چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: قهرمانی با ايران مهم‌تر و شيرين‌تر از چهارمی جهان با کره است، مهر

سرمربی تيم ملی کشورمان پيروزی مقابل کره شمالی را بسيار مهم ارزيابی کرد و گفت: اگر بتوانيم در دقايق ابتدايی مسابقه دروازه اين حريف را باز کنيم کارمان برای موفقيت راحت‌تر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر، افشين قطبی پس از پايان نخستين تمرين تيم ملی کشورمان پس از پيروزی مقابل عراق که صبح امروز در ورزشگاه الغرافه برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: کره شمالی تيمی با نظم و انضباط است که در هنگام دفاع بسيار فشرده و متعدد هستند. نفرات اين تيم مانند يک سرباز بازی می‌کنند و در زمان چرخش و بازی سرعتی سازماندهی خوبی دارند. ما بايد سعی کنيم هرچه زودتر گل نخست مسابقه را به ثمر برسانيم تا شانس‌مان برای موفقيت افزايش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: بايد سعی کنيم در هنگام دفاع و حمله نظم و انضباط تيمی خود را حفظ کنيم و از موقعيت‌های‌مان در اين بازی به بهترين شکل استفاده کنيم تا موفقيت‌مان قطعی شود.

سرمربی تيم ملی کشورمان در مورد اينکه احتمال دارد در ترکيب تيم تغييراتی را ايجاد کند، تاکيد کرد: برای ساختن يک تيم خوب بايد بتوانيم نفرات مختلف را در زمان‌های مناسب به ميدان بفرستيم و از تغييرات‌مان برای مقابله با برنامه‌های تاکتيکی حريف به بهترين شکل استفاده کنيم.

وی با بيان اينکه بسيار خوشحال است و افتخار می‌کند که بازيکنان تيم ايران توانستند با يک بازی خوب پيروزی ارزشمندی مقابل عراق برای فوتبال و مردم ايران به ارمغان آورند اضافه کرد: امروز يک جلسه تمرين سبک داشتيم. با توجه به اينکه در اين تورنمنت بايد در فاصله زمانی ۱۸ روزه ۶ مسابقه مهم را برگزار کنيم بحث ريکاوری بازيکنان بسيار مهم می‌شود و ما بايد هرچه سريع‌تر نفرات تيم را به شرايط مسابقه باز گردانيم.

قطبی در بخش ديگر اين گفتگو در مورد ديدار با عراق اظهار داشت: بازی بسيار مشکلی بود. با توجه به خصوصيات اين بازی که از يکسو در نخستين بازی چنين تورنمنت مهمی برابر تيم قهرمان به ميدان می‌رفتيم و از سوی ديگر اتفاقات تاريخی بين ايران و عراق رخ داده روی احساسات بازيکنان تاثير گذاشته بود و آنها بازی منطقی را برای دقايقی ارايه نداده و تحت‌الشعاع اين مسائل قرار گرفتند اما خوشبختانه با گذشت زمان تمرکز بازيکنان ما بيشتر شد و توانستند به يک پيروزی ارزشمند در اين بازی دست يابند. قطعا در بازيهای بعدی نمايش بهتری را ارائه خواهيم کرد.

خبرنگاری پرسيد: "به نظر شما بازی با کره شمالی سخت‌تر است يا ديدار با امارات؟"، قطبی پاسخ داد: امارات در بازی با کره نشان داد در انجام بازی ترکيبی موفق است مخصوصا در زمان حمله آنها بازی خوبی را ارايه می‌دهند و به نظر من با مهره‌های تاثيرگذاری که در اين بخش دارند می‌توانند يکی از تيم‌های خوب اين جام باشند.

قطبی ادامه داد: ضمن اينکه ما طی يک سال گذشته دو بازی خوب با کره شمالی داشتيم. آنها در ساختار دفاعی بسيار موفق‌اند و اين مسئله برای همه تيم‌ها مشکل ساز است زيرا کمتر به تيم‌های حريف موقعيت حمله می‌دهند. البته آنها در ضدحملات هم موفقند و بايد مواظب اين تيم بود.

وی در مورد اينکه کره شمالی در بازی با امارات نشان داد تيم قدرتمندی نيست، اظهار داشت: در اين تورنمنت هيچکدام از ۱۶ تيم حاضر ضعيف نيستند. همه تيم‌ها با هدف و مهره‌هايی که دارند به فکر موفقيت هستند. هر بازی خصوصيت خاص خود را دارد و بايد با تفکرات و استفاده به موقع از فرصت‌ها در آنها به پيروزی رسيد.

سرمربی تيم ملی کشورمان با بيان اينکه تيم ايران ۲۳ بازيکنان آماده دارد که در مواقع لزوم می‌توان از آنها برای موفقيت اين تيم استفاده کرد، در پاسخ به اين سئوال که "چرا در استفاده از مسعود شجاعی اصرار دارد؟"، خاطرنشان کرد: اصرار من روی بازيکن نيست روی موفقيت تيم ملی است.

وی در مورد صحبت‌های صبح امروز کفاشيان که گفته است در صورت موفقيت تيم ملی در جام ملت‌ های آسيا با قطبی برای ادامه همکاری‌اش در تيم ملی ايران مذاکره خواهد کرد، اظهار داشت: بهتر است تمرکز خود را روی جام ملت‌ها که مهمترين اتفاق برای فوتبال ايران طی چهار سال است بگذاريم. تمام سعی و تلاش ما بايد موفقيت کشور و تيم ملی باشد. ما مهم نيستيم مهم تيم ملی و موفقيت آن است.

خبرنگاری پرسيد: "آيا پيروزی مقابل عراق مهمترين موفقيت افشين قطبی در زمان سرمربيگری يک تيم است؟"، وی گفت: اين يک پيروزی مهم بود ولی من اينگونه درباره مسابقات قضاوت نمی‌کنم زيرا نگاهم در بازی با عراق رسيدن به ۳ امتياز بود که به آن دست يافتيم.

پارک جی‌ سانگ بازيکن ملی پوش تيم منچستريونايتد در صحبت‌های روزهای اخيرش به تمجيد از افشين قطبی پرداخته است. سرمربی تيم ملی کشورمان در خصوص اظهارات اين بازيکن گفت: من با پارک در جام‌های جهانی و جام ملت‌ها بوده‌ام و پنج سال در کنار اين بازيکن کار کرده‌ام. وی بازيکن بسيار خوبی است و به بنده لطف داشته که اين گونه صحبت کرده است.

قطبی در پايان در پاسخ به اين سئوال که "قهرمانی با تيم ملی در جام ملت‌ها برای‌تان مهم تر خواهد بود يا کسب عنوان چهارم جهان با تيم کره جنوبی؟"، گفت: صددرصد موفقيت تيم ملی کشورم برايم مهمتر و شيرين تر است. من يک ايرانی‌ام و هرکسی دوست دارد با تيم کشورش به موفقيت دست يابد. اين آرزوی بزرگ است که يک شخص بتواند تيم کشورش را به موفقيتی بزرگ برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016