یکشنبه 15 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين تغييرات جدول توزيع مدال‎ها، ايران ۶ پله سقوط کرد

در چارچوب روز نهم بازی‎های المپيک لندن با اضافه شدن ۷۶ مدال و چهار کشور به جدول توزيع مدال‎ها، کاروان ورزش ايران ۶ پله سقوط کرد و به رده پنجاه و دوم مشترک رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‏امين دوره بازی‎های المپيک تابستانی، روز گذشته با برگزاری رقابت‌های مختلف پيگيری شد که نتيجه حاصل از آنها تغييراتی را در جدول توزيع مدال‎ها ايجاد کرد. در جريان اين رقابت‏ها نمايندگان کشورهای جامائيکا، سوئيس، گواتمالا و تونس برای نخستين بار مدال‌آور شدند و نام کشورشان را در جدول توزيع مدال‏ها ثبت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بدين ترتيب مجموع کشورهايی که تاکنون در بازی‏های المپيک لندن صاحب مدال شده‏اند به ۵۸ کشور رسيد که در ميان آنها آمريکا با بيشترين تعداد مدال در صدر جدول قرار دارد. البته در هفته نخست اين بازی چينی‏ها صدرنشين مطلق جدول توزيع مدال‎ها بود اما آنها در پايان رقابت‎های روز جمعه جايگاه خود را به آمريکا دادند.

در جريان مسابقات روز گذشته نيز، چين و آمريکا چند بار جايگاه خود را در رده نخست و دوم جدول توزيع مدال‌ها تغيير دادند اما در نهايت اين روز از بازی‎ها با صدرنشينی آمريکا به پايان رسيد. ضمن اينکه کاروان کشور ميزبان نيز يک رده ديگر صعود کرد و جای کره جنوبی را در رده سوم از آن خود کرد.

در روز نهم بازی‌های المپيک ۷۶ مدال در رنگ های مختلف توزيع شد و مجموع مدال های طلا، نقره و برنز به ترتيب به ۱۳۸، ۱۴۰ و ۱۵۰ رسيد. با توزيع شدن اين مدال‎ها در کنار اضافه شدن چهار کشور جديد، جايگاه کاروان ورزش ايران تغيير کرد و با نزول مواجه شد. کاروان ورزش ايران جمعه شب با تک مدال برنز کيانوش رستمی وارد جدول توزيع مدال‎ها شد و در جايگاه ۴۶ قرار گرفت اما در پايان رقابت‎های روز گذشته به رده ۵۲ مشترک با کشورهای آذربايجان هنگ کنگ، قطر، سنگاپور، تونس و ازبکستان نزول کرد.

جدول توزيع مدال‎های بازی‎های المپيک لندن برای ۲۰ کشور برتر در پايان رقابت‎های روز نهم به شرح زير است:


*رده‎بندی کشورها در جدول توزيع مدال‏ها بر اساس مرغوبيت مدال است.

در جدول توزيع مدال‎ها کاروان ورزش ايران با يک مدال برنز بعد از آذربايجان و هنگ کنگ و بالاتر از قطر، سنگاپور، تونس و ازبکستان در رده ۵۲ قرار دارد. تمام اين کشورها تا به امروز فقط يک مدال برنز کسب کرده‏اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016