چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت‌وگوی نکونام با سايت AFC: نااميدی مردم از فوتبال را جبران می‌کنيم، بيش از همه مطمئنم که تيم ايران قهرمان جام است، ايسنا

جواد نکونام می‌گويد از همه بازيکنان تيم ملی بيشتر اطمينان دارد که اين تيم می‌تواند قهرمان آسيا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در بخش جام ملت‌های خود گفت‌وگويی را با جواد نکونام کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران انجام داده است. ابتدای اين گزارش به ناکامی سال گذشته تيم ايران در راهيابی به جام جهانی اشاره دارد و پس از آن در همين رابطه گفت‌وگويش را با نکونام شروع می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران در رابطه با اينکه تيم ايران به جام جهانی آفريقای جنوبی راه پيدا نکرد، می‌گويد: «ما مردم ايران را در آن دوره نااميد کرديم. نرفتن تيم ملی به جام جهانی شکست بزرگی برای همه ما بود. همچنين بازيکنان ما نيز شانس بزرگی را برای آينده خود از دست دادند. به هر حال ما ديگر نمی‌توانيم به آن رقابت‌ها بازگرديم اما چيزی که پيش روی ماست، جام ملت‌های آسيا است.»

نکونام با اشاره به جام ملت‌های آسيا در دوحه نيز گفته است: «من بيشتر از هر کس ديگری اعتقاد دارم که ما می‌توانيم قهرمان جام شويم. من معتقدم ما می‌توانيم نوار بدشانسی‌هايمان را پاره کنيم.»

اين گزارش در ادامه به تيم‌های سابق ايران در جام ملت‌های آسيا اشاره دارد. به سال‌های بين ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ که ستارگانی همچون علی دايی، خداداد عزيزی، علی کريمی و مهدی مهدوی کيا در آن حضور داشتند.

بازيکن ميانی تيم ملی فوتبال ايران نيز در اين رابطه به سايت AFC گفت: «هر دوره از فوتبال شرايط خاص خودش را دارد. ما در دوران‌های مختلف فوتبال نام‌های بزرگی را ديده‌ايم. هم‌اکنون هم مطمئن هستم که بازيکنانی در تيم ما وجود دارند که می‌توانند در آينده سوپراستار شوند.»

نکونام در مورد کسانی که شانس فوق ستاره شدن در تيم ملی ايران را دارند نيز اظهار کرد: «بيشتر بازيکن ما جوان هستند و از هم‌اکنون نمی‌توان مشخص کرد که وضعيت آن‌ها در آسيا و جهان چگونه می‌شود. من نمی‌توانم قضاوت کنم که چه کسی می‌تواند از ايران ستاره آتی فوتبال آسيا و جهان باشد. البته اين موضوع به تيم ملی هم خيلی ربط دارد که در مسابقه‌هايی مانند جام ملت‌ها چه عملکردی را خواهد داشت. رقابت‌های اينچنينی محل مناسبی است تا بتوانند بازيکنان، خودشان را نشان دهند. اين شرايط برای همه بازيکنان ما مساوی است و شانس پرش به سطوح بالاتر را دارند، اما به نظر من در تيم ما سه يا چهار بازيکن هستند که پتانسيل اين را دارند تا بتوانند ستاره فوتبال شوند. اين هم به اين بستگی دارد که آن‌ها چه ميزان برای ستاره شدن تلاش بکنند.»

گزارش AFC و گفت‌وگويش با نکونام در ادامه به عملکرد او در تيم ملی و باشگاه اسپانيايی‌اش اوساسونا اشاره دارد و از او در رابطه با کاپيتانی تيم ايران سوال می‌شود.

وی در اين رابطه می‌گويد: «کاپيتانی مسووليت بزرگی را روی دوش فرد قرار می‌دهد. البته اين يک افتخار بزرگ برای هر ايرانی است که بتواند کاپيتان تيم ملی شود چرا که ايران همواره يکی از سه تيم برتر آسيا بوده است. من تلاشم را می‌کنم هرآنچه در وجودم هست به نمايش بگذارم و نشان دهم که بهترين فرد برای کاپيتان تيم ملی ايران هستم.»

بازيکن شماره ۶ تيم ملی فوتبال ايران در پايان در مورد حضورش در اوساسونا نيز می‌گويد: «من از فوتبال اروپا چيزهای زيادی را ياد می‌گيرم و به دليل سطح بالايی که دارد، با فوتبال آسيا قابل مقايسه نيست. بازی در اوساسونا هم درس‌های زيادی به من داده است. من تلاش می‌کنم هرآنچه در سال‌های گذشته از بازی در اوساسونا ياد گرفته‌ام را برای موفقيت تيم ملی‌ام بگذارم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016