پنجشنبه 27 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رودررو با امير علي اكبري، قهرمان کشتی فرنگی: به خودم شك ندارم، من پاكم، ایسنا

از روي تردميل پايين مي‌آيد. نفس نفس مي‌زند. قهرماني كه چند سال شبانه روز تمرين كرده ، حالا 40 روز است كه خانه نشين شده است. وقتي نمونه دوپينگ او و رقيبش مشكوك اعلام شد، دنيا روي سرش خراب شد. امير علي اكبري قهرمان كشتي فرنگي جهان كه در خاك روسيه مدال طلاي وزن 96 كيلوگرم را بر سينه زد حالا در بلاتكليفي محض به سر مي‌برد و روزشماري مي‌كند تا حكم فدراسيون جهاني كشتي درموردش اعلام شود.

به گزارش ايسنا، سه چهار روزي است علي‌اكبري به خانه كشتي برگشته تا حريف تمريني كشتي‌گيران ملي پوش شود و دوباره به كشتي بر گردد. او هنوز هم اندامي تنومند دارد، ولي چهره‌اش ديگر بشاش نيست. وقتي با او همكلام مي‌شويم، درد دلش باز مي‌شود.

گفت و گوي اختصاصي خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با قهرمان كشتي فرنگي جهان را در ادامه مي‌خوانيد:

** راه گريز هم بود، اما از خودم مطمئن بودم و تست دادم

دارنده مدال هاي طلا و برنز جهان حرف‌هايش را اين گونه شروع كرد: وقتي از «وادا» آمدند تست بگيرند، راه فرار هم بود. اگر تست‌ نمي‌دادم محروم هم نمي‌شدم، اما بدون اين كه راه گريز را انتخاب كنم، داوطلبانه اعلام آمادگي كردم و تست دادم. اختلافم با حريفان آنقدر زياد است كه يك درصد هم نياز به دوپينگ ندارم، ضمن اين كه سه چهار سال است كه در مسابقات متعدد در حال آزمايش دادن هستم.

** يزداني خرم پيگير است

وي ادامه داد: آقاي يزداني خرم و همكارانش سفت و سخت پي‌گير اين مسايل هستند. من اگر به خودم شك داشتم مي توانستم تست ندهم. از تلاش هاي فدراسيون و آقاي يزداني‌خرم سپاسگذارم. اميدوارم حداقل محروميتم يك ساله شود تا جواب تلاش‌هاي همه را در المپيك دهم. من فقط يك كشتي‌گيرم و در شرايط فعلي كار ديگري از دستم بر نمي‌آيد.

** سخت‌ترين روزهاي زندگي‌ام را مي‌گذرانم

قهرمان سال گذشته جهان به اتفاقات روزهاي اخير اشاره كرد و گفت: در اين 40 روز حرف و حديث‌هاي زيادي پشت سرم بود، حرف‌هايي زدند كه 99 درصد آن‌ها به من نمي‌چسبد. سخت‌ترين روزهاي زندگي‌ام را مي‌گذرانم.

** نمي دانم اين قضيه از كجا آب مي‌خورد

علي اكبري در پاسخ به اين سوال كه اگر دوپينگ نكرده‌ايد، پس اين قضايا از كجا نشات مي‌گيرد، گفت: نمي دانم. در وزن 96 كيلوگرم دو نفر هستيم كه من هم و هم بابك مي‌توانيم حرف اول را در دنيا بزنيم. نمي دانم اين قضيه از كجا آب مي خورد. خيلي ناراحتم. شايد حكمت خدا بوده است . شايد اگر امسال قهرمان جهان مي‌شدم غرور مرا مي‌گرفت و ديگر نمي توانستم قهرمان المپيك شوم . نمي دانم، توطئه بوده يا چيز ديگر، شايد حكمتي در كار بوه است.

** افسرده نمي‌شوم، همچنان مي‌جنگم

فرنگي كار وزن 96 كيلوگرم در مورد بازگشت خود به اردوي تيم ملي گفت: چهار روز است به اردو آمده‌ام. قبل از آن به مشهد رفتم. توكل كردم كه خدا كمكم كند، هميشه رضايت خدا جلوي چشمان من بوده است. وقتي از حرم امام رضا (ع) برگشتم، اميد در دلم زنده شد. با پيگيري‌هاي فدراسيون اميد زيادي دارم محروميتم يك ساله شود و به المپيك برسم. افسرده نمي‌شوم و تا آخر مي‌جنگم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




** فكر كردم بنا شوخي مي‌كند

علي اكبري در مورد اولين برخورد خود با محمد بنا پس از اين جريانات گفت: رابطه محمد بنا با كشتي‌گيران مانند پدر و فرزند است. در ابتدا وقتي او گفت دوپينگ ما مثبت اعلام شده فكر كردم دارد شوخي مي‌كند. نمي توانستم اين موضوع را به خود بقبولانم، اما وقتي ديدم بنا حالت عادي ندارد، فهميدم اتفاقاتي افتاده است، ناراحتي زيادي را در چهره بنا ديدم و فكر مي‌كنم حتي از خود ما بيشتر غمگين بود.

** به خاطر خانواده‌ام كه شده خودم را جمع كردم

قهرمان جهان در مورد وضعيت خانوادگي خود پس از اين اتفاقات نيز اظهار كرد: پدر و مادر من پا به سن گذاشته‌اند و ورزشي نيستند. جو خيلي بدي در خانه مان بود. آن‌ها هم به پاكي من ايمان داشتند، وقتي وضعيت مرا مي‌ديدند، آن‌ها بيشتر ناراحت مي‌شدند. به خاطر خانواده‌ام كه شده، خودم را جمع كردم تا بيشتر از اين ناراحت نشوند.

** تا حقم را از ورزش نگيرم دست نخواهم كشيد

قهرمان سابق جوانان جهان در اين باره كه اگر دو سال محروم شوي چه كار خواهي كرد؟به خبرنگار ايسنا پاسخ داد: اگر محروميتم يك ساله شود، با صلاحديد فدراسيون و مربيان زندگي‌ام را جمع مي‌كنم و به خانه كشتي مي‌آيم تا براي المپيك آماده شوم. 23 سالم است و اگر دو سال از بهترين دوران زندگي‌ام را هم از دست دهم باز افسرده نمي‌شوم. تا حقم را از اين ورزش نگيريم دست نخواهم كشيد. اگر دو سال هم محروم شوم، در 25 سالگي باز هم مي‌توانم مدال بگيرم. اوج يك ورزشكار 24 تا 28 سالگي است. مي خواهم همه اين سختي‌ها را پشت سر بگذارم چون بايد خيلي چيزها را ثابت كنم.

** اين راه، همه زندگي من است

علي اكبري ادامه داد: اين راه، همه زندگي من است. وقتي روياهاي يك نفر را از او بگيريد، به خلسه مي‌رود و بلاتكليف مي‌شود. سه چهار روز اول را يادم نمي‌آيد و پس از آن به خود آمدم. اگر محروميتم دو ساله شود، بايد با مربيان مشورت اساسي داشته باشم كه چه كار كنم. هر چه باشد از كشتي كنار نمي‌روم تا حقي كه لياقتش را دارم بگيرم.

وي در مورد ماده يافت شده در نمونه آزمايش گفت: هنوز نمي دانم چه ماده‌اي بوده است. تنها اعلام كرده‌اند نمونه ما مشكوك است و هنوز چيزي قطعي نشده است.

** مطبوعات و صدا و سيما من را منزوي كردند

علي اكبري در پايان از مطبوعات و صدا و سيما گله كرد و گفت: وقتي قهرمان جهان شدم يكي دو روز در تلويزيون اخبارم پخش شد و بعد از آن هيچي. اما حالا كه هنوز هيچ حكمي براي من قطعي نشده آنقدر تبليغات منفي كرده‌اند تا ما منزوي شويم. حق ما ورزشكارها اين نيست. در جامعه‌اي كه زندگي مي‌كنيم آبرو داريم.

اميدوارم به المپيك لندن برسم تا خيلي چيزها را به اثبات برسانم.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا، علي فيض آسا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016