سه شنبه 3 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برای خرید دوچرخه جدید پول ندارم - با مدال طلای آسیا انگیزه گرفتم، مهر

رکابزن طلایی کشورمان در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا گفت: پول خرید تجهیزات و دوچرخه جدید را ندارم و امیدوارم با کسب مدال در رقابت‌های آسیایی، فدراسیون زمینه خرید یک دوچرخه حرفه‌ای را برای من فراهم کند.

محمد رجبلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: مدال طلای دور امتیازی اولین مدال من و مدال نقره مدیسون دومین نشان من در مسابقات دوچرخه‌سواری آسیا بود که توانستم در مسابقات تایلند به این دو مدال دست پیدا کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: سال‌ها بود با نظر مسئولان فدراسیون، ورزشکار دورامتیازی را با در نظر گرفتن مسابقه چهار کیلومتر انتخاب می‌کردند. با این شرایط و با وجود اینکه دورامتیازی رشته تخصصی من است هیچ وقت فرصت حضور در مسابقه این ماده را بدست نیاوردم اما این بار سرمربی خارجی تیم ملی به من اعتماد کرد و اجازه رکاب زدن در رشته تخصصی‌ام را به من داد.

رکابزن طلایی ایران در خصوص مدال طلای دور امتیازی آسیا، گفت: مسابقه سختی بود. در شرایطی در هوای 50 درجه سانتیگراد در پیست "ناخون راتچاسیما" رکاب زدم که در تهران به دلیل سرمای هوا تمرین کمی در پیست داشتم و تقریبا با آمادگی 60 درصدی به مصاف حریفانی با آمادگی 100 درصدی رفتم.

وی ادامه داد: در مسابقه فینال باید مسافت 30 کیلومتر را در 90 دور طی می کردم. حریفم یک دوچرخه سوار کره‌ای بود و که در ابتدای مسابقه از من پیش افتاد. متاسفانه در قانون این مسابقه رکابزن اجازه خوردن آب ندارد و باید در تمام مسیر سرعت خود را در اوج نگه دارد همین مسئله باعث شده بود به شدت تشنه شوم و دیگر توان ادامه مسابقه را نداشتم. در لحظه‌ای از مسابقه از امام حسین (ع) خواستم تا به من کمک کند و بتوانم مدال طلا بگیرم که در نهایت موفق به کسب این مدال شدم.

رجبلو تصریح کرد: متاسفانه فردای آن روز در مسابقه رده بندی تعقیبی تیمی به زمین خوردم و مصدوم شدم وگرنه می توانستم همراه با هم تیمی‌ام در مدیسون هم مدال طلا بگیرم اما به مدال نقره بسنده کردم.

رکابزن کشورمان با بیان اینکه "با این دو مدال به همه ثابت کردم که می توانند به من اعتماد کنند و در این سال‌ها شانس کسب مدال در این دو ماده را از من گرفته بودند"، گفت: شرایط مالی خوبی ندارم و پول خرید تجهیزات و دوچرخه جدید را ندارم. با این مدال انگیزه گرفته‌ام و امیدوارم فدراسیون هم زمینه خرید یک دوچرخه مناسب و حرفه‌ای را برای من فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در گوانگجو هم می توانسته مدال خوشرنگ‌تری را بدست آورد، گفت: متاسفانه با گذشت بیش از دو ماه از بازی‌های آسیایی گوانگجو هنوز جایزه پنج میلیون تومانی سازمان تربیت بدنی به رکابزنان پرداخت نشده است. این در حالی است که من با کمترین هزینه و امکانات تمرین می کنم. ورزش هیچ فایده‌ای برای من ندارد و اگر این جوایز هم نباشد ارزش ماندن و وقت گذاشتن نخواهد داشت.

سی و یکمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی بزرگسالان آسیا و هجدهمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان آسیا از 20 تا 30 بهمن‌ماه در تایلند برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016