یکشنبه 29 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از نيمكت‌نشيني كريمي تا شعار «خداحافظ ژوزه» در ديدار داماش و پرسپوليس

ديدار دو تيم داماش گيلان و پرسپوليس در حضور پر شور 12 هزار تماشاگر و تحت تاثير زلزله استان آذربايجان شرقي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه قرار بود دو تيم داماش گيلان و پرسپوليس تهران از ساعت 17:10 در ورزشگاه عضدي شهر رشت به مصاف هم بروند از حدود دو ساعت قبل از آغاز بازي ورزشگاه 12 هزار نفري عضدي مملو از تماشاگران دو تيم بود كه سهم سرخپوشان پايتخت از سكوها حدود دو هزار سكو از ميان سكوهاي ورزشگاه بود.

karimionbench.jpg
تعداد زيادي از تماشاگران نيز از خارج ورزشگاه منتظر بودند تا بتوانند براي ديدن اين بازي به داخل بيايند.

تماشاگران داماش علاوه بر اين كه تيم خود را تشويق مي‌كردند براي رقيب ديرينه خود ملوان بندر انزلي نيز كري خواني مي‌كردند.

هنگامي كه بازيكنان داماش براي گرم كردن وارد زمين شدند به شدت مورد تشويق هواداران تيمشان قرار گرفتند و همچنين نسبت به ورود پرسپوليسي‌ها نيز واكنش نشان دادند.

همچنين امير عابديني مدير عامل باشگاه داماش گيلان نيز به كنار زمين آمد و به شدت مورد تشويق تماشاگران هر دو تيم قرار گرفت و بازيكنان پرسپوليس هم به سمت او آمدند با مدير عامل داماش خوش و بش كردند.

قبل از آغاز بازي بنري از سوي روابط عمومي باشگاه داماش گيلان در كنار زمين قرار گرفت كه روي آن نوشت بود «آذربايجان بر سوگ نشستيم و با تو هستيم» و از اسكوربورد ورزشگاه نيز تصاويري از مناطق زلزله زده شمال غرب كشور پخش شد.

ماموران انتظامي قبل از آغاز بازي در جايگاه خبرنگاران حاضر شدند واز حضور افرادي كه كارت مخصوص پوشش بازي‌ها را نداشتند جلوگيري كردند.

امير حاج‌رضايي و حسين عسگري از مهماناني هستند كه در جايگاه ويژه نشسته‌اند و بازي را نظاره مي‌كنند.

نكته جالب اين بازي حضور تعدادي از ساكنين خانه‌هاي اطراف بر پشت بام‌هاي خانه است و آن‌ها از آنجا بازي را نظاره مي‌كنند.

هنگامي كه بازيكنان براي آغاز بازي وارد زمين شدند علي كريمي كه خود گيلاني است به شدت از سوي تمام تماشاگران حاضر در ورزشگاه تشويق شد و داماشي‌ها از كريمي مي‌خواستند كه به سوي آن‌ها برود او نيز كه در اين بازي نيمكت نشين است از روي نيمكت بلند شده و به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد.

بازيكنان تيم فوتبال داماش گيلان بازوبندي مشكي را به روي بازوهاي خود بسته‌اند تا با زلزله‌زدگان استان آذربايجان شرقي ابراز همدردي كرده باشند.

بازيكنان دو تيم قبل از آغاز بازي دور دايره ميدان زمين جمع شدند وبه احترام زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي يك دقيقه سكوت كردند.

دو تيم با تركيب ابتدايي زير به ميدان رفتند:

داماش گيلان: ميلاد فراهاني (دروازه بان)، محمد مختاري، عليرضا جهانبخش، هادي سهرابي، محمدرضا مهدوي (كاپيتان)، رسول بروشي، مهدي كياني، حسين كوشكي، مصطفي حاجتي، عليرضا نظيف كار و حسين ابراهيمي.

پرسپوليس تهران: نلسون (دروازه بان)، رضا نورمحمدي، سيدجلال حسيني (كاپيتان)، اميرحسين فشنگچي، روح الله سيف اللهي، سامان آقازماني، حسين ماهيني، مهرداد پولادي، غلامرضا رضايي، هادي نوروزي و ايمون زايد.

سيداحمد صالحي به همراه محسن فريماني، بهمن كياني و حسن اكرمي قضاوت اين ديدار را بر عهده دارند.

همچنين غلامرضا بهروان به عنوان ناظر داوري در ورزشگاه حضور دارد.

نيمه دوم:

در نيمه دوم بازي كه هوا كاملا تاريك شد، نور ورزشگاه چندان مناسب اين بازي به نظر نمي‌آمد و اين مسئله تا جايي مشهود بود كه تماشاگران با روشن كردن چراغ قوه‌هاي تلفن‌هاي همراه‌شان نسبت به اين موضوع اعتراض كردند. همچنين صداي انفجار مواد محترقه چاشني اين بازي بود كه گهگاه در طول ديدار شنيده مي‌شد.

در آغاز نيمه دوم ديدار داماش گيلان و پرسپوليس تهران مانوئل ژوزه علي كريمي را به جاي هادي نوروزي وارد ميدان كرد همچنين در دقيقه 60 غلامرضا رضايي جاي خود را به محمد قاضي در تيم پرسپوليس داد.

در دقيقه 66 عليرضا جهانبخش جاي خود را به سيدرضا چاوشي در داماش گيلان داد.

بروشي بازيكن تيم فوتبال داماش گيلان كه در نيمه اول با كارت زرد احمد صالحي مواجه شد كارت دوم را دريافت كرد و در همان ابتداي بازي از زمين اخراج شد.

هرندي سرمربي داماش گيلان در طول بازي از هر فرصتي براي گوشزد كردن نكات لازم را به بازيكنانش استفاده مي‌كرد و در صحنه‌اي كه دروازه‌بان تيمش چند دقيقه‌اي به دليل مصدوميت روي زمين افتاده بود پنج شش بازيكن تيمش را دور خود جمع كرد و با آن‌ها صحبت كرد.

حسين ابراهيمي در دقيقه 67 توانست دروازه تيم فوتبال پرسپوليس را باز كند و اين مسئله باعث شد تا شور و هيجان زيادي در ميان تماشاگران ايجاد شود و علاوه بر آن خبرنگاران حاضر در جايگاه نيز به طرز زايد الوصفي به خوشحالي پرداختند و حتي يكديگر را به خاطر اين گل در آغوش مي گرفتند.

پس از اين گل تماشاگران داماشي كه از ابتداي بازي هم يك صدا تيمشان را مورد حمايت قرار مي‌دادند با شور و هيجان بيشتري به تشويق تيمشان پرداختند.

در پايان بازي تماشاگراني پرسپوليسي اعتراض شديدي را نسبت به عملكرد تيمشان داشتند. يكي از آن‌ها هنگامي كه بازيكنان قصد خروج از تونل را داشتند مي‌گفت كه شما ميليارد ميليارد پول مي گيريد اما تعصبي نداريد و ما بازيكن بي غيرت نمي خواهيم. همچنين تعدادي از آن‌ها خداحافظ ژوزه را سر دادند.

با رقم خوردن شكست ديگري توسط سرخپوشان پايتخت باز هم نام علي دايي در ورزشگاه عضدي رشت توسط تماشاگران داماش خوانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رويانيان: كسب 4 امتياز از 5 بازي قابل قبول نيست/سه‌شنبه نشستي ويژه با ژوزه خواهم داشت

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: کادر فنی و بازیکنان تیم باید انتظارات به حق هواداران را برآورده کرده و برای جبران مافات در دربی نتیجه بگیرند.

به گزارش ايسنا، محمد رویانیان در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: شکست مقابل داماش در شرایطی که تیم حریف 10 نفره شده بود، نتیجه تلخی است و قطعا چنین جایگاهی در جدول رده بندی شایسته تیمی که بهترین ها را در اختیار دارد نیست. این درست است که تیم پرسپولیس به واسطه تغییرات عمده در ترکیب بازیکنان و همچنین بهره گیری از مربی خارجی نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی کامل برسد اما این که پرسپولیس در پنج بازی اول فصل، چهار امتیاز کسب کند نیز نمی تواند از دیدگاه بنده و هواداران پرسپولیس قابل قبول باشد.

رویانیان تصریح کرد: قول داده بودم كه پنج هفته اول سکوت کنم و به قولم نیز عمل کردم. طی این مدت سعی کردیم حمایت همه جانبه ای از تیم داشته باشیم. در حال حاضر نیز با توجه به اهمیت دربی و زمان کوتاه باقی مانده تا این بازی، نمی خواهم اظهارنظر یا موضع گیری دیگری داشته باشم اما تاکید می کنم که کادر فنی و بازیکنان بايد انتظارات به حق هواداران را برآورده کنند و بدانند که ماموریت این مجموعه شاد کردن دل هواداران است، نه اینکه شاهد این نتایج باشیم.

رویانیان در ادامه گفت: نتیجه نگرفتن تیم به رغم حضور بهترین‌ها در پرسپولیس قطعا دلایلی دارد. در این رابطه روز سه‌شنبه نشستی ویژه با آقای مانوئل خواهم داشت و از ایشان خواهم خواست تا گزارش جامعی از وضعیت کنونی تیم، مشکلات موجود، علل عدم نتیجه گیری، عملکرد بازیکنان و راهکارهای خروج از این وضعیت را به ما ارائه کند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: ما هم به اندازه هواداران پرسپولیس ناراحت هستیم اما لازم است تاکید کنیم با توجه به اهمیت دربی امیدوارم که هواداران دلسوز پرسپولیس هوشیار بوده و چه قبل از دربی و چه در حین بازی حمایت قاطعی از تیم داشته باشند. به طور حتم رفع مشکلات موجود، مسائل روحی و روانی و تقویت تیم برای حضوری مقتدرانه در دربی باید در برنامه های ما و هواداران باشد. بازیکنان و کادر فنی هم باید بدانند که برای بدست آوردن دل هواداران و فراموشی نتایج پنج هفته اخیر بايد در دربی از اعتبار پرسپولیس دفاع کرده و نتیجه ای کسب شود که زمینه ساز موفقیت های بعدی تیم باشد.

رویانیان در پایان گفت: پنج هفته سکوت و حمایت کردم و حالا هم چون دربی در پیش است سعی می کنم موضع گیری دیگری نداشته باشم اما روند کنونی بايد متوقف شده و تغییر کند تا انتظارات هواداران برآورده شود. ما برای برآورده شدن این انتظارات تلاش های خود را خواهیم کرد و امیدواریم دربی پایانی بر این نتایج باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016