چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش آماری بازی ايران - عراق منتشر شد؛ تيموريان با ۱۱،۱ کيلومتر دونده‌ترين بازيکن زمين، ايسنا

تيم ملی فوتبال ايران در دنخستين ديدار خود در جام ملت‌های آسيا با نتيجه‌ی ۲ بر يک عراق را از پيش رو برداشت. کفه‌ی ترازو از نگاه آمار و ارقام هم به سود ايرن سنگينی می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال ايران در حالی نخستين سه امتيازش را در جام ملت‌های آسيا به دست آورد که گل اول بازی را دريافت کرده بود، اما در ادامه رضايی و مبعلی دو بار برای ايران گلزنی کردند تا شاگردان قطبی جدی ترين حريف خود را در گروه از پيش رو بردارند.

آمار بازی

درصد مالکيت توپ: ايران ۶۱ - عراق ۳۹
دوندگی در زمين: ايران ۱۰۵ کيلومتر - عراق ۱۰۲ کيلومتر
پاس سالم: ايران ۲۰۶ - عراق ۱۱۸
شوت: ايران ۱۶ - عراق ۶
شوت در چارچوب: ايران ۶ - عراق ۳
کرنر: ايران ۵ - عراق ۵
خطا: ايران ۱۹ - عراق ۲۵
سانتر: ايران ۱۶ - عراق ۱۷
آفسايد: ايران صفر - عراق ۳
کارت زرد : ايران صفر - عراق يک

ميزان دوندگی بازيکنان ايران بر حسب کيلومتر:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




۱- آندرانيک تيموريان: ۱۱،۱
۲- احسان حاج صفی: ۱۰،۵
۳- ايمان مبعلی (تا دقيقه ۸۷): ۱۰،۳۹
۴- محمد نصرتی: ۱۰،۲۱
۵-جواد نکونام: ۱۰
۶- غلامرضا رضايی ۹،۸۷
۷- هادی عقيلی: ۹،۴۶
۸- جلال حسينی: ۹،۴۴
۹- محمد غلامی (تا دقيقه ۸۴): ۸،۹۷
۱۰- مسعود شجاعی (تا دقيقه ۶۸): ۷،۵۲

عملکرد بازيکنان:

ايمان مبعلی:
در ميان ۱۴ نفری که مقابل عراق به ميدان رفتند ( ۱۱ بازيکن اصلی و ۳ بازيکن تعويضی) ايمان مبعلی که در پايان به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد، عملکرد قابل قبولی داشت. مبعلی مقابل عراق تنها يک شوت در چارچوب داشت که به گل تبديل شد. ۲۶ پاس از مجموع ۲۰۶ پاس ايران توسط مبعلی داده شد. ستاره‌ی استقلال در ديدار مقابل عراق هرگز خطا نکرد و ۴ بار از بازيکنان عراق خطا گرفت.
ايران مقابل عراق ۱۶ بار توپ را به روی دروازه ارسال کرد که مبعلی ۹ بارآن را انجام داد. جدی ترين خطرهای ايران به روی دروازه‌ی عراق هم روی همين ارسال‌ها به دست آمد. مبعلی با وجود اين که تعويض شد، ۱۰.۳۹ کيلومتر دوندگی داشت و با سرعت ميانگين ۷.۴ کيلومتر بر ساعت در زمين حرکت می کرد.
نمودار قلمرو مبعلی نشان می دهد که اين بازيکن بيشتر زمان حضورش در ميدان را در ميانه‌ی ميدان و نزديک به دايره‌ی ميانی متمايل به سمت چپ بازی کرده است.
مبعلی ۳۳ درصد زمان حضورش در زمين را راه رفت، ۶۳ درصد نرم دويد و ۴ درصد در حال استارت زدن بود.

غلامرضا رضايی:
زننده‌ی گل اول ايران مقابل عراق، ۶ بار از بازيکنان حريف خطا گرفت. اين شاخص هر چند در ميان فاکتورهای مهم برای يک بازيکن در دنيای فوتبال به شمار نمی رود، اما نگاهی به موقعيت‌های ايران که اکثرا از روی ضربه‌های آزاد به ثمر رسيده نشان می دهد که غلامرضا رضايی در اين زمينه تا چه اندازه خوب کار کرده است. رضايی سه بار هم روی بازيکنان حريف خطا کرد؛ ۳ تکل موفق و ۴ توپ ربايی داشت و ۱۵ بار هم توپ را به همی تيمی‌هايش پاس داد.
مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس با اين که نقش مهاجم نوک را داشت، ۳ بار از جناحين توپ را به روی دروازه ارسال کرد و ۹.۸۷ کيلومتر دوندگی داشت.
نمودار قلمرو حرکتی رضايی نشان می دهد اين بازيکن با وجود اين که در پست مهاجم نوک به ميدان رفت، بيشتر زمان حضورش را در پشت محوطه‌ی جريمه و متمايل به راست سپری کرده است. رضايی ۳۹ درصد زمان حضورش در بازی را راه رفت، ۵۸ درصد در حال دويدن بود و ۳ درصد استارت زد.

آندرانيک تيموريان:
آندو در ديدار مقابل عراق يکی از روزهای خوبش را پشت سر گذاشت. پاس زيبای عمقی به رضايی زمينه ساز گل تساوی ايران شد. آندو با ۱۱.۱ کيلومتر دوندگی در زمين بهترين عملکرد را از اين نظر در ميان تمام بازيکنان ايران داشت. تيموريان يک شوت در چارچوب داشت که به گل تبديل نشد. تيموريان ۲۰ بار هم توپ را به ساير بازيکنان پاس داد.
نمودار قلمرو منطقه‌ای ستاره‌ی تيم ملی ايران که سابقه‌ی بازی در ليگ برتر انگليس را هم در کارنامه دارد، نشان می دهد که تيموريان بيشتر در ميانه‌ی ميدان و نزديک به دايره‌ی ميانی حرکت کرده است. تيموريان ۳۲ درصد در زمين راه رفته و ۶۳ درصد دويده است. زمان استارت سريع تيموريان هم ۵ درصد بوده است.

جواد نکونام
ستاره‌ی کليدی تيم فوتبال اوساسونا درديدار مقابل عراق ۲۳ پاس سالم داشت. ۸ بار توپ ربايی و ۳ تکل موفق نشان می‌دهد قطبی بيشتر از نکونام در نقش هافبک دفاعی استفاده کرده است. نکونام ۱۰ کيلومتر در زمين دوندگی داشت و با ميانگين سرعت ۶.۹ کيلومتر بر ساعت در زمين حرکت کرد که ۳۴ درصد زمان بازی در حال رفتن بود، ۶۳ درصد دوندگی داشت و ۳ درصد هم در حال استارت سريع بود.
کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران هرچند مقابل عراق نمايش قابل قبولی داشت،‌اما قطبی مطمئنا می تواند انتظار بيشتری از رهبر تيمش داشته باشد.

مسعود شجاعی
آمار نشان می دهد بازيکن تکنيکی و فانتزی تيم ملی فوتبال ايران هنوز آن چنان که بايد در ترکيب تيم جا نيفتاده است. شجاعی تنها ۹ پاس سالم داشت و دو ضربه به سمت دروازه زد که تنها يکی در چارچوب بود. دو سانتر به روی دروازه و ۷.۵۲ کيلومتر ديگر نکات آماری مسعود شجاعی در اين بازی است.
البته مسعود شجاعی در بازی مقابل عراق دچار مشکل بدنی شد و پس از تعويض با تب ولرز مواجه و دچار افت فشار شد و اين مساله بی ترديد در بازی او تاثيرگذار نبوده است.
ستاره‌ی لژيونر تيم ملی فوتبال ايران اگر به روزهای درخشان خود بازگردد می تواند خاطره‌ی خوش حضور علی کريمی در جام ملت‌های آسيا درسال ۲۰۰۴ را با حرکات تکنيکی خود تکرار کند. شجاعی بدون ترديد يکی از تکنيکی ترين بازيکنان حاضر در جام است که قطبی می تواند برای روزهای سخت خود اميد زيادی به او داشته باشد.
نمودار قلمرو منطقه‌ای شجاعی در سمت چپ ميدان پر رنگ است و نشان می دهد که او بيشتر در زمين حريف و پشت محوطه‌ی جريمه حضور داشته است.

وضعيت خط دفاع:
در ميان مدافعان ايران که روز کم اشتباهی را پشت سر گذاشتند، احسان حاج صفی با وجود سن و سال کم عملکرد خوبی داشت. مدافع سپاهان در کنار هم تيمی‌هايش روز خوبی داشت و ۱۷ پاس سالم داد و ۱۰.۵ کيلومتر دوندگی داشت و توانست ۵ بار توپ ربايی کند. به نظر می رسيد قطبی برای کارهای دفاعی بيشتر روی عقيلی و حسينی حساب باز کرده و از حاج صفی برای نفوذ از جناح چپ استفاده می کند. پرتاب اوت‌ دستی‌های بلند هم يکی ديگر از وظايف حاج صفی بود.
نصرتی در نقطه‌ی مقابل حاج صفی قرار گرفته بود و در جناح راست عملکرد قابل قبولی داشت. ۲۶ پاس سالم از سوی نصرتی نشان می دهد که او مقابل عراق به ندرت به زير توپ ضربه زده است. ۶ توپ ربايی و ۱۰.۲۱ کيلومتر دوندگی ديگر آمارهای مربوط به نصرتی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016