دوشنبه 10 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مربيان ليگ برتری درباره شروع ليگ چه می‌گويند؟ از کری‌خوانی "گوارديولای" وطنی تا مرغ يک پای قلعه‌نويی، ايسنا

در آستانه آغاز ليگ برتر مربيان اين تيمها از انگيزه‌های خود برای فصل جديد صحبت کرده‌اند.

سرمربی تيم‌های ليگ برتری در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، از آخرين شرايط آمادگی تيم‌هايشان و برنامه خود برای نخستين بازی در ليگ صحبت کرده‌اند که در زير می‌خوانيد.

** حميد درخشان(شاهين بوشهر): بازی در اهواز برای هر تيمی مشکل است

شرايط تيم ما بد نيست و وضعيت نسبتا خوبی داريم. بازی اول سخت است و با تيمی بازی داريم که استخوان بندی خودش را حفظ کرده و در شرايطی که بازيکنان زيادی را از دست نداده چند بازيکن هم جذب کرده است. بازی کردن در اهواز برای هر تيمی مشکل است و اميدواريم بتوانيم نتيجه‌ قابل قبولی را کسب کنيم.

هدف‌مان اين است که اين فصل در ميانه‌های جول قرار بگيريم ‌ چرا که اين تيم هميشه در انتهای جدول قرار گرفته و با تفاضل گل توانست در ليگ بماند. اردوی نسبتا خوبی در ترکيه داشتيم و تلاش می‌کنيم که تا هفته‌های آينده به آمادگی کامل و فرم ايده‌آل‌مان برسيم و شرايط‌مان از چيزی که هست بهتر شود.

-محمد پروين مصدوم بود و پزشک فدراسيون تشخيص داد که او مصدوم است. بر اساس قانون سازمان ليگ، بازيکن مصدوم نمی‌تواند قرارداد ببندد. او هنوز ياد نگرفته است که چگونه صبت کند. هر وقت که ياد گرفت بيايد و فوتبال بازی کند.

-از مايلی کهن تشکر می‌کنم. او از بزرگان فوتبال و از زحمت‌کشان پرسپوليس است و از افرادی است که سال‌ها در فوتبال تلاش کرده. از او تشکر و قدردانی می‌کنم که حرمت پيشکسوت را نگه داشت. همان طور که مايلی کهن اشاره کرد، بايد توجه داشت که احترام به پيشکسوت را در عمل هم بايد نشان بدهيم نه اين که فقط شعار باشد. شخصا از مايلی کهن تشکر می‌کنم.

** مجيد جلالی(فولاد): سعی می‌کنيم بازی اول فصل را ببريم

دوره آماده سازی را بسيار خوب سپری کرديم و اکنون آماده حضور در ليگ برتر هستيم. در حال حاضر به طور منظم و خوب به تمرين کردن می‌پردازيم و به جز کاوه رضايی، عبدالله ممبينی و شاه‌وردی که مصدوم هستند، ساير بازيکنانمان را در اختيار داريم. با توجه به زمانی که داشتيم، مقداری با تيم هماهنگ شده‌اند ولی مسلما با شروع ليگ و انجام چند بازی کاملا به هماهنگی با ساير بازيکنان دست پيدا می‌کنند.

تمام سعی ما اين است که با تنظيم تمرين‌ها و انجام درست آن‌ها در بازی اول ليگ جديد موفق باشيم و حريفمان را شکست دهيم. با توجه به برنامه‌ريزی يکساله سازمان ليگ و مشخص بودن زمان بازی‌ها و تعطيلی‌های ليگ فکر می‌کنم سال آينده ليگ خوبی خواهيم داشت.

-مربيان ايرانی نشان داده‌اند که روز به روز بيشتر به سمت انجام تمرين‌های علمی پيش می‌روند که اين باعث می‌شود کيفيت بازی‌ها بالاتر برود. فصل بعد، ليگ با کيفيت‌تری را نسبت به دوره‌های پيش شاهد باشيم.

** علی کلانتری(فجرسپاسی): می‌خواهيم تيمی فراتر از انتظار مردم باشيم

از اوايل تير ماه تمرينات آماده سازی را شروع کرديم و در مرحله اول سعی‌مان اين بود که بازيکنان فصل قبلی‌مان را حفظ کنيم که موفق شديم ۱۲ بازيکن از آن‌ها را نگهداريم. سپس در کنار آماده سازی اين بازيکنان به جذب بازيکنان سرباز و جديد پرداختيم که موفق شديم در سه هفته اخير بازيکنان خوبی مثل رجب زاده، مجيد حيدری، حسن فرجی و وحيد نعمتی را به خدمت بگيريم که الحمدالله از بازيکنانی که به تيم اضافه شده‌اند، راضی هستيم.

- در بازار نقل و انتقالات دنبال ستاره‌ها نبوديم و برايمان هم مقدور نبود که ستاره به تيم بياوريم. به جوانان‌مان اعتماد دارم و مطمئنم که در آينده پديده فوتبال ايران خواهند شد و اسم‌شان را بيشتر خواهيد شنيد.

- هر جا که بودم سعی کردم تا پشتوانه‌ای از فوتباليست‌های بومی برای تيم درست کنم که اگر در سال‌های بعدی در تيم نباشم، پشتوانه‌ای برای تيم وجود داشته باشد.

- اردويی را به مدت يک هفته در سرعين اردبيل برگزار کرديم که در آن با تيم‌های ملوان بندرانزلی و متحد اردبيل بازی داشتيم و موفق شديم هر دو بازی را پيروز شويم، سپس به شيراز برگشته و بعد از دو روز به اصفهان رفتيم تا با تيم‌های سپاهان و ذوب آهن بازی تدارکاتی انجام دهيم. با توجه به اين که همه بازی‌های تدارکاتی از جمله بازی با تيم‌های اصفهانی را پيروز شديم از اين موضوع مغرور نيستيم، چون در اين ديدارها به دنبال کسب پيروزی نبوديم، بلکه می خواستيم بازيکنانمان را بشناسيم و با پيدا کردن نقا‌ط ضعف آن‌ها را برطرف کنيم. علاوه بر اين، در تيم بازيکنان جوانی داريم که هنوز در ليگ برتر بازی نکرده‌اند و تجربه رويارويی با تيم‌های قدرتمند را ندارند با انجام اين بازی‌ها سعی کرديم که آن‌ها را در فضای ليگ قرار دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




- نمی‌توان گفت بازی آسانی در پيش رو داريم چون در اوايل فصل تيم‌های ناشناخته‌اند و هر اتفاقی ممکن است بيفتد. روی کاغذ همه چيز به نفع ما است، اما در حقايق فوتبال بايد از اين تيم ترسيد. نفت تهران از مربی خوب و با تجربه‌ای بهره می‌برد و ما بازی راحتی نخواهيم داشت.

- هواداران شيرازی متوجه شده‌اند که يک سال دوری از ليگ چه سختی‌هايی دارد، به خاطر همين در بازی آخر ليگ دسته يک سنگ تمام گذاشتند. اميدواريم که روز سه‌شنبه نيز پرشورتر از هميشه بيايند و از تيمشان حمايت کنند. به آن‌ها قول می‌دهم که با حمايت‌هايشان و با تلاش و کوششی که بازيکنان انجام می‌دهند نتايج قابل قبولی را در ليگ کسب کنيم.

- به ليگ برتر نيامديم تا فقط تيمی باشيم که راضی به ماندن باشد. تمام تلاشمان را می‌کنيم تا نتيجه‌ای را کسب کنيم که فراتر از ديدگاه مردم باشد. درباره کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا نيز هنوز زود است که بخواهيم صحبت کنيم. برای اين کار نيازمند يک برنامه سه ساله هستيم که باشگاه اين برنامه را از من نخواسته است. در جدول ليگ هم نمی‌توانيم بگوييم چه رتبه‌ای به دست می‌آوريم. بايد بازی‌ها شروع شود تا قدرت ساير تيم‌ها و همچنين خودمان را ببينيم و ارزيابی کنيم.

- هميشه خودم را شاگرد آقا غلام می‌دانم و از سال ۷۰ که به عنوان بازيکن وارد برق شيراز شدم، ايشان مربی‌ام بودند و خيلی چيزها ياد گرفتم. اميدوارم در تيم صنعت نفت هم موفق باشند.

** حسين فرکی(نفت تهران): دوباره کارمان را از صفر شروع کرديم

پس از کش و قوس‌هايی که در رابطه با رفتن تيم نفت به اراک بود و پس از مشخص شدن ماندن‌مان در تهران از بيست و دوم تير تمرينات را آغاز کرديم و به نوعی پس از خارج شدن از بلاتکليفی کارمان را دوباره از صفر شروع کرديم. شرايط فعلی نفت را نمی‌توان ايده‌آل يا حتی خوب توصيف کرد؛ تنها می‌توانم بگويم در حال بهتر شدن هستيم. بايد تمام توان‌مان را به کار بگيريم تا با کار و تلاش زياد، به نوعی کمبودهايی که در بحث جذب بازيکنان مدنظر يا تدارکاتی مناسب پيش از فصل داشتيم را جبران کنيم.

- در بين تيم‌های ليگ برتری تنها دو تيم هستند که نسبت به ساير تيم‌ها اين شرايط را داشتند که يکی راه‌آهن شهرری و ديگری نفت تهران است. البته سعی کرديم خيلی هم از برنامه‌ها عقب نمانيم اما در مجموع عملکرد نفت در بستن تيم دلخواه من نبود و يک هفته مانده به پايان مهلت نقل و انتقالات کارمان را تازه شروع کرديم و به تعبيری می‌توان گفت شرايط بازار جذب بازيکن خودش را به نفت تحميل می‌کرد. طبق برنامه قرار بود دو اردوی بلندمدت داخلی و خارجی داشته باشيم که هيچ‌کدام ميسر نشد؛ حتی اردوی سه، چهار روزه‌ای که می‌خواستم در تهران برگزار شود هم بنا بر مشکلاتی منتفی شد و نتوانستيم حداقل بازی تدارکاتی با يک تيم ليگ برتری هم داشته باشيم. تاکنون دو بازی تدارکاتی با تيم جوانان و شيرين فراز داشته و تلاش کرديم تمرينات خوبی را پشت سر بگذاريم اما در مجموع می‌توان گفت چهار، پنج مسابقه ابتدای ليگ برای نفت حکم مسابقات تدارکاتی را خواهد داشت.

- بحث بلاتکليفی مساله مهمی بود و ما را خيلی نگران کرده بود و پس از مشخص شدن وضعيتمان طبيعی است که شرايط روحی تيم بهتر شده است اما مساله مهمی که باقی‌مانده اين است که در مسابقات چه اتفاقاتی برايمان خواهد افتاد.

- بازيکنانی را که مد نظرمان بود، نتوانستيم جذب کنيم چرا که تسليم شرايط شديم؛ البته بازيکنانی که جذب کرديم جزو فوتباليست‌های سطح اول ليگ برتر و دسته يک هستند. به عنوان مثال سوشا مکانی، ميثم خسروی، رضا معقولی و مجتبی زارع به علاوه سه بازيکن و دسته اولی که جز بازيکنان زير ۲۰ سالمان محسوب می‌شوند. همچنين سعی کرديم بازيکنان فصل قبل و خارجی‌هايمان را نيز حفظ کنيم تا ۱۴ نفر از آن‌ها در نفت ماندنی شدند. از تيم نفت پنج‌، شش بازيکن جدا شدند که تلاش شد جايگزين‌های مناسبی را به خدمت بگيريم اما نتوانستيم تيم مدنظرمان را ببنديم.

- اطلاعات قابل قبولی را از اين تيم بدست آورديم. هرچند فجر نسبت به ساير تيم‌های ليگ بيشترين جابجايی بازيکن را داشته و ناشناخته است. اين تيم در انتهای فصل گذشته ليگ دسته يک،‌ دو مسابقه خوب و فوق‌العاده‌ی را در پلی‌آف برگزار کرد که نويد يک تيم باانگيزه و قدرتمند را می‌داد. آنها در مدت اخير هم دو ديدار تدارکاتی با تيم‌های سپاهان و ذوب‌آهن داشته‌اند که در هر دو بازی پيروز بودند. اين‌ها نشان می‌دهد که چه نبرد سختی آن هم در شيراز خواهيم داشت.

- مقاومت تيم با سابقه‌ای در فوتبال ماست و افتخاراتی را کسب کرده است. ما می‌دانيم در روز بازی تماشاگران زيادی به استاديوم می‌آيند چرا که دوباره تيم‌شان را ليگ برتری می‌بينند. هرچند در ابتدای ليگ قرار داريم اما قطعا هر دو تيم به تثبيت جايگاه‌شان در ليگ می‌انديشند اما شرايط آمادگی‌شان پيش از مسابقه نمی‌تواند برابر باشد. ما اميدواريم در آينده طرفداران تيم نفت که تقريبا خانواده‌های پرسنل وزارت نفت و شرکت‌های آن هستند، حين بازی‌های خانگی ما به ورزشگاه بيايند تا تنها نباشيم.

**مجيد صالح(سايپا): سرچشمه حتما خوب بوده که به ليگ برتر آمده است

در شرايط خوبی هستيم. تمريناتمان را به موقع شروع کرديم و به موقع وارد فضای يارگيری شديم و همچنين بازيکنان مطلوب که مورد نظرمان بود را جذب کرديم. ماندن کريم انصاری فرد هم برای مجموعه سايپا خيلی خوب شد. کريم پس از بازگشت از مالديو، تمرينات سبکی داشته است و نخواستيم فشار زيادی به وی وارد شود. شرايطش برای بازی کردن هم هنوز مشخص نيست، بايد ببينيم روز بازی چه شرايطی خواهد داشت.

تيم مس رفسنجان تيم بسيار خوبی است. به هر حال شايستگی اين را داشته که در جمع تيم‌های ليگ برتری قرار گرفته است و همين می‌تواند انگيزه‌ای برای بازيکنانش باشد. شناخت زيادی از مس رفسنجان ندارم. چون تيم‌هايی که به تازگی وارد ليگ برتر می‌شوند نمی‌توان از آن‌ها شناخت داشت اما روی تيم‌های با سابقه شناخت داريم. اين شرايط برای همه تيم‌ها وجود دارد.

- مصدوم نداريم؛ اما عباس محمد رضايی را به خاطر اين که در بازی آخر فصل گذشته اخراج شده در اختيار نخواهيم داشت.

- به اهدافی که می‌خواستيم، در اردوهای پيش فصل دست پيدا کرديم. هفت بازی تدارکاتی خوب را با تيم‌های ليگ برتری و خارجی انجام داده‌ايم که تعدادی از آن‌ها در ترکيه بوده است. اين بازی‌ها برای اين که شناختی از تيم پيدا کنم موثر بودند.

** احمد سنجری(مس سرچشمه): با فوتبال زيبا، امتيازهای بازی اول را می‌گيريم

شرايط خوبی داريم. در دو، سه روز گذشته تمرين‌های خوبی را در رفسنجان و کرمان داشتيم و آماده ديدار با سايپا هستيم تا شروع خوبی در ليگ داشته باشيم. آسيب ديده‌ای هم در تيم‌مان نداريم و با شرايط اردويی مناسبی که داشتيم و انگيزه بالای بازيکنان‌مان در پی انجام يک ديدار زيبا و تماشاگر پسندانه مقابل سايپا هستيم.

شناخت خوبی از سايپا داريم و روی نقاط ضعف و وقت آن‌ها هم کار کرده‌ايم. سايپا کادر فنی جوان و با استعدادی دارد و از بازيکنان با تجربه‌ای هم سود می‌برد، اما ما آن‌ها را آناليز کرده‌ايم. می‌خواهيم با ارائه يک بازی زيبا امتيازهای بازی را هم به دست بياوريم.

- به هر حال مس کرمان از چهار، پنج سال پيش در ليگ برتر حضور دارد و سابقه‌اش از ما بيشتر است. ما سعی می‌کنيم بهترين عملکرد را داشته باشيم. البته ورزشگاه‌مان مشترک است، اما فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود بياورد. ما يک شب قبل از هر بازی خانگی به کرمان می‌آييم تا برای بازی آماده شويم. تماشاگران کرمانی و رفسنجانی مشتاق هستند و به اميد خدا از اين لحاظ هم مشکلی نخواهيم داشت.

در فصل نقل و انتقالات، ۶۰ ـ۷۰ درصد از خواسته‌هايم برآورده شد. ما تازه در روز قرعه کشی ليگ متوجه شديم که مس سرچشمه در ليگ می‌ماند و زمان زيادی برای يارگيری نداشتيم. با اين حال در کل عملکرد بدی نداشتيم. مهاجم نوک تيم ملی ازبکستان را مدنظر داشتيم، اما نتوانستيم او را به خدمت بگيريم اما يک مهاجم از تيم ملی نيجريه هم به خدمت گرفته ايم که بازيکن خوبی است. ضمن اين که علی سامره هم به ما اضافه شده که واقعا سخت کار می‌کند و به تيم هم روحيه می‌دهد. حسن هوری را هم در درون دروازه‌ خواهيم داشت. قرار بود حسنی صفت به ما اضافه شود که او به ملوان برگشت و يک سری جريان‌ها بوجود آمد اما ما از شکايت‌مان عليه او گذشتيم. در حال حاضر تيم مان ۶۰ ـ ۷۰ درصد آماده است و اميدواريم يک بازی خوب مقابل سايپا داشته باشيم و با دست پر از کرج برگرديم.

** مهدی دينورزاده(داماش): هدف‌مان حضور پرصلابت در ليگ برتر است

چيزی به شروع ليگ برتر نمانده است و تيم ما برای مسابقه‌ها آماده است. بازيکنان هم کاملا آماده شروع فصل هستند. در اردوها و بازی‌های تدارکاتی به اهداف خود نزديک شده‌ايم و هرچند ۱۰۰ درصد به هماهنگی نرسيده‌ايم اما پس از گذشت چند هفته از شروع ليگ، اين هماهنگی به وجود می‌آيد.

خوشبختانه هيچ بازيکن مصدومی در تيم‌مان نداريم. شناخت جديدی از حريف ندارم اما آن‌ها سال گذشت با اين که سال اولی بود که در ليگ برتر حضور داشتند، خوب بازی می‌کردند و خودشان را به خوبی در ليگ حفظ کردند. به هر حال بازی اول سختی خاص خودش را دارد.

- هر تيمی اهدافی دارد و همه در شروع فصل فقط برای پيروزی به ميدان می‌روند. ما هم از اين قاعده مستثنی نيستيم و اميدواريم با پيروزی در ديدار اول دل هواداران را شاد کنيم.

- می‌خواهيم در سال اول حضورمان، با انجام بازی‌های خوب در ميانه‌های جدول بمانيم و در سال‌های بعد به افق‌های بالاتر بينديشيم.

غلامحسين پيروانی(صنعت نفت آبادان): فقط يک شيرازی به نفت آوردم

تيم ما، تيم خوبی است. فکر می‌کنم بهترين کاری که کرديم اين بود که ۱۳، ۱۴ بازيکن را از اميد و زير ۲۳ سال را به تيم اضافه کرديم که فکر می‌کنم کار مثبتی باشد.

- اميدوارم مسئولان و تماشاگران هم کمک کنند تا بتوانيم همان کاری را که در تيم فجر انجام داديم را پياده کنيم. يعنی ورودی‌هايمان از تيم‌های مختلف کم باشد و خروجی‌هايمان زياد باشد. روزی کار ما برای نفت مثبت می‌شود که بتوانيم چند بازيکن چغر را برای اين تيم درست کنيم نه اين که ۱۰ ـ ۱۲ نفر بازيکن کليدی بياوريم و بازيکنان بومی استان له شوند.

- نسبت به پول‌هايی که خرج کرديم، در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشتيم. به هر بازيکنی که زنگ می‌زديم پيشنهاد ۶۰۰ يا ۷۰۰ ميليونی می داد، اما سعی کرديم قانون سقف قرار داد را رعايت کنيم و بازيکنان‌مان را مطابق با سقف قرار داد ثبت کرديم، اميدوارم تمام تيم‌های ايران نيز سقف قرار داد را رعايت کنند.

- دو اردوی ۱۰ روزه در کردان کرج برگزار کرديم و يک بازی با منتخب ليگ دسته يک برگزار کرديم که تيم خوبی بود. سه‌شنبه هم يک بازی تدارکاتی با فولاد خوزستان در اهواز برگزار کرديم. در حالی که دو بر يک شکست خورديم، اما بازی قابل قبولی بود و تيم ما هم موقعيت‌های زيادی داشت. بازيکن فولاد از وسط زمين به سمت دروازه‌ ما شوتی زد که فکر می‌کنم به دليل کافی نبودن نور ورزشگاه دروازه‌بان ما ديد کاملی نداشت. هر چند که از عملکرد خوب بازيکن حريف هم نبايد گذشت. در کل بازی قابل قبول و پاياپايی بود.

اول از همه بايد بگويم که در رفتن هوری از تيم نفت هيچ دخالتی نداشتيم.به نظرم هوری بازيکن خوبی است. هوری يکی از بهترين دروازه‌بانان ايران است اما در سال گذشته ۵۴ گل خورديم که البته دفاع هم در اين موضوع تاثيرگذار بود. ساختار دفاعی يک تيم بايد رعايت شود تا دروازه‌بان هم خوب کار کند. به عنوان مثال اگر در کنار رحمتی در سپاهان افرادی مانند بنگر، عقيلی، حسينی و حاج صفی نبودند رحمتی گل نمی‌خورد؟

دروازه‌بانان ما خوب هستند، اما هنوز بازی‌ها را آغاز نکرده‌ايم، انتقادها آغاز شده است که اين کار زيبايی نيست. بايد ما را شارژ کنند و روحيه بدهند تا اينها هم به دروازه‌بانان خوب تبديل شوند، رحمتی هم زمانی که در فجر سپاسی بود ۱۷ سال بيشتر نداشت و آنقدر گل خورد تا شد رحمتی. ساختار دفاعی ما نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

- من فقط يک بازيکن شيرازی را به اين تيم آورده‌ام و آن هم سيامک کوهنورد است. کارشناسان بيايند و درباره اين که در بازی‌های تدارکاتی چطور بازی کرده است نظر بدهند. ديگر بازيکنانمان از جاهای ديگر هستند. به عنوان مثال اميری اهل گناوه و صبری برای تهران است . درست است که صبری يکی، دو سال در فجر زير نظر من بازی می‌کرد، ولی اهل تهران است. بقيه بازيکنان هم از جاهای ديگر آمدند و نبايد حرف ناحق گفت.

داماش تيم خوبی بسته است، البته بازی ما در چمن مصنوعی برگزار می‌شود. داماش هم تيم پر قدرتی است و انشاءالله که بتوانيم بازی قابل قبولی انجام بدهيم. انشاءالله تلاش می‌کنيم که جزو ۷ ـ ۸ تيم بالای جدول باشيم.

** عبدالله ويسی(صبای قم): "ژنرال" آماده باش

برای آماده سازی تيم تمرينات و بازی‌های تدارکاتی خيلی خوبی را پشت سرگذاشته‌ايم و با توجه به اين که اردوهای خارجی نداشتيم، در شهرهای سرعين، بروجرد و تهران اردوی‌مان را بر پا کرديم که در اين اردوها هفت بازی انجام داديم و توانستيم در ۶ مسابقه پيروز و تنها در يک ديدار نتيجه‌ را واگذار کرديم.

در فصل نقل و انتقالات ريزش زيادی در تيم داشتيم و به همين خاطر مجبور شديم بازيکنان زيادی را جذب کنيم که در همان ابتدای فصل نقل و انتقالات آن‌ها را به خدمت گرفتيم. اين کار باعث شد تا تيم مراحل آماده سازی را خيلی زود شروع کند که خيلی به نفعمان شد. به همين دليل با برگزاری اردوهای ۹ روزه توانستيم آن‌ها را به يک هماهنگی فنی و اخلاقی برسانيم و در حال حاضر می‌توانم به جرات بگويم که تيم به آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بازی اول در تبريز رسيده است.

- در هيچ پستی ضعفی احساس نمی کنم؛ اگر ضعفی هم بوده، در مسابقات تدارکاتی شناسايی و برطرف شده است و چون وقت کافی برای يارگيری داشتيم در همه پست‌ها بازيکن گرفته‌ايم.

بازی سختی با تراکتورسازی خواهيم داشت ، اما آنقدر انگيزه داريم که بتوانيم خوب بازی کنيم. اين اسمها نيستند که بازی می‌کنند بلکه اين تيم است که تاثيرگذار است. به بازيکنانم اعتقاد دارم و روز سختی را برای تراکتورسازی تبريز پيش‌بينی می‌کنم.

-زمانی که متوجه شدم چنين حکمی صادر شده است، ناراحت شدم و از باشگاه خواستم تا نامه‌ای به فدراسيون بنويسد و بخواهد که محروميت تراکتورسازی را ببخشد اما متاسفانه مخالفت شد. اگر اين بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شد به نفع ما هم بود به همين دليل شايد کيفيت بازی پايين بيايد.

- من در جلسه‌ای که با استاندار قم داشتم، به آن‌ها گفتم آماده برگزاری جشن در نيم فصل با حضور مردم قم باشيد. چون تيمم را در جايگاهی می‌بينم که می‌تواند جزو ۶ تيم اول در ليگ قرار بگيرد.

- اميدوارم امسال ليگ خوب، پاک و منظمی داشته باشيم و همه تيم‌ها تلاش‌شان را برای محقق شدن اين امر انجام می‌دهند. تيم ما هم تلاش می‌کند تا نتايج خوبی را در ليگ کسب کند و بازيکنانم مثل يک بسيجی، بی‌مهابا و شجاع‌اند و ليگ ايران را تسخير خواهند کرد.

** قلعه نويی(تراکتورسازی): از صبا شناخت چندانی ندارم

خدا را شکر شرايط ما بسيار خوب است و بازيکنان ما همدل و هماهنگ هستند. از مردم خوب آذربايجان هم به دليل حمايت‌های همه جانبه‌شان تشکر می‌کنم. آن‌ها با حضور در تمرينات تيم به بازيکنان قوت قلب می‌دهند. تيم تراکتورسازی نسبت به سال گذشته تغييرات زيادی داشته است، ولی تمرين‌های خوبی را در اردوهای تدارکاتی انجام داديم. تنها مشکل ما کمبود بازی‌های تدارکاتی بود که اگر چند بازی بيشتر انجام می‌داديم به هماهنگی بهتری می‌رسيديم. در مجموع از تمام بازيکنانم به دليل تحمل تمرينات پر فشار و از مسئولان باشگاه و استان به دليل حمايت‌هايشان تشکر می‌کنم.

- از صبای قم شناختی ندارم فقط يک اطلاعات کلی از اين تيم دارم. در تيم خودمان داوود دانش‌دوست و محسن دلواری مصدوم هستند و اشپيتيم آرفی نيز به تازگی از بند مصدوميت رهايی يافته است، ولی در مجموع اميدوارم سال آينده تيمی با کيفيت بسازيم.

- از زحمات فراز کمالوند تشکر می‌کنم. او تراکتورسازی را به ليگ برتر آورد و اين تيم را به عنوان يک مدعی سرسخت در ليگ برتر حفظ کرد، اما فوتبال شرايط خاص خود را دارد و هر تيمی نيز دارای ويژگی‌های خاصی است. امسال نگرش تيم‌ها نسبت به سال گذشته تفاوت کرده است و نمی‌شود درباره نتيجه‌ نهايی تيمی نظر داد. همه تيم‌ها قابل احترام هستند و با هدف موفقيت ليگ را شروع می‌کنند.

- من پيش از اين موضع خود را درباره رفتن به سازمان ليگ گفته‌ام و همچنان بر اساس همان عمل می‌کنم،‌ اما چيزی که می‌خواهم بگويم اين است که رسانه‌ها اين تعهد نامه را چاپ کنند تا همه از محتوای آن با خبر شوند و خودشان درباره آن قضاوت کنند. اين تعهد نامه شان و منزلت مربيان را پايين آورده است.

- زمانی که از مربيان خواستند تست اعتياد و عدم سوء پيشينه بدهند، من اولين کسی بودم که اين کار را کردم، اما اين تعهد نامه شان مربيان و بازيکنان را پايين می آورد. اسلام گفته است، به همه با ديد مثبت نگاه کنيد مگر آن که خلاف آن ثابت شود و در همه جای دنيا نيز تا کسی خلافی نکرده است، کسی متعرضش نمی‌شود. اين در حالی است که وقتی اين تعهد نامه را خواندم احساس کردم متهم‌ام و خودم خبر ندارم!

- تاج چنين صحبتی نکرده که سازمان ليگ مراعات مرا بکند و نبايد چنين چيزی وجود داشته باشد. ما مربيان خود بايد از حقوق يکديگر دفاع کنيم. حرف من اين است که چرا يک مربی خارجی می‌آورند اين رفتارها را با او نمی کنند. هيچ کس صحنه ورود کلمنته به ايران و پلکان فرودگاه امام خمينی (ره) را فراموش نمی‌کند. سوال من اين است که چرا يک مربی خارجی می آورند و يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان به او می‌دهند ولی آب از آب تکان نمی‌خورد، ولی با مربيان ايرانی اين طور رفتار می‌کنند؟

- به نظر من باشگاه‌ها امسال نسبت به سال گذشته قانون سقف قرار دادها را کمتر رعايت کرده‌اند به گونه‌ای که اگر کسی بگويد همه باشگاه‌ها قانون را کاملا رعايت کرده‌اند، بسيار عجيب است. آيا تمام کسانی که قرار داد بسته اند قانون سقف قرار داد را رعايت کرده‌اند؟

-می‌خواهم از مردم خوب اصفهان، مسئولان باشگاه سپاهان، شخص محمدرضا ساکت و همکارانم در تيم سپاهان تشکر کنم، چرا که من از دو سالی که در آن تيم بودم خاطرات بسيار خوبی دارم.

** فرهاد پورغلامی(ملوان): اميدواريم از پرسپوليس امتياز بگيريم

- تاکنون سه مرحله اردوی آمادگی داشتيم و در حال حاضر در حال برگزاری مرحله چهارم هستيم. ما در اين مرحله روی بازی‌های تدارکاتی تمرکز کرديم و بر همين اساس دو بازی تدارکاتی در تهران برابر تيم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبريز انجام داديم.

- اين دو بازی برای ما بسيار حائز اهميت و تاثيرگذار بودند، چرا که باعث شدند بازيکنان ما در شرايط مسابقه قرار بگيرند و برای شروع فصل جديد آماده باشند.

- زمانی رضايت داشتم که می‌توانستيم شاکله تيم را حفظ کنيم. بازيکنانی که در اين فصل جذب کرده‌ايم بازيکنان خوبی هستند و ما تمام تلاشمان را کرديم که تمام بازيکنان مدنظرمان را جذب کنيم. اگر بازيکنانی نظير اولادی و نوری در تيم ما می‌آمدند شرايط‌مان بسيار بهتر می‌شد.

- آنهايی که از ملوان رفتند بازيکنان خوبی بودند، ولی ملوان يک تيم است و نبايد قائم به فرد باشد. هر چند بودن آن بازيکنان شرايط تيم را بهتر می‌کرد ولی ما يک گروه هستيم و سعی می‌کنيم با کار گروهی به نتيجه برسيم.

شما فکر می‌کنيد با اين بودجه که در واقع از نظر رده‌بندی کمترين بودجه ليگ ايران است چه رتبه‌ای می‌توانيم در جدول کسب کنيم، البته ما تمام تلاشمان را می‌کنيم تا با کمک کادر فنی و بازيکنان، اول هوادارانمان را خوشحال کنيم و دوم در نيمه بالای جدول قرار بگيريم.

- به پرسپوليس و هوادارانش احترام می‌گذارم ولی ما به دنبال ارائه يک فوتبال زيبا و ديدنی هستيم و اميدواريم بتوانيم در اين بازی امتياز کسب کنيم.

** ميودراگ يسيچ(شهرداری تبريز): فعلا همه چيز خوب است!

بازيکنان تيم من خيلی تلاش می‌کنند و تمرين‌هايشان را منظم انجام می‌دهند و در حال حاضر فعلا همه چيز خوب پيش می‌رود.

-ما تمريناتمان را ۷ تا ۱۰ روز ديرتر از ساير تيم‌ها شروع کرديم که باعث شد ديرتر به هماهنگی لازم دست پيدا کنيم. اگر می‌توانستيم بازی‌های تدارکاتی بيشتری برگزار کنيم، برايمان بسيار بهتر بود.

- دو بازيکن ملی پوش ما ديرتر از ساير بازيکنان به ما ملحق شدند، ولی کاملا آماده هستند و به جز يک بازيکنی که از سال گذشته مصدوم و در حال درمان است ساير بازيکنانی که در تمرين‌های بدنسازی ما بوده‌اند، کاملا آماده شروع بازی‌ها هستند. سعی می‌کنيم همه حريفانمان را بشناسيم ولی پيش از آن سعی می‌کنيم بازی خودمان را انجام دهيم.

- ما تمام تلاش خود را می‌کنيم تا تمام تمرکزمان را روی کار خودمان بگذاريم، ولی شناخت از حريف هم قابل چشم پوشی نيست و بايد از همه شناخت پيدا کنيم.

- فرقی نمی‌کند در کجا بازی می کنيم. البته برنامه بازی‌های ابتدای فصل ما سخت است، ولی چه داخل خانه و چه خارج از آن بايد چند هفته ابتدايی را سپری کنيم و به فکر کسب نتيجه‌ باشيم.

- از اکنون به فکر پايان فصل نيستم و فقط به اين فکر می‌کنم که تيمم در بازی اول خوب بازی کند و نتيجه‌ لازم را کسب کند. سعی می‌کنم اول هوادارانمان را راضی کنيم و بعد به فکر چيزهای ديگر باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016