سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد عبدولی قهرمان کشتی فرنگی جهان شد، ايسنا

جوان شايسته خوزستان، نهمين طلايی تاريخ کشتی فرنگی ايران

سعيد عبدولی قهرمان وزن ۶۶ کيلوگرم کشتی فرنگی جهان شد.

به گزارش ايسنا، در مسابقه فينال وزن ۶۶ کيلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در استانبول، سعيد عبدولی موفق شد منوچهر تسخادايا نايب قهرمان سال ۲۰۰۹ جهان از گرجستان را سه بر صفر مغلوب کند و مدال طلای با ارزش جهان را بر سينه زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عبدولی در وقت اول موفق شد حريف گرجی را از تشک خارج کند و يک امتياز بگيرد. ملی‌پوش خوزستانی با همين يک امتياز وقت اول را به سود خود پايان داد. در تايم دوم عبدولی مهاجم بود و روی سر و گردن حريف فشار زيادی وارد کرد ولی کار به کلينچ کشيد. تسخادايا در کلينچ نتوانست فنی اجرا کند و در ادامه ملی‌پوش ايران يک امتياز ديگر گرفت تا عبدولی وقت دوم را هم دو بر صفر برنده شود و قهرمان جهان شود.

اين نهمين مدال طلای تاريخ کشتی فرنگی ايران در مسابقات جهانی است. پيش از اين حميد سوريان(پنج بار)، امير علی اکبری، حسن رنگرز و فيروز عليزاده کشتی فرنگی ايران را صاحب مدال طلای جهان کرده اند.

ماتيوژ وانکه از لهستان، فرانک استابلر از آلمان، دارخان بای احمداف از قزاقستان و کيم هيون وو از کره جنوبی ديگر کشتی‌گيرانی بودند که عبدولی آنها را شکست داده بود.

در سه وزن اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، محسن حاجی پور در ۵۵ کيلوگرم و قاسم رضايی در ۹۶ کيلو با قرعه رژيم اشغالگر قدس برخورد کردند.

مسابقات وزن های ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کيلوگرم فردا(سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

در وزن ۵۵ کيلوگرم نيز روشن بايرام‌اف از آذربايجان با غلبه بر حريف بلاروسی خود صاحب مدال طلا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016