دوشنبه 29 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يادداشت علی کريمی در مورد ناصر حجازی: حجازی اسطوره‌ای که کرنش بلد نيست، حجازی چهره ای مقاوم در مقابل زورگويان است، مهر

بازيکن پيشين تيم ملی فوتبال ايران و بازيکن فعلی تيم شالکه آلمان در يادداشتی به خصوصيات اخلاقی ناصر حجازی پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، در يادداشت علی کريمی که از آن به عنوان " مکتوبات قلبی" اين بازيکن نسبت به ناصر حجازی نام برده شده، آمده است:« در حالی که فضای فوتبال را ريا کاری و تظاهر مسموم کرده است و در روزگارانی که نوکرم و چاکرمهای مصنوعی و مصلحتی همه جا رايج شده است، ناصر حجازی را بايد اسطوره ای با شخصيت، چهره ای يکرنگ و استثنايی در اين فوتبال به حساب آوريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او سالهای سال در کنج خانه اش و بی توجه به هياهوی پوشالی اطراف خويش، سخت ترين تبعيض‌ها ، ظلم‌ها و بی اعتنايی ها را ديده اما به هيچ قيمتی حاضر نشده است تا به فروش گذاشته شود. اين اسطوره به واقع کمياب ما، کرنش را بلد نيست.

ناصر حجازی چهره ای مقاوم در مقابل زورگويان است. او بدون هيچ ملاحظه کاری معايب را می گويد و دلسوزی راستين می باشد که هرگز تن به خوش خدمتی نداده است و حرفهايش همواره در راستای مصلحت فوتبال و ضد مصلحت شخصی خويش بوده است. هر چند اين روزها که حال و روز خوشی ندارد، صاحب منصبان پست و مقامهای گوناگونی به او تعارف می کنند اما ای کاش آن روزگارانی که حجازی به خاطر بی اعتنايی ها مجبور به زندگی سخت و طاقت فرسا در بنگلادش شده بود او را به بازی می گرفتند.هر چند که حجازی اهل بازی نبوده و نيست که اگر اين طور بود هيچ گاه حجازی نبود.

او هميشه خواسته خودش باشد. درود به مرام و عزت او که می توانيم همواره به چنين اسطوره ای افتخار کنيم و مرام و معرفت ايشان را برای ديگران الگو سازی نماييم. مردی که هيچ گاه دنبال باد نرفته است و همواره در تلاطم و جهت خلاف جريان آب شنا می کند.

در خاتمه فوتبال تمام می شود، همانطور که سالهاست فوتبال را برای حجازی تمام کرده اند اما آنچه از ايشان باقی مانده است همانا شخصيت منحصر به فرد، مرام پهلوان منشانه و يکرنگی های هميشگی اش است. خدايا او را برای ما حفظ کن.»

ناصر حجازی دروازه بان پيشين استقلال و تيم ملی فوتبال ايران که سابقه هدايت آبی پوشان و چند تيم ديگر را در کارنامه پرافتخار ورزشی اش دارد، چند سالی است به دليل مشکلات جسمانی و بيماری ريوی تحت شيمی درمانی قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016