چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح دو فوريتي شوراي شهر براي اعتراض به نشان صهيونيستي المپيك 2012!، ايلنا


شوراي‌شهر تهران طرحي دو فوريتي را به نشانه اعتراض نسبت به آرم المپيك 2012 لندن كه اخيرا رونمايي شده است، تصويب كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، اعضاي شورا امروز در سيصد و پنجاه و نهمين جلسه خود طرح دو فوريتي خارج از دستوري را تصويب كردند كه براساس آن از شهرداري و كميته ملي المپيك خواسته شده است تا پيگيري‌هاي لازم را براي حذف نمادهاي صهيونيستي از نهاد المپيك داشته باشند.

براساس اين گزارش، در نماد (آرم) المپيك 2012 لندن كه اخيرا رونمايي شده است نمادهايي بارز از نشان‌هاي صهيونيست بين‌المللي استفاده شده و با توجه به اينكه اين نمادها به شكل آشكارا با مباني واصول منشور المپيك مغايرت دارد و نشانگر دخالت صهيونيسم در امور ورزش است.

شوراي شهر تهران به همه مراجع مسوول، ‌خصوصا كميته ملي المپيك كه شوراي عالي استان‌ها، ‌وزارت امور خارجه و سازمان تربيت بدني پيشنهاد كرد تا نسبت به اعلام اعتراض در مورد تهيه و استفاده از نشان مذبور و مغايرت آن با اصول شناخته شده منشور المپيك و حذف و اصلاح آن اقدام كند.

به گزارش ايلنا اعضاي شوراي شهر تهران همچنين نسبت به مقابله شهرداري تهران با طرح‌هاي فراماسونري در معماري شهر تهران تقدير كردند.

چمران رئيس شوراي شهر تهران و حسن بيادي نايب رئيس با بيان اينكه اين نمادها به صورت آگاهانه و از روي قصد و يا ناآگاهانه در برخي از نقاط شهر بركار گرفته شده است و شهرداري در اين رابطه پيگيري‌هاي لازم را داشته و بسياري از نمادها را حذف كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لوگوي المپيك فقط عدد 2012 را نشان مي‌دهد

ایلنا - يكي از مسئولان كميته بين‌المللي المپيك اعلام كرد كه لوگوي بازي‌هاي المپيك لندن،‌ تنها نشان دهنده 2012 است .

يك روز بعد از رسانه‌اي شدن نامه كميته ملي المپيك ايران به IOC ، روزنامه گاردين، چاپ انگليس در شماره امروز خود به نقل از يكي از مسئولان اين كميته نوشت كه لوگوي المپيك 2012 تنها عدد 2012 را نشان مي‌دهد،‌ نه چيز ديگري را.

مسئولان ورزش ايران معتقدند كه 2012 در لوگوي بازي‌هاي لندن طوري طراحي شده است كه كله زايون، صهيون را تداعي مي‌كند. به همين دليل مسئولان كميته ملي المپيك ايران در نامه‌اي به ژاگ‌روگ، رييس IOC اعلام كردند كه اين لوگو بايد تغيير كند. اما امروز گاردين بدون اين كه نامي از اين مسئول كميته بين‌المللي كميته ملي المپيك آورده باشد، نوشت كه مسئولان اين كميته از درخواست ايران شگفت‌زده شده‌اند:« اين لوگو سال 2007 و طراحي شد. ما شگفت زده شده‌ايم كه چطور با گذشت اين زمان تازه چنين شكايتي مطرح شده است.»

گاردين درحالي اين گزارش را داده است كه كميته بين‌المللي المپيك هنوز پاسخ رسمي‌اش را به ايران اعلام نكرده است. محمد عبداللهي، مدير روابط عمومي كميته ملي المپيك ايران به ايلنا گفت:« اين كميته هنوز پاسخي به نامه ايران نداده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016