پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روز سياه فوتبال در مصر: دست کم ۷۴ کشته و صدها زخمی در جريان درگيری تماشاگران، ايسنا


در جريان درگيری بين تماشاگران فوتبال در شهر پورت سعيد مصر بيش از ۷۴ نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از سوت پايان بازی بين دو تيم المصری و الاهلی در شهر پورت سعيد مصر که با برتری ۳-۱ المصری به پايان رسيد، هزاران نفر از هواداران اين تيم به درون زمين بازی هجوم آوردند. برخی از اين افراد به جشن و پايکوبی پرداخته و تعدادی از آن‌ها نيز با هوادارن تيم الاهلی درگير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش شاهدان عينی، هواداران المصری تماشاگران تيم رقيب را در گوشه زمين محاصره کرده و به طرف آن‌ها سنگ و اشيای مختلف پرت می‌کردند. اين درگيری منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زيادی شد.

منابع مختلف آمار‌های متفاوتی برای تعداد کشته‌ها ذکر کرده‌اند که از ۷۰ نفر تا ۷۵ نفر متغير است. اين آمار در ابتدا کمتر بود و با گذشت ساعاتی از درگيری، بر تعداد کشته‌شدگان اين حادثه افزوده شد. با اين حال، وزارت بهداشت مصر با صدور بيانيه‌ای کشته شدن دست‌کم ۷۴ نفر از جمله يک مامور پليس را تاييد کرده است.

درباره تعداد زخمی‌ها نيز آمار متناقضی ارائه شده است. تلويزيون دولتی مصر تعداد مجروحان حادثه را هزار نفر اعلام کرد ولی وزارت کشور مصر اين تعداد را ۲۴۸ نفر ذکر کرده است. همچنين وزارت کشور اعلام کرد که ۷۴ نفر بازداشت شده‌اند.

علاوه بر اين گزارش شده است که پس از اين اتفاق صدای تيراندازی از جاده اصلی پورت سعيد به قاهره به گوش رسيده و نيروهای امنيتی به آن منطقه اعزام شده‌اند. همچنين کسبه شهر پورت سعيد مغازه‌های خود را تعطيل کرده‌اند.

محمد برکات يکی از بازيکنان تيم الاهلی گفت: اجساد روی زمين افتاده‌اند، در رختکن پر از جسد است. تا زمانی که اين افراد به سزای اعمالشان نرسند، ديگر فوتبال بازی نمی‌کنم.

محمد ابوتريکه هافبک اين تيم نيز گفت: نيروهای امنيتی ما را تنها گذاشتند و از ما محافظت نکردند. يکی از تماشاگران در رختکن جلوی چشم من کشته شد.

سمير ظاهر رييس اتحاديه فوتبال مصر نيز اعلام کرد که ممکن است به دليل اين خشونت‌ها، ليگ مصر به حالت تعليق درآيد.

ساعتی پس از اين واقعه، سپ بلاتر دبيرکل فيفا در ژنو به خبرنگاران گفت که از اين واقعه شوکه شده است. وی گفت: امروز، روز سياهی برای فوتبال بود. چنين اتفاق فاجعه‌باری باورکردنی نيست و نبايد رخ می‌داد.

اين دو باشگاه با يکديگر رقابت و خصومت ديرينه‌ای دارند و در چند سال اخير برخی از بازی‌های آن‌ها به جنجال کشيده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016