پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تیم ملی والیبال ایران فینالیست شد

تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر کره جنوبی برای دومین دوره متوالی به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا امشب در سالن 12 هزار نفری آزادی میان دو تیم ایران و کره جنوبی برگزار شد . شاگردان خولیو ولاسکو در گیم اول این بازی شکست خوردند تا سرانجام پس از چند پیروزی قاطعانه طعم شکست در این رقابت ها را تجربه کنند اما آنها در سه گیم بعدی پیروز میدان شدند تا در نهایت با نتیجه سه بر یک جواز صعود به دیدار نهایی این دوره از رقابت ها را کسب کنند. نتیجه کامل دیدار تیم های ملی والیبال ایران و کره جنوبی به این شرح است:

* ایران 3 - کره جنوبی یک
(21 بر 25)، ( 25 بر 23)، (25بر 14) و ( 25-14)

در دیداری که کره ای ها بازیکنان ایران را تحت تاثیر حملات سرعتی و همیشگی خود قرار داده و با جا گذاشتن دفاع ایران آن را با پیروزی در گیم اول آغاز کردند، این تیم کشورمان بود که با بازگشت به موقع به دفاع و استفاده بهتر از موقعیت های بدست آمده در حمله موفق شد جریان بازی را بدست بگیرد.

بازیکنان ایران که در گیم اول سازمان دفاعی افسارگسیخته ای داشتند از گیم دوم به بعد از برتری قدی خود به خوبی استفاده کرده و سرعت حمله حریف را از کار انداختند و در مقابل به لطف بازی خوبی بازیکنانی مانند حمزه زرینی، علیرضا نادی و ... و آسیب پذیر کردن دفاع کره موفق شدند این تیم را در سه گیم متوالی شکست دهند.

در دیدار امشب تیم های ایران و کره جنوبی هر بار که تیم کشورمان سازمان دفاعی خوبی به خود گرفت موفق می شد از حریف امتیاز لازم برای نزدیک شدن به پیروزی را بگیرد.

این پنجمین پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی در طول تاریخ دیدارهای این دو تیم بود. پیش از این تیم ملی والیبال ایران 27 بار در قالب بازی های آسیایی، جام ملت های آسیا و رقابت های انتخابی المپیک با کره جنوبی روبرو شده بود اما فقط در چهار دیدار موفق به کسب پیروزی شده بود. اولین تقابل ایران و کره جنوبی در بازی های آسیایی 1966 بانکوک انجام شد اما تیم ایران اولین پیروزی خود را در جریان مسابقات انتخابی المپیک آتن و با مربیگری "پارک کی وون" بدست آورده بود.

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در دیدار امشب برای دومین بار در طول ادوار مختلف شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا موفق به کسب جواز حضور در فینال شد.

تیم ایران دو سال پیش با هدایت حسین معدنی و با شکست همین تیم کره جنوبی موفق شده بود در مانیل فیلیپین برای نخستین بار فینالیست شود اما در دیدار نهایی مغلوب ژاپن شد. بدین ترتیب تیم ملی ایران روز پنجشنبه برای کسب نخستین قهرمانی خود در رقابت های جام ملت های آسیا به مصاف چین می رود.

چین امروز با شکست دادن استرالیا به دیدار نهایی صعود کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربي والیبال كره جنوبي عصباني از شكست برابر ايران، ایسنا

سرمربي تيم واليبال كره جنوبي، ديدار با تيم ايران را بازي واليبال ندانست!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پارك كي وون كه كاملا از شكست برابر ايران ناراحت بود، پيش از پرسش خبرنگاران در نشست خبري اظهار كرد: من از شما يك سوال دارم. من از همه كساني كه امروز اين بازي را تماشا كردند يك سوال دارم. آيا شما شاهد يك بازي واليبال بوديد كه برگزار شد؟ آيا اين به راستي يك بازي واليبال بود و يا ما به چيز ديگري باختيم؟

خبرنگاران در واكنش به اين صحبت‌ها از سرمربي كره خواستند تا بيشتر توضيح دهد و منظور خود را واضح بيان كند اما سرمربي كره باز هم اين جملات را تكرار كرد و گفت اين يك بازي واليبال نبود.

خبرنگاران بار ديگر پرسيدند آيا داوري و يا جو سالن شما را ناراحت كرد؟ اما پارك كي وون كه كاملا عصبي و پرخاشگرانه پاسخ مي‌داد، گفت: من از شما مي‌پرسم، آيا اين بازي واليبال بود يا نه؟ من يك مربي هستم و نمي‌توانم در مورد داوري صحبت كنم. جو سالن هم خيلي خوب و معمولي بود.

پس از اين گفته‌ها بار ديگر فضاي سالن كنفرانس متشنج شد اما مسئولين حاضر در سالن كنفرانس از خبرنگاران خواستند تنها به بيان سوال خود بپردازند و نسبت به پاسخ‌هاي پارك اعتراض نكنند.

يكي از خبرنگاران از پارك پرسيد كه شما قبلا مربي ايران بوديد و خدمات زيادي را به واليبال ايران ارائه كرديد، برخي از بازيكنان قديمي ايران تمايل زيادي به كار با شما داشتند و عده‌اي هنوز هم از دست شما ناراحتند. آيا شما دليل اين ناراحتي را مي‌دانيد؟ پارك كه از اين سوال متعجب شده بود، شانه‌هايش را بالا انداخت اما ولاسكو كه در كنار او نشسته بود گفت: آيا من مي‌توانم پاسخ اين سوال را بدهم كه وقتي با تاييد از طرف خبرنگار مربوطه مواجه شد، گفت: من با بازيكنان قديمي و جديد ايران در ارتباطم و هيچ يك از آن‌ها با آقاي پارك كي وون مشكل ندارند و همه براي او احترام قائل هستند و هيچ دوگانگي بين رفتار بازيكنان قديمي ايران وجود ندارد.

همچنين در اين نشست يونگ وون مي كاپيتان تيم كره با اشاره به شكست تيم خود از ايران گفت: ما ديروز 5 گيم بازي كرده بوديم و براي بازي مقابل ايران از نظر جسماني خسته شده بوديم و همين خستگي در عملكرد ما تاثير منفي گذاشت و موجب شكست ما در ديدار برابر ايران شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016