف ما رسيدن به قهرماني است. همه آسيا هم مي‌داند كه ايران مدعي جدي است. ابتدا بايد از مرحله گروهي عبور كنيم. رسيدن به جمع چهار تيم و در نهايت صعود به فينال هدف ماست و مطمئن باشيد تمام كادر فني و بازيكنان تيم تمام تلاش‌شان را مي‌كنند تا با كسب نتايجي خوب دل مردم ايران را شاد كنند. با اين حال اين را هم بايد بدانيد كه تيم‌هاي ديگر هم كار كرده‌اند و اردو داشته‌اند.

وي در پايان گفت: در روز تولد حضرت مسيح (ع) براي موفقيت تيم ملي دعا كردم و اميدوارم كه در شروع سال ميلادي جديد تيم ملي تيم ملي هم به موفقيت برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016