شنبه 26 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران: ديگر پوست كلفت شده‌ام! ایسنا

محمد بنا در رابطه با مسابقات آزمايشي المپيك و وضعيت فعلي ستاره‌هاي كشتي فرنگي ايران به گفت و گو‌ پرداخت.

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران و بهترين مربي سال 2011 جهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: پيش از هر چيز بايد بگويم كه فيلا يك قانون من در آوردي را در مسابقات لندن امتحان كرد و سطح سازماندهي مسابقات هم به قدري پايين بود كه يك مسابقات استاني از اين قوي‌تر برگزار مي‌شود. خود مارتينيتي هم از اين مساله ناراحت بود.

*** عبدولي به كم تجربگي‌اش باخت

بنا در رابطه با شكست سامان عبدولي در وزن 55 كيلوگرم مقابل حريف كره‌اي گفت: اين اولين مسابقه عبدولي در رده بزرگسالان بود و روي بي‌تجربگي‌اش باخت. البته كشتي‌گير كره‌اي هم عنوان دار جهان است و من تعجب كردم كه در وزن 55 كيلوگرم كشتي گرفت، چرا كه او هم سهميه المپيك ندارد و بايد در گزينشي قزاقستان كشتي بگيرد.

*** سوريان دوباره با انگيزه شده است

وي در رابطه با حضور حميد سوريان در يك وزن بالاتر و بازگشت او به كشتي گفت: او پيش از مسابقات در گرم كردن با سامان عبدولي مچ پايش دچار كشيدگي شد و با بانداژ محكم مسابقات را شروع كرد. او با يك پا كشتي گرفت و با توجه به اين كه مدت زيادي هم در اردو نبود، وضعيتش در يك وزن بالاتر راضي كننده بود. حريف روسي او كشتي‌گير سنگين وزني است و با دو كيلو ارفاق در 60 كيلو بسيار گردن كلفت كشتي مي‌گيرد. سوريان در سه تايم كشتي نزديكي با او گرفت. پس از اين مسابقات فهميديم كه او ذهنش به كشتي برگشته و عزمش را جزم كرده است. سوريان دوباره با انگيزه شده و تا فروردين كه مسابقات گزينشي است به شرايط ايده‌آل مي‌رسد. البته در كنار او حاجي‌پور را هم داريم و بايد تا فروردين ماه تمرينات اين دو كشتي‌گير را زير نظر بگيريم. در مجموع از سوريان راضي هستم.

*** ديگر پوست كلفت شده‌ام !

بنا با بيان اين كه برخي‌ها بدون اين كه اطلاعات زيادي داشته باشند، روي باخت سوريان تمركز بيش از حدي كردند، تصريح كرد: متاسفانه آن‌هايي كه اطلاعات كارشناسي چنداني ندارند، روي سوريان زوم كرده‌اند و توقع دارند كه او در يك وزن بالاتر و با يك پاي مصدوم اصلا نبازد و مدال طلا بگيرد. از اين حرف‌ها اصلا سر در نمي‌آورم. البته پوست من مقابل اين حرف‌ها ديگر كلفت شده است. اگر انتقادات كارشناسي شده باشد قبول مي‌كنم. اين را هم بگويم كه من تنها در المپيك بايد جوابگوي مردم باشم و نتايج قبل از آن چندان اهميتي ندارد. تنها يك جا بايد خود را ثابت كنيم كه آن هم المپيك است.

*** نوروزي فهميد كه فقط بايد با كشتي حقش را بگيرد

سرمربي تيم ملي به حضور اميد نوروزي قهرمان جهان در يك وزن بالاتر اشاره كرد و گفت: نوروزي به خاطر گرفتن حقش پس از مسابقه‌هاي جهاني، فكرش از كشتي خارج شده بود و بيشتر به بي‌توجهي ها فكر مي‌كرد. او قبل از مسابقات آزمايشي تنها چند روز در اردو بود، اما بايد متوجه شود كه فقط با همين كشتي است كه مي‌تواند دوباره حقش را بگيرد. مسئوليني كه ورزش را نمي‌شناسند، اين باخت را به حسابش مي‌نويسند. با او صحبت كردم تا تفكراتش را بيرون بريزد و فقط به كشتي فكر كند. حريفان به مدال آدم نمي‌بازند و اين باخت برايش خوب بود تا دوباره به كشتي بچسبد، چرا كه اميد يكي از شانس هاي مدال ايران در المپيك لندن است.

سرمربي تيم ملي در رابطه با محسن قاسمي هم گفت: قاسمي كشتي نسبتا خوبي گرفت، اما پس از كشتي با چين كه كمي احساس مي‌كرد حقش را خورده‌اند، رفتارش چندان مناسب نبود. البته اين مسابقات آزمايشي بود و برد و باختش اهميت نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*** رضايي تنها ملي‌پوشي بود كه تمرين را رها نكرد

بنا با اشاره به اين كه قاسم رضايي سومين ايراني بود كه خوشتوف را شكست مي‌داد، ادامه داد: قاسم رضايي تنها كشتي‌گير ما بود كه پس از مسابقات جهاني و به دنبال اين كه نتوانست در آن رقابت‌ها كشتي بگيرد، تمريناتش را رها نكرد. او با خيرآبادي در تماس بود و برنامه تمريني مي‌گرفت كه نتيجه‌ آن هم اول شدن در اين مسابقات و شكست دادن قهرمان المپيك پكن بود.

*** اين باخت براي باباجان زاده 137 كيلويي نعمت بود

بنا در ادامه گفت و گو‌ي خود با ايسنا، به اضافه وزن 17 كيلويي بشير باباجان‌زاده اشاره كرد و گفت: باباجان زاده پس از مسابقات جهاني تمرينات را كاملا رها كرده بود و در مراسم‌هاي تجليل مختلفي شركت داشت. چون ليست مسابقات آزمايشي را از قبل ردكرده بوديم و ويزا فقط براي باباجان‌زاده گرفته شده بود، مجبور شديم او را كه وزنش 137 كيلو شده بود را به لندن ببريم. در تمرينات، ما فقط وزن او را پايين آورديم. اين باخت براي او يك نعمت بود تا بفهمد كه دوباره بايد تمرين كند.

*** به فكر گرفتن هر چهار سهميه باقي مانده در قزاقستان هستيم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران در رابطه با به دست آوردن چهار سهميه باقي‌مانده المپيك گفت: در گزينشي قزاقستان رقابت‌ در وزن‌هاي 55 و 74 كيلوگرم دشوارتر از دو وزن 84 و 96 كيلوگرم است. در 55 كيلو تمام خوب‌هاي آسيا بدون سهميه هستند و دشوارترين وزن براي گرفتن سهميه همين وزن است. در 84 و 96 كيلو 100 درصد بايد در همين مسابقه سهميه را بگيريم. البته هدف ما اين است كه هر چهار سهميه باقي‌مانده المپيك را در قزاقستان بگيريم تا كار به رقابت‌هاي بعدي كشيده نشود.

*** تنها بايد در لندن جوابگوي انتظارات مردم باشيم

بنا در پايان گفت: قصد داريم در بهمن ماه در جام وهبي امره تركيه شركت كنيم. پس از آن هم آسيايي كره جنوبي، جام يادگار امام (ره) و مسابقات سهميه المپيك قزاقستان را در پيش داريم. اردوهاي ما از همين امروز شروع مي‌شود و در همه اين مسابقات بهترين نفراتمان را به ميدان نمي‌فرستيم. مردم نبايد توقع داشته باشند تا در هر مسابقه‌اي و در هر شرايط بدني كشتي‌گيران‌مان طلا درو كنند. همين مسابقات لندن اول يا آخر شدنش مهم نبود. مردم بايد بدانند كه هدف ما تنها المپيك لندن است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016